Skip to main content

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα διάσωσης της Μαρινόπουλος

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Τον Δεκέμβριο τοποθετείται, βάσει του αισιόδοξου σεναρίου, η έναρξη λειτουργίας της νέας εταιρείας που θα αποτελεί την επόμενη μέρα της Μαρινόπουλος και θα ελέγχεται από τη Σκλαβενίτης, ενώ στον βαθμό που «παιχτούν» καθυστερήσεις, οι εκτιμήσεις στελεχών που εμπλέκονται στις διαπραγματεύσεις θέλουν τις διαδικασίες να ολοκληρώνονται το αργότερο μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, όπως άλλωστε προβλέπει το σχέδιο της ενδιάμεσης συμφωνίας (MoU).

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της εκ νέου ενεργοποίησης του δικτύου των καταστημάτων της Μαρινόπουλος πριν από τα Χριστούγεννα, θα δοθεί ένας σκληρός αγώνας δρόμου. Με δεδομένο ότι απομένουν μόνο οκτώ μέρες έως την 21η Σεπτεμβρίου που έχει οριστεί η εκδίκαση των αιτημάτων υπαγωγής της Μαρινόπουλος στο άρθρο 99, οι ίδιες αξιόπιστες πηγές επιβεβαιώνουν ότι στο δικαστήριο θα ζητηθεί ολιγοήμερη αναβολή.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα καμία επίσημη συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας και λοιπούς προμηθευτές της Μαρινόπουλος προκειμένου να εξασφαλιστεί η συναίνεσή τους στον σχεδιασμό εξυγίανσης και συγκεκριμένα στην αποδοχή του κουρέματος των οφειλών της αλυσίδας, αλλά και στην επανατροφοδότηση των καταστημάτων του δικτύου κατά τη μεταβατική περίοδο λειτουργίας της αλυσίδας, έως δηλαδή περάσει και τυπικά στον έλεγχο της Σκλαβενίτης.

«Οι επίσημες συναντήσεις με την αγορά θα ξεκινήσουν μόλις κλειδώσει το τελικό σχέδιο εξυγίανσης» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.

Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες θέλουν μεγάλους προμηθευτές της Μαρινόπουλος να εμφανίζονται θετικά διακείμενοι στο ενδεχόμενο να «διαγράψουν» μέρος της οφειλής, κυρίως με γνώμονα το ότι στο ενδεχόμενο κατάρρευσης της αλυσίδας θα κληθούν να απορροφήσουν το σύνολο της επισφάλειας. Αντίστοιχα και στο θέμα της τροφοδοσίας των καταστημάτων με προϊόντα κατά τη μεταβατική περίοδο, έως δηλαδή την ολοκλήρωση του εγχειρήματος, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι «οι εγγυήσεις που φέρει το όνομα της Σκλαβενίτης αποτελούν σημαντικό λόγο στήριξης της προσπάθειας». Βέβαια, η στήριξη αυτή των προμηθευτών, όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, θα πρέπει να συνοδευτεί και με μια καλύτερη «μεταχείριση» από την πλευρά της αλυσίδας στο πλαίσιο των νέων συμφωνιών που θα αφορούν στη σημαντικά διευρυμένη δραστηριότητα της Σκλαβενίτης.

Την ίδια ώρα, όμως, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι η ισχυροποίηση της Σκλαβενίτης αυτόματα ενδυναμώνει και τη διαπραγματευτική δυνατότητα της αλυσίδας έναντι των προμηθευτών.

Σημαντική παράμετρο στην εξίσωση της επόμενης μέρας του οργανωμένου λιανεμπορίου που προσμετρά η αγορά των τροφίμων και ποτών είναι και η στάση που θα κρατήσουν οι λοιποί μεγάλοι παίκτες του κλάδου.

«Μέχρι στιγμής οι μεγάλοι λιανέμποροι αρκούνται στο να παρακολουθούν τις εξελίξεις, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι θα επιδιώξουν μεγαλύτερες παροχές ως ‘’αντιστάθμισμα’’ της στήριξης που θα ‘’απολαύσει’’ το εγχείρημα της διάσωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος» αναφέρουν στελέχη της βιομηχανίας προσθέτοντας ότι «η μπάλα εξακολουθεί να βρίσκεται στο γήπεδο των αλυσίδων, καθώς η εξάρτηση της βιομηχανίας από τα σούπερ μάρκετ είναι μεγάλη. Ως εκ τούτου οι πιέσεις σε επίπεδο πιστωτικής πολιτικής, καθώς και όγκου αγορών θα είναι έντονες για την αγορά».

Αναφορικά με το εάν η Σκλαβενίτης θα καταφέρει να κερδίσει το μεγαλύτερο ίσως στοίχημα του εγχειρήματος, την επιστροφή των καταναλωτών που χάθηκαν από το ανενεργό εδώ και μήνες δίκτυο της Μαρινόπουλος, η αγορά εκτιμά ότι «το brand name Σκλαβενίτης είναι πολύ ισχυρό και δη στην περιφέρεια». Όπως εξηγούν στελέχη της βιομηχανίας, «ενώ κανείς θα περίμενε οι καταναλωτές στην επαρχία να μην έχουν εξοικείωση με μία αλυσίδα η οποία είχε επιλέξει να διατηρεί -έως πολύ πρόσφατα- αποκλειστική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την περιφέρεια θέλουν τους καταναλωτές να βρίσκονται εν αναμονή της παρουσίας του σήματος Σκλαβενίτης στις περιοχές τους».

Τα ίδια στελέχη, πάντως, εκτιμούν ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας χρόνος ώστε να μπορέσει να δείξει ουσιαστικά δείγματα γραφής και πιστότητας καταναλωτών το διευρυμένο δίκτυο της Σκλαβενίτης και στο διάστημα αυτό το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ανταγωνισμός δεν θα μείνει απλός θεατής.

Πληροφορίες και εκτιμήσεις

  • Γίνεται αγώνας δρόμου προκειμένου να ενεργοποιηθεί εκ νέου το δίκτυο των καταστημάτων της Μαρινόπουλος πριν από τα Χριστούγεννα.
  • Θα ζητηθεί ολιγοήμερη αναβολή για την εκδίκαση των αιτημάτων υπαγωγής της Μαρινόπουλος στο άρθρο 99.
  • Μεγάλοι προμηθευτές της Μαρινόπουλος εμφανίζονται θετικά διακείμενοι στο ενδεχόμενο να «διαγράψουν» μέρος της οφειλής.
  • Καλύτερη «μεταχείριση» από την πλευρά της αλυσίδας στο πλαίσιο των νέων συμφωνιών επιδιώκουν οι προμηθευτές, παρέχοντας στήριξη στο εγχείρημα κατά τη μεταβατική περίοδο.