Skip to main content

Η Snam επικεφαλής σχήματος για τον ΔΕΣΦΑ

Η Snam είναι επικεφαλής του κοινοπρακτικού σχήματος των τεσσάρων μεγάλων ευρωπαϊκών διαχειριστών που κατέθεσαν προσφορά στην πρώτη φάση ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ, καθώς -σύμφωνα με πληροφορίες- η ιταλική εταιρεία μετέχει με 50% στο σχήμα, ενώ το υπόλοιπο 50% μοιράζονται οι τρεις υπόλοιποι διαχειριστές. Κάτι που σημαίνει πως το μερίδιο της ισπανικής Enagas, της ολλανδικής Gasunie και της βελγικής Fluxys ανέρχεται σε 16,6%.

Η συγκεκριμένη κοινοπραξία αποτελεί έναν από τους έξι μνηστήρες για τον ΔΕΣΦΑ, οι οποίοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το 66% του ΔΕΣΦΑ, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του διαγωνισμού και της υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών. Στη διαδικασία παίρνουν μέρος και άλλοι Ευρωπαίοι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου, καθώς ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η ρουμανική Transgas S.A. σε κοινοπραξία με τη γαλλική GRTgaz S.A., όπως και η ισπανική Regasificadora del Noroeste S.A., η οποία είναι ανεξάρτητος διαχειριστής.

Υπενθυμίζεται πως ο νέος διαγωνισμός προκηρύχθηκε μετά την απόσυρση της αζέρικης SOCAR, η οποία είχε ανακηρυχθεί αγοραστής του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ στην προηγούμενη απόπειρα ιδιωτικοποίησης. Όπως έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τους δανειστές, ο καινούριος διαγωνισμός θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.

Το επόμενο βήμα είναι να ελέγξει το ΤΑΙΠΕΔ το ποιοι υποψήφιοι πληρούν τους όρους του διαγωνισμού και επομένως μπορούν να συμμετάσχουν στη δεύτερη και τελική φάση, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Ο σχετικός έλεγχος αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Τουλάχιστον 400 εκατ.

Επίσης, αν ακολουθηθεί η πρακτική που κατά κανόνα έχει τηρήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε όλες τις αποκρατικοποιήσεις που έχει πραγματοποιήσει έως σήμερα, στη συνέχεια θα ζητήσει την υποβολή βελτιωμένης προσφοράς – είτε αποκλειστικά από την εταιρεία ή την κοινοπραξία που έχει καταθέσει την καλύτερη προσφορά, είτε από τους συμμετέχοντες με τις 2-3 μεγαλύτερες προσφορές.

Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση έχει δηλώσει δημόσια πως τα 400 εκατομμύρια ευρώ, που είχε προσφέρει η Socar, θέτουν τον πήχη και για τη νέα διαδικασία. Επομένως, προσδοκούν πως θα προκύψει τουλάχιστον ίσο ή και μεγαλύτερο τίμημα.