Skip to main content

Σχέδιο εξυγίανσης της βιομηχανίας Δ.Ι. Φειδάς

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ 
[email protected]

Συμφωνία εξυγίανσης με την πλειοψηφία των πιστωτών της -ήτοι τις τέσσερις συστημικές τράπεζες (Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank και Εθνική) και την εταιρεία Κύπρου (Πειραιώς) Leasing- εξασφάλισε η Βιομηχανία Υποδημάτων Δ.Ι. Φειδάς, που κατέθεσε σχετικό αίτημα επικύρωσης στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών (στις 31.7.2017) το οποίο θα συζητηθεί στις 25 Οκτωβρίου.

Με τη συμφωνία εξυγίανσης (άρθρο 106β), που συνοδεύεται με business plan 12ετίας με ορίζοντα το 2029 και με χορήγηση νέας χρηματοδότησης 1,7 εκατ. ευρώ, επιχειρείται εξυγίανση της ιστορικής εταιρείας που συμπληρώνει σε δύο χρόνια έναν αιώνα δραστηριότητας.

Η Φειδάς Α.Ε., που παράγει και διαθέτει στην εγχώρια αγορά και σε επιλεγμένες χώρες (Κύπρο, Βουλγαρία) το σήμα Boxer, περιήλθε σε δύσκολη οικονομική θέση τα τελευταία χρόνια ως αποτέλεσμα των δυσμενών συνεπειών της οικονομικής κρίσης σε μια συγκυρία μάλιστα που η οικογένεια Φειδά επιχειρούσε άνοιγμα στο εξωτερικό. Επένδυσε σχεδόν 23,5 εκατ. ευρώ σε νέες υποδομές στη ΒΙ.ΠΕ. Αχαρνών (το εργοστάσιο ολοκληρώθηκε το 2010), όπως υπενθυμίζει η Ασημίνα Φειδά-Νταή, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Δ.Ι. Φειδάς, τονίζοντας χαρακτηριστικά στη «N»: «Επεκτείναμε τις εγκαταστάσεις μας αυξάνοντας τη δυναμικότητα της παραγωγικής μονάδας από 5.000 σε 2 εκατ. ζεύγη δερματίνων υποδημάτων για να υποστηρίξουμε τη στρατηγική μας και να βγούμε πιο δυναμικά στο εξωτερικό αλλά πέσαμε πάνω στην κρίση…».

Η εταιρεία, που απασχολεί 130 εργαζόμενους κι έχει τοποθετήσει στην ελληνική αγορά σχεδόν 130 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία -μόνο την τελευταία πενταετία έχει πληρώσει σε εργαζομένους πάνω από 21 εκατ. ευρώ, σε ασφαλιστικά ταμεία και Δημόσιο 6,5 εκατ. ευρώ και 7,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και σε προμηθευτές 28 εκατ. ευρώ- αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας (κυρίως λόγω της μη είσπραξης ληξιπρόθεσμων απαιτήσεών της). 

Έτσι μείωσε την παραγωγή της με αποτέλεσμα κάμψη των ετήσιων πωλήσεων από 30 εκατ. ευρώ τη διετία 2008-2009 σε λιγότερο από 10 εκατ. ευρώ τη διετία 2015-2016.

Η στρατηγική
Η νέα στρατηγική, που περιλαμβάνεται στη συμφωνία εξυγίανσης, στοχεύει σε μεταμόρφωση της Φειδάς σε σύγχρονη παραγωγική και εμπορική εταιρεία, με την εφαρμογή νέου σχεδίου πωλήσεων και μάρκετινγκ, παραγωγή νέων προϊόντων για όλες σχεδόν τις ηλικίες, καλύτερη αξιοποίηση του δικτύου των 400 καταστημάτων τρίτων, δημιουργία νέων εταιρικών καταστημάτων και e-shop και προώθηση εκ νέου των υποδημάτων Φειδάς στη διεθνή αγορά.