Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Νέα γραμμή παραγωγής στη μονάδα στη Σίνδο Θεσσαλονίκης εγκαινίασε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου της Carlsberg, διευρύνοντας τη παραγωγική δραστηριότητα. Η εν λόγω επένδυση ύψους 3,2 εκατ. ευρώ αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της εταιρεία με ορίζοντα το 2019 που περιλαμβάνει συνολικά κεφάλαια 45 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση της νέας επένδυσης το φετινό Μάιο, η ισχυρή ζυθοποιία διαθέτει πλέον στα δύο εργοστάσιά της στη Σίνδο και τη Ριτσώνα συνολικά εφτά γραμμές παραγωγής.
Πιο συγκεκριμένα, όπως γνωστοποιήθηκε χθες κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου από το νέο CEO της εταιρείας, Dejan Beko « η νέα γραμμή αφορά αποκλειστικά στη καινοτομία DraughtMaster της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Στη νέα μονάδα παράγονται τα προϊόντα Mythos, Fix, Kaiser, Fix Dark και έχει τη δυναμική παραγωγής 250 χιλ εκατόλιτρων ετησίως».
Η νέα γραμμή δίνει σημαντική ώθηση στην εγχώρια δραστηριότητα της ζυθοποιίας, ενώ αναμένεται να ενισχύσει και τις εξαγωγές, οι οποίες σήμερα ανέρχονται σε περίπου 5% επί του συνολικού τζίρου. Στο εργοστάσιο της Σίνδου έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις εντός του 2017 συνολικού ύψους 4,6 εκατ. ευρώ ενώ για τη περίοδο 2015-2018 το συνολικό ύψος των προβλεπόμενων κεφαλαίων- για το συγκεκριμένο εργοστάσιο- ανέρχεται σε 12,2 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι το πρωτοποριακό σύστημα DraughtMaster στηρίζεται στη χρήση πρακτικών, περιορισμένου βάρους βαρελιών «μιας χρήσης» τα οποία δεν περιέχουν αέρα στο εσωτερικό τους και δεν απαιτούν ανθρακικό για το σερβίρισμα της μπύρας.
Όσον αφορά στις επιδόσεις της ζυθοποιίας τη φετινή χρονιά ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε ότι «είμαστε μπροστά από τις επιδόσεις της περσινής χρονιάς» ενώ επικαλούμενος τις μετρήσεις του Υπουργείου Οικονομίας σχετικά με τη πορεία της συνολικής παραγωγής μπύρας σημείωσε ότι μολονότι στο οχτάμηνο η αγορά υποχωρεί κατά 10% σε όγκο, η Ολυμπιακή επιτυγχάνει αύξηση μεριδίου 2 μονάδες στο 29,1%. Αντίστοιχα, σε επίπεδο οργανωμένη λιανικής τα στοιχεία της IRI δείχνουν μικρότερη πτώση στο ράφι, με το συνολικό όγκο πωλήσεων να υποχωρεί κατά 1% με την Ολυμπιακή να ενισχύει στο ίδιο διάστημα το μερίδιο της κατά 3,6 μονάδες στο 31,6% . Στα αναψυκτικά σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η ολυμπιακή εμφανίζει στη υποκατηγορία των mixers μέσω του σήματος Tuborg 36,2%. Το πιο δυνατό brand στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας σε επίπεδο επιδόσεων είναι η FIX.
Ο σχεδιασμός ανάπτυξης της εταιρείας για το επόμενο διάστημα περιλαμβάνει κινήσεις ενίσχυσης των εξαγωγών, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί και μέσω συμφωνιών για παραγωγή κωδικών για άλλες εταιρείες του ομίλου, ενώ και η κατηγορία των αναψυκτικών βρίσκεται στο μικροσκόπιο προκειμένου να διευρυνθεί η γκάμα των προϊόντων.
Ερωτηθείς, τέλος, για το εάν έχει επέλθει ομαλότητα σε ό,τι αφορά στον ανταγωνισμό μετά και την καταδικαστική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε βάρος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όπου της επιβλήθηκε πρόστιμο 26,7 εκατ. ευρώ ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε ότι « σεβόμαστε την απόφαση της δικαιοσύνης. Ωστόσο είναι ακόμα νωρίς για να δούμε τα αποτελέσματα στην αγορά».
Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έκλεισε τη περσινή χρήση εμφανίζοντας έσοδα 146,8 εκατ.ευρω, αυξημένα κατά περίπου 15% κυρίως λόγο του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, και κέρδη προ φόρων 1,8 εκατ. ευρώ.