Σε 32,7 δισ. ευρώ ανερχόταν η χρηματοδότηση της Eurobank από τον μηχανισμό χρηματοδότησης του Ευρωσυστήματος κατά την 30η Ιουνίου 2015, σύμφωνα με ανακοίνωση της τράπεζα.
Κατόπιν υποδείξεως της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η τράπεζα ανακοίνωσε τα εξής:
α) Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της τράπεζας της 31.3.2015, ο συντελεστής μέσων κεφαλαίου κοινών μετοχών της κατηγορίας 1 (Common Equity Tier 1-CET1) επί του σταθμισμένου ενεργητικού της τράπεζας ανήλθε σε 14,2%, ο δείκτης μέσων κεφαλαίου της κατηγορίας 1 (Tier 1) σε 14,2% και ο συντελεστής φερεγγυότητας (Capital adequacy ratio-CAD) σε 14,5%.
Επί του παρόντος η Eurobank δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει αξιόπιστα τις επιπτώσεις στους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειάς της από την επιβολή των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, κάτι που αποτελεί έναν, μεταξύ άλλων, από τους στόχους της επικείμενης Συνολικής Αξιολόγησης (ΣΑ) που διενεργείται υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ). Η εν λόγω ΣΑ αναμένεται να λάβει υπ’ όψιν τη συνδυαστική επίδραση i) του Ελέγχου της Ποιότητας των Στοιχείων Ενεργητικού (AQR) – αξιολογώντας την ποιότητα των στοιχείων του ενεργητικού της Τράπεζας, περιλαμβανομένης της επάρκειας των περιουσιακών στοιχείων, της αποτίμησης των εξασφαλίσεων και των σχετικών προβλέψεων και ii) της Άσκησης Προσομοίωσης Ακραίων Καταστάσεων (ST) – για να εξετάσει την ανθεκτικότητα του ισολογισμού της Τράπεζας σε σενάρια προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων.
β) Κατά την 30 Ιουνίου 2015 η χρηματοδότηση της τράπεζας από τον μηχανισμό χρηματοδότησης του Ευρωσυστήματος ανερχόταν σε 32,7 δισ. ευρώ (31.3.2015: 29 δισ. ευρώ), εκ των οποίων 22,9 δισ. (31.3.2015: 19,9 δισ.) αφορούσαν σε χρηματοδότηση από τον Έκτακτο Μηχανισμό Παροχής Ρευστότητας (ELA), ως αποτέλεσμα της μείωσης των καταθέσεων και της μείωσης δανεισμού από συμφωνίες επαναγοράς χρεογράφων. Επισημαίνεται ότι από τις 30.6.2015 μέχρι και σήμερα τα ανωτέρω μεγέθη δεν έχουν μεταβληθεί σημαντικά.
γ) Επί του παρόντος η τράπεζα δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει αξιόπιστα τις επιπτώσεις στο ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων από την επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, οι οποίες αναμένεται να αξιολογηθούν κατά την επικείμενη ΣΑ, βάσει των παραδοχών που θα οριστούν από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές.
Επίσης, η τράπεζα δεν είναι σε θέση να παράσχει επί του παρόντος αξιόπιστη πληροφόρηση αναφορικά με το ύψος των καθαρών αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων της 30.6.2015, δεδομένου ότι η προετοιμασία των οικονομικών καταστάσεων της 30.6.2015 είναι σε εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σε εξέλιξη και η άσκηση ανακτησιμότητας του αναβαλλόμενου φόρου βάσει επικαιροποιημένων επιχειρηματικών σχεδίων.
Ωστόσο, επισημαίνεται ότι, όπως αναφέρεται και στις δημοσιευμένες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της τράπεζας της 31.3.2015, το 82,12% των καθαρών αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων της 31.3.2015 (δηλ. 3.225 εκατ. ευρώ εκ συνόλου 3.927 εκατ.) αφορούν σε φορολογικές ζημίες από τη συμμετοχή του Ομίλου στο πρόγραμμα PSI+ και στο πρόγραμμα επαναγοράς των νέων τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου (1.200 εκατ. ευρώ), οι οποίες υπόκεινται σε τριακονταετή απόσβεση από το 2012 και εφεξής, καθώς και σε προσωρινές διαφορές λόγω προβλέψεων απομείωσης για πιστωτικούς κινδύνους από δάνεια και απαιτήσεις (2.025 εκατ. ευρώ), οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές περιόδους χωρίς καθορισμένο χρονικό περιορισμό.
δ) Σε συνεργασία με τις αρμόδιες εποπτικές αρχές έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία της ΣΑ, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Κατόπιν της ολοκλήρωσής της η Eurobank θα εξετάσει τις επόμενες ενέργειές της.