Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Ενίσχυση των πωλήσεων και μείωση κόστους δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2018 για την εταιρεία Παπαστράτος, θυγατρική της Philip Morris International. Όπως τονίζεται από την πλευρά της διοίκησης, στις επιδόσεις του 2018 αποτυπώνονται η ωρίμανση της παραγωγής και η ενίσχυση της απόδοσης του νέου εργοστασίου της εταιρείας, μια επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ που συνοδεύτηκε και από τη δημιουργία 400 νέων θέσεων εργασίας.
Ήδη το 80% της παραγωγής της νέας μονάδας, που έχει περάσει εξ ολοκλήρου στην κατασκευή θερμαινόμενων ράβδων καπνού για το IQOS της PMI, κατευθύνεται σε 11 χώρες του εξωτερικού, η πλειονότητα των οποίων διαθέτει ανεπτυγμένη αγορά, και ο αριθμός τους αυξάνεται, όπως δείχνουν και τα στοιχεία του α’ εξαμήνου του 2019.
Παράλληλα κατά το εξάμηνο 2019 ανοδικά κινείται και το μερίδιο του IQOS στην εγχώρια αγορά, με το μερίδιο της εταιρείας να φτάνει το 8,1%, αυξημένο κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι (2018), αποτελώντας την τρίτη καλύτερη επίδοση στον κόσμο μετά την Ιαπωνία και τη Λιθουανία.
Αναλυτικά για το 2018 η Παπαστράτος πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 22%. Οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν στα 320,894 εκατ. ευρώ από 262,834 εκατ. ευρώ, το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 4% στα 202 εκατ. ευρώ, το μικτό κέρδος άγγιξε τα 119,1 εκατ. ευρώ, από 52,443 εκατ. ευρώ.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 49 εκατ. ευρώ από 262,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 22,646 εκατ. ευρώ από 187 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017. Να σημειωθεί πως κατά τη χρήση του 2017 η Παπαστράτος πούλησε τη θυγατρική της στη Ρωσία, εξ ου και η αύξηση των αποτελεσμάτων του 2018. Τα ταμειακά διαθέσιμα αντιστοιχούν σε 95 εκατ. ευρώ.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών μετά φόρων ξεπέρασε πέρυσι το 1,288 δισ. ευρώ από 1,247 δισ. ευρώ που ήταν το 2017 – οι φόροι και τα τέλη ανήλθαν πέρυσι στα 967,990 εκατ. ευρώ από 984,432 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών τα 197,569 εκατ. ευρώ αφορούν τη βιομηχανική δραστηριότητα (έναντι 841,612 εκατ. ευρώ το 2017) και 1,091 δισ. ευρώ την εμπορική δραστηριότητα (έναντι 405.654 εκατ. ευρώ το 2017).
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις στο εξωτερικό, αυτές πέρυσι ανήλθαν στα 135,270 εκατ. ευρώ από 126,783 εκατ. ευρώ και στην εσωτερική αγορά στο 1,153 εκατ. ευρώ έναντι 1,120 δισ. ευρώ το 2017.