Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με διπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με την προηγούμενη οικονομική χρήση αναπτύχθηκε ο όμιλος Inditex στην Ελλάδα το 2018 εμφανίζοντας αθροιστικά, για τις 8 εταιρείες που ελέγχει στην Ελλάδα, κύκλο εργασιών πάνω από μισό δισ. ευρώ (517 εκατ. ευρώ από 480 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν), με αύξηση 8%.
Ενδεικτικό είναι επίσης ότι αθροιστικά τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 32 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε ποσοστό άνω του 40% συγκριτικά με τα αντίστοιχα κέρδη της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.
Είναι σαφές ότι με ναυαρχίδα την αλυσίδα Ζara ο ισπανικός κολοσσός ενισχύει σταθερά το μερίδιό του στο εγχώριο λιανεμπόριο, ενώ σημαντική είναι και η συνεισφορά των διαδικτυακών πωλήσεων των σημάτων του, που βαίνουν αυξανόμενες, αν και δεν αποτυπώνονται στους ισολογισμούς καθώς ελέγχονται απευθείας από την ισπανική μητρική, με εξαίρεση την Uterque, που διατηρεί παρουσία στην Ελλάδα μέσω θυγατρικής, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει πλέον φυσικά καταστήματα. Τα θεμελιώδη οικονομικά στοιχεία όπως αποτυπώνονται στις οικονομικές καταστάσεις των οκτώ θυγατρικών εταιρειών της Inditex στην Ελλάδα για την οικονομική χρήση 2018/2019 επιβεβαιώνουν την ηγετική θέση της ισπανικής πολυεθνικής. Εξάλλου, όλες οι θυγατρικές της είναι κερδοφόρες και οι περισσότερες αποσπούν σημαντικά μερίδια από τον ανταγωνισμό στις κατηγορίες όπου δραστηριοποιούνται. Αναφορικά με το δίκτυο, σε συνέχεια της συντηρητικής επέκτασης των τελευταίων ετών, στην οικονομική χρήση 2018/2019 (1.2.2018 έως 31.1.2019) ο όμιλος πρόσθεσε τρία νέα καταστήματα στο δίκτυό του αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 165 από 162 στην προηγούμενη χρήση.
Επιδόσεις ανά brand
Τα βασικά μεγέθη ανά brand διαμορφώνονται ως εξής:
Η Zara Hellas έκλεισε την οικονομική χρήση 2018/2019 με δίκτυο 47 καταστημάτων και με κύκλο εργασιών 269,546 εκατ. ευρώ από 241.624 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 11,5%. H εταιρεία κατάφερε να διπλασιάσει την καθαρή κερδοφορία της (που ανήλθε σε 8,9 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν για να διαμορφωθούν σε 14 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η Bershka Hellas, με δίκτυο 30 καταστημάτων, είναι η μόνη αλυσίδα του ομίλου που εμφάνισε οριακή κάμψη πωλήσεων στα 67,835 εκατ. ευρώ από 68,364 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη προ φόρων 1,462 εκατ. ευρώ από 3,463 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η Pull&Bear Hellas, με 25 καταστήματα, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 13%, στα 53,708 εκατ. ευρώ από 47,539 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με ισχυρή ανάπτυξη κερδών προ φόρων στα 4,9 εκατ. ευρώ από 2,212 εκατ. αντίστοιχα.
Η Stradivarius Hellas, με 21 καταστήματα, εμφάνισε περιορισμένη ανάπτυξη πωλήσεων, στα 48,990 εκατ. ευρώ από 48,798 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και διπλασίασε σχεδόν τα κέρδη προ φόρων που ανήλθαν σε 3,354 εκατ. ευρώ από 1,915 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο κύκλος εργασιών της Massimo Dutti Hellas που διατηρεί δίκτυο 13 καταστημάτων, ενισχύθηκε κατά 8,4%, στα 35,3 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση 2018/2019 από 32,553 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 2,952 εκατ. ευρώ από 2,210 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Στα 22,62 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Oysho Hellas, με δίκτυο