Skip to main content

Coca-Cola HBC: Ισχυρές επιδόσεις το πρώτο εξάμηνο

Αυξημένα έσοδα (σε ουδέτερη συναλλαγματικής βάση) και εν πολλοίς σταθερή κερδοφορία εμφάνισε το πρώτο εξάμηνου του οικονομικού έτους η Coca-Cola HBC.

O κολοσσός εμφιάλωσης εμφάνισε συγκεκριμένα καθαρά κέρδη ύψους 195,1 εκατ. ευρώ έναντι 216,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018. Ωστόσο τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της ανήλθαν σε 222,8 εκατ. ευρώ έναντι 221,7 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση τα έσοδα ήταν αυξημένα κατά 3,4% σε σχέση με πέρυσι, παρά τις ασυνήθιστα υγρές και ψυχρές καιρικές συνθήκες στο δεύτερο τρίμηνο, που λειτούργησαν αρνητικά, αλλά και την υψηλή βάση σύγκρισης με τ το περσινό τρίμηνο. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες το δεύτερο μισό του Ιουνίου οδήγησαν σε καλύτερες επιδόσεις.

Τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν κατά 1,2% το πρώτο εξάμηνο, παρουσιάζοντας βελτίωση το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως στην Ευρώπη, με τη θετική συμβολή της αύξησης των τιμών και του ευνοϊκού μείγματος κατηγορίας και συσκευασίας.

Επίσης καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% στο πρώτο εξάμηνο, με αύξηση 2,4% στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε μόλις κατά 0,4% με την Ιταλία να σημειώνει ενθαρρυντικά θετικές επιδόσεις. Στις αναπτυσσόμενες ωστόσο ήταν ενισχυμένος κατά 1,4% και στις αναδυόμενες κατά 3,4% . Σύμφωνα με την εταιρεία η καινοτομία προϊόντων συνέβαλε στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες.

Το περιθώριο συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών αυξήθηκε κατά 10 μονάδες βάσης, στο 9,7%, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 4,7%.

Τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα €0,612 καταγράφοντας αύξηση 1,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα €0,536, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 9,2%.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, αναφερόμενος στα παραπάνω αποτελέσματα εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αύξηση των εσόδων και του όγκου πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριότητας με παράλληλη περαιτέρω βελτίωση των συγκρίσιμων περιθωρίων κέρδους.

«Οι πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και η καινοτομία συνεχίζουν να αποφέρουν καλά αποτελέσματα, με την καινοτομία να οδηγεί σε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες στο πρώτο εξάμηνο. Αυξάνουμε τα έσοδα σε κάποιες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες προϊόντων μας, περιλαμβανομένων των ανθρακούχων αναψυκτικών, των εμφιαλωμένων νερών και των ποτών ενέργειας και προχωράμε με την κυκλοφορία του Costa Coffee σε 10 από τις αγορές μας το 2020» σημείωσε.

«Πραγματοποιήσαμε ικανοποιητική πρόοδο στην περίοδο σχετικά με τις πρωτοβουλίες συσκευασίας μας με τρία από τα σήματά μας στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών να συσκευάζονται πλέον με 100% ανακυκλωμένη ρητίνη. Με το βλέμμα στο μέλλον, αναμένουμε αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στα πλαίσια του εύρους 5-6%, σημειώνοντας μία ακόμη χρονιά βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους».συμπλήρωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.