Μία κουβέντα με την έμπειρη συμβουλευτική εταιρεία για τις σύγχρονες απαιτήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου
Ο Οκτώβριος είναι, παραδοσιακά, ο πιο ιδιαίτερος μήνας του χρόνου για τα περισσότερα ξενοδοχεία. Κι αυτό γιατί ενώ από τη μία θεωρείται «νεκρή περίοδος» (ειδικά για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες), από την άλλη αποτελεί και την κατάλληλη εποχή για να επενδύσει κάποιος στην νέα εποχή του ξενοδοχείου του. Επένδυση που χρειάζεται τεχνογνωσία, καινοτομία και έμφαση στη λεπτομέρεια. Στοιχεία που εισήγαγε τα τελευταία χρόνια – με τον δικό της διαφορετικό τρόπο – και η Web Hotel Way. Μία ομάδα με πανεπιστημιακό υπόβαθρο που μεγάλωσε μέσα στα ξενοδοχεία και έχει βαλθεί να αλλάξει τη φιλοσοφία τους!
Μία πλατφόρμα «Concierge Live Now»!
«Για τη Web Hotel Way το Concierge είναι το Α και το Ω σε ένα τουριστικό κατάλυμα-ξενοδοχείο. Θεωρούμε πως όλη η ουσία της φιλοξενίας κρύβεται εκεί. Ετυμολογικά πρόκειται για γαλλική λέξη και σημαίνει θυρωρός, η έννοια, όμως, του Concierge σημαίνει πολλά περισσότερα. Είναι συνώνυμο της γνώσης, της εμπιστοσύνης, της αξιοπιστίας, της σιγουριάς. Είναι ο άνθρωπος με τις πληροφορίες, τις λύσεις, τα (μεταφορικά) κλειδιά για τις πόρτες ενός προορισμού, κλειδιά που λίγοι κατέχουν και πολλοί αναζητούν. Μέχρι πριν κάποια χρόνια, το concierge ήταν πλεονέκτημα που είχαν οι μεγάλες μονάδες που μπορούσαν να υποστηρίξουν ένα τέτοιο έξοδο. Πλέον, όμως, με σύμμαχο την τεχνολογία η εταιρεία μας δημιούργησε μία πλατφόρμα όπου με ελάχιστα χρήματα ο καθένας μπορεί να προσφέρει μία 24ωρη υπηρεσία concierge στους πελάτες του μέσω του διαδικτύου!», αναφέρει ο Κώστας Μάμμος και εξηγεί το στήσιμο της πρωτοποριακής πλατφόρμας.
«Είναι μια πολύ απλή διαδικασία. Ερχόμαστε σε επικοινωνία με τον προγραμματιστή του ξενοδοχείου, δίνουμε ένα μοναδικό URL που τοποθετείται στην επίσημη σελίδα της εταιρείας και μία εξειδικευμένη ομάδα απαντά σε πραγματικό χρόνο σε όλες τις ερωτήσεις του εκάστοτε ξενοδοχείου! Πρόκειται, στην ουσία, για μία υπηρεσία “Concierge Live Now” που λύνει τα χέρια του ξενοδόχου».
Το Back Office και ο… αθέατος κόσμος της Διαχείρισης Κρατήσεων
Παραδοσιακά, η διαχείριση του Back Office αποτελεί ένα από τα πιο νευραλγικά σημεία σε μία ξενοδοχειακή επιχείρηση. Ο Γιώργος Λαγουδάκης κουνάει το κεφάλι του με νόημα.
