Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Κλείνει ο κύκλος των διαπραγματεύσεων του επιτελείου της Shiseido με υποψήφιους διανομείς στην Ελλάδα και ο ιαπωνικός οίκος καλείται να αποφασίσει τον επόμενο συνεργάτη του, μετά τη Folli Follie, η οποία πριν από τέσσερα χρόνια, τον Αύγουστο του 2015, απέκτησε ολόκληρο το μετοχικό πακέτο της θυγατρικής του ομίλου Shiseido, Shiseido Hellas, η οποία εισήγαγε και διένειμε τα προϊόντα της διεθνούς μάρκας στη χώρα μας.
Η Cosmobrands, θυγατρική της Αττικά Πολυκαταστήματα, φέρεται να βρίσκεται μεταξύ των επικρατέστερων μνηστήρων, μεταξύ των οποίων σύμφωνα με πληροφορίες είναι η Notos Com και η Aromca.
Ειδικότερα, η Cosmobrands φέρεται να εισήλθε στη διαδικασία εδώ και περίπου δύο μήνες, όταν επιβεβαιώθηκε η διακοπή της συνεργασίας Shiseido – FF, με το συμβόλαιο να «σπάει» την 1η Οκτωβρίου. Τη διαπραγμάτευση φέρεται να έχει αναλάβει ο CEO της Cosmobrands, Δημοσθένης Μπούμης και η ηγεσία της Αττικά Πολυκαταστήματα. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε μόλις το 2012, έχει φθάσει να πραγματοποιεί κύκλο εργασιών 8,3 εκατ. ευρώ, με βάση στοιχεία του 2018 (έναντι 4,9 εκατ. ευρώ τι 2017), καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη διαδικτυακών πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας attica beauty της τάξης του 160%. Είναι δε σαφές ότι η Cosmobrands, που ελέγχεται από μια κερδοφόρα εταιρεία (η Αττικά Πολυκαταστήματα εμφάνισε πωλήσεις άνω των 180 εκατ. ευρώ το 2018), θα διπλασίαζε το μέγεθός της από ενδεχόμενη συμφωνία διανομής με τη Shiseido.
Ας σημειωθεί ότι η διοίκηση της Folli Follie είχε εγκαινιάσει διαπραγματεύσεις για τη μεταβίβαση της θυγατρικής της, FF Cosmetics -στην δραστηριότητα της οποίας περιλαμβάνεται η συνεργασία με τον οίκο Shiseido- με την οικογένεια Χόντου, εδώ και αρκετούς μήνες, με σκοπό να εξασφαλίσει ρευστότητα για τη χρηματοδότηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, με το δυνητικό deal να προοιωνίζεται (αρχές του 2019) ρευστότητα ως και 15 εκατ. ευρώ για την εισηγμένη. Στο γαϊτανάκι των επαφών το τελευταίο διάστημα μπήκαν και άλλοι «παίκτες», όπως η Notos Com, η οποία μέσω ενδεχόμενης συμφωνίας θα ενίσχυε τη διαπραγματευτική της ισχύ στην αγορά σε μια συγκυρία που διεξάγονται κρίσιμες επαφές από πιστώτριες τράπεζες και Pillarstone για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή. Στο ίδιο πλαίσιο, η Aromca, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον, θα μπορούσε να βελτιώσει τη θέση της στην αγορά. Πρόκειται για ελληνική εταιρεία που είδε τις πωλήσεις της να επιβραδύνονται με ρυθμό 20% το 2018 (στα 10,7 εκατ. ευρώ), ενώ διατηρεί αξιόλογο χαρτοφυλάκιο προϊόντων.
Το χρονικό
Υπενθυμίζεται ότι ο οίκος Shiseido (με ετήσιο τζίρο στην Ελλάδα περί τα 10 εκατ. ευρώ) είχε συνάψει σύμβαση εμπορικής αντιπροσωπείας για την εισαγωγή και πώληση των ομώνυμων προϊόντων, με τη Shiseido Hellas, η οποία μέσω της παραπάνω συμφωνίας προ τετραετίας κατέστη θυγατρική εταιρεία της Folli Follie. Έτσι, η τελευταία, που «έχτιζε» εκείνη την εποχή το χαρτοφυλάκιό της στον κλάδο Beauty & Cosmetics (με αφετηρία το αρωματικό της Procter & Gamble Prestige, καθώς και τα προϊόντα make up της Dolce&Gabbana και αργότερα το brand Molton Brown), ισχυροποίησε τη θέση της στην αγορά και την εδραίωσε το 2017 με τo deal για την εκπροσώπηση και διανομή του συνόλου των προϊόντων Luxury Cosmetics της COTY (brands όπως Lancaster, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Joop, Roberto Cavali, Marc Jacobs, Bottega Veneta, Miu Miu κ.α.).
Η FF Cosmetics έγινε ένας από τους κορυφαίους 3 διανομείς καλλυντικών στην Ελλάδα εκπροσωπώντας το 8% των εσόδων της FF σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Πρόσφατα το χαρτοφυλάκιο της Coty πέρασε στον όμιλο Σαράντη – o οποίος παρεμπιπτόντως δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει και τη Shiseido λόγω ανταγωνισμού μεταξύ των μαρκών- και το κέντρο βάρους της αξίας της FF Cosmetics μετατοπίστηκε στη Shiseido.