Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Σταθεροποίηση εσόδων (+0,03%) έπειτα από ένα ράλι δεκαετίας, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη κερδοφορίας (+55,16%) αποτυπώνει για το δίκτυο της H&M στην Ελλάδα ο ισολογισμός για την οικονομική χρήση 2018, επιβεβαιώνοντας την τάση που είχε διαφανεί από τις ενημερώσεις της μητρικής εταιρείας προς το διεθνές επενδυτικό της κοινό.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της «H&M Hennes & Mauritz Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδήσεως», εταιρείας που ελέγχεται κατά 100% από την «H&M Hennes & Mauritz Holding B.V.» με έδρα στην Ολλανδία, κατά την οικονομική χρήση Δεκέμβριος 2017 – Νοέμβριος 2018 ανήλθε σε 154,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος μόλις κατά 0,03% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, ενώ στην εξεταζόμενη περίοδο δεν υπήρξαν μεταβολές στο δίκτυο καταστημάτων που παρέμεινε σταθερό στα 35 σημεία. Αυξημένο εμφανίζεται το κόστος πωλήσεων κατά 2,61%, στα 66,17 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 5,03 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 55% συγκριτικά με τα κέρδη της προηγούμενης χρήσης. Επίσης, τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 88,33 εκατ. ευρώ με αύξηση 1,82%.
Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης ανήλθαν σε 79,5 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 3,35% και τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 34%.
Το 2018 η εταιρεία ενίσχυσε το ενεργητικό της κατά 9,11%, σε 67,5 εκατ. ευρώ από 61,87 εκατ. ευρώ το προηγούμενο οικονομικό έτος, με ταυτόχρονη ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων της σε 47,73 εκατ. ευρώ από 42,77 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και των ταμειακών διαθεσίμων της σε 30,11 εκατ. ευρώ από 11,75 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι το ελληνικό δίκτυο της σουηδικής φίρμας προσιτής μόδας, αν και εμφανίζει θετικό πρόσημο στις πωλήσεις του 2019 έχει κατεβάσει ταχύτητα από τα διψήφια ποσοστά παρελθόντων ετών. Υπενθυμίζεται ότι το 2017 σημειώθηκε επιβράδυνση 2,11%, σε συνέχεια ενός υπερδεκαετούς ανοδικού σερί από την είσοδο του σήματος στην τοπική αγορά.
Στο ίδιο πλαίσιο, αν και παραμένουν ανοιχτά τα σχέδια περαιτέρω ενίσχυσης του τοπικού δικτύου και πιθανόν εισαγωγής νέου σήματος, από τα συνολικά 9 που διαθέτει ο σουηδικός όμιλος (H&M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, Cheap Monday, ARKET, Afound και H&M Home), οι επενδύσεις έχουν παγώσει, ως αποτέλεσμα μιας συντηρητικής πολιτικής επέκτασης του δικτύου φυσικών καταστημάτων και μετατόπισης του κέντρου βάρους στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Εξάλλου, είναι σε εξέλιξη σχέδιο αναδιάρθρωσης του διεθνούς δικτύου, με ανάπτυξη φέτος 175 νέων καταστημάτων αποκλειστικά σε αναπτυσσόμενες αγορές και κλείσιμο μη αποδοτικών σημείων σε ανεπτυγμένες (50 κλεισίματα έχουν προβλεφθεί στην Ευρώπη).
Προσδοκίες
Σύμφωνα με τη διοίκηση της H&M, που ανέλαβε εδώ και λίγους μήνες o Mehmet Arisoy -Country Sales Manager για την H&M σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, στη θέση της Sandrine Galparoli, η οποία ανέλαβε καθήκοντα Regional Logistics Manager για τη Νότια Ευρώπη, με έδρα το Παρίσι-, τα θετικά αποτελέσματα των τελευταίων χρήσεων, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη σταθεροποίηση της οικονομίας και την έξοδο της χώρας στις αγορές, δίνουν ώθηση για την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας της H&M στην ελληνική αγορά – όπου σήμερα το δίκτυο αριθμεί 35 σημεία πώλησης και στο σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας απασχολούνται 1.226 άτομα προσωπικό.