«Το Back Office είναι το πιο ευαίσθητο σημείο σε ένα ξενοδοχείο. Από εκεί ξεκινάνε και τελειώνουν όλα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι ενώ οι ξενοδόχοι αγοράζουν διάφορα εργαλεία δε μαθαίνουν ποτέ σε βάθος το πώς να τα χρησιμοποιήσουν σωστά. Κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε λάθος διαχείριση, κακό καταμερισμό του πολύτιμου χρόνου τους και φυσικά στην απουσία πληρότητας στο ξενοδοχείο τους. Λάθη γίνονται και θα γίνονται. Είναι φυσιολογικό και μερικές φορές και χρήσιμο. Ωστόσο, η σωστή κατανόηση και χρήση των εργαλείων είναι ιδιαίτερα σημαντική στον κλάδο μας. Και μία από τις πρώτες προτεραιότητες της Web Hotel Way», τονίζει και στέκεται στη σπουδαιότητα της Διαχείρισης Κρατήσεων για ένα ξενοδοχείο.
«Η Διαχείριση Κρατήσεων είναι ένας πραγματικά… αθέατος κόσμος. Ελάχιστοι άνθρωποι σκέφτονται τι έχει συντελεστεί ως διαδικασία στο παρασκήνιο για να κλείσουν τη διαμονή τους στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Πρόκειται για ολόκληρη επιστήμη, όπου η κάθε λεπτομέρεια μετράει και μπορεί να κάνει τη διαφορά. Όπως γίνεται κατανοητό, η σωστή υλοποίησή της χρειάζεται εξειδικευμένους συνεργάτες που παρακολουθούν τις παγκόσμιες τάσεις, ανακαλύπτουν τα καινούρια εργαλεία και προγράμματα και καινοτομούν με προτάσεις. Για τη Web Hotel Way η Διαχείριση Κρατήσεων είναι ένα από τα πιο όμορφα στοιχεία του επαγγέλματός μας. Γιατί η αγορά είναι ένα ζωντανό κύτταρο και πρέπει να είσαι μόνιμα σε εγρήγορση», προσθέτει.
Παγκόσμιοι γαστρονομικοί προορισμοί
Τα τελευταία χρόνια όλο και μεγαλύτερο τμήμα του κοινού επιλέγει ένα ξενοδοχείο σύμφωνα και με την ποιότητα του φαγητού που προσφέρει. Ο γαστρονομικός τουρισμός, άλλωστε, βιώνει τις φωτεινότερες μέρες της σύγχρονης ιστορία τους.
«Υπάρχουν, πλέον, παγκόσμια παραδείγματα γαστρονομικού τουρισμού, με τη μοίρα πολλών τόπων να έχει αλλάξει εξαιτίας της κουζίνας που προσφέρουν», τονίζει, χαρακτηριστικά, η Έλλη Παρλάνη. «Μέσα στον καταιγισμό πληροφοριών και ερεθισμάτων που βιώνουμε, ακόμα και η επιλογή ενός ξενοδοχείο είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων. Ένα πολύ μεγάλο μέρος του κόσμου, για παράδειγμα, βασίζει τις διακοπές του και στο φαγητό, καθώς δεν επιθυμεί μόνο να ξεκουραστεί και να χαλαρώσει, αλλά και να δοκιμάσει διαφορετικά πράγματα. Το Food Consulting, λοιπόν, είναι μία υπηρεσία με τεράστια σημασία μέσα σε ένα πεδίο όπου επενδύονται δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο», συνεχίζει.
«Το φαγητό είναι το απόλυτο σκηνικό για να περάσεις όμορφα, είτε μόνος, είτε με παρέα. Πάντα με ενοχλούσε όταν το κακό φαγητό έκλεβε την παράσταση και τις εντυπώσεις από μία ξεχωριστή βραδιά», τονίζει από την πλευρά του ο Γιώργος. Μπήκα, λοιπόν, στη διαδικασία να αφοσιωθώ στο κομμάτι αυτό, να μαθαίνω συνέχεια καινούρια πράγματα, να ταξιδεύω για να γίνομαι καλύτερος και να παρακολουθώ από κοντά ό,τι εμφανίζεται. Σημαντικό ρόλο, φυσικά, έπαιξε και το ότι έχουμε και το δικό μας εστιατόριο, το οποίο εξελίσσουμε διαρκώς. Στην κουζίνα του γνώρισα τους σπουδαιότερους Έλληνες μάγειρες και βάλαμε τις δικές μας πινελιές στην αναβάθμιση του φαγητού των ξενοδοχείων. Έτσι, όλη αυτή τη γνώση και την εμπειρία ετών τη μεταφέραμε και στη Web Hotel Way, με το κομμάτι του Food Consulting να είναι ένα challenge που γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα», προσθέτει ο ιδιοκτήτης του Porto Valitsa, που έχει γράψει τη δική του ξεχωριστή ιστορία στον ξενοδοχειακό χάρτη της Χαλκιδικής.
Η επένδυση στον άνθρωπο
Σε όλη τη διάρκεια της κουβέντας μας, η σημασία του ανθρώπινου παράγοντα σε ένα ξενοδοχειακό εγχείρημα τονίστηκε επανειλημμένα. «Η σωστή Επιλογή και Εκπαίδευση του Προσωπικού είναι βαρύνουσας σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία ενός νέου πρότζεκτ, καθώς, σε κάθε περίπτωση, το ανθρώπινο δυναμικό είναι αυτό που θα μεταδώσει τη φιλοσοφία σου, θα λύσει τα προβλήματα που θα προκύψουν, θα κρύψει τις τυχόν ατέλειες και θα κλέψει τις εντυπώσεις. Σκεφτείτε πόσα παραδείγματα υπάρχουν παγκόσμια, όπου τεράστιες πολυεθνικές ξεκίνησαν από τα γκαράζ των σπιτιών τους, αλλά είχαν εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό και σπουδαίους συνεργάτες και έφτασαν εκεί που έφτασαν. Στη Web Hotel Way πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που μπορεί να απογειώσει μία επιχείρηση. Τις αναμνήσεις και τις στιγμές, άλλωστε, τις δημιουργούν οι άνθρωποι», τονίζει ο Κώστας και στέκεται στη φιλοσοφία της Web Hotel Way γύρω από το θέμα, αλλά και στα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να αναζητεί η επιχείρηση από ένα υποψήφιο μέλος της ομάδας.
«Η εταιρεία μας αναλαμβάνει από την αρχή ως το τέλος την επιλογή και εκπαίδευση του προσωπικού. Έχουμε δημιουργήσει, μάλιστα, ειδικά εγχειρίδια για κάθε θέση, ώστε τόσο ο εργαζόμενος, όσο και ο εργοδότης να έχουν ένα σαφές και εξελισσόμενο πλάνο συνεργασίας. Τώρα, σχετικά με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά, το βασικότερο είναι η ειλικρίνεια. Μέσα από αυτό προφανώς προκύπτει και η εμπιστοσύνη. Φυσικά, είναι σημαντικό να υπάρχει όρεξη για δουλειά, διάθεση για αφοσίωση, μεράκι, αλλά και συνεχής προσπάθεια για εξέλιξη. Αυτά κάνουν μία επιχείρηση επιτυχημένη», αναλύει.
Ανάμεσα στα στατιστικά και τη συμπυκνωμένη γνώση στο site της Web Hotel Way υπάρχει και μία πρόταση που περικλείει τη φιλοσοφία της ομάδας: «και το στήσιμο και η λειτουργία ενός ξενοδοχείου όμως, είναι από μόνα τους ένα ταξίδι». Πως, άραγε, ονειρεύονται οι ίδιο το ταξίδι της Web Hotel Way;
«Θέλουμε το κύτταρο της προσπάθειάς μας να είναι συνώνυμο των παγκόσμιων εξελίξεων, να εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να είναι συνώνυμο της καινοτομίας και της διαφορετικής αντίληψης των πραγμάτων. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να ταξιδέψουμε ακόμα και σε θάλασσες που δεν έχουμε τολμήσει να ονειρευτούμε».
Info:
Site: www.webhotelway.com
Email: [email protected]
Facebook: https://www.facebook.com/webhotelway/
Instagram: https://www.instagram.com/webhotelway/?hl=el
Φωτογραφίες: Blackswatch Travels https://www.facebook.com/dblackswatch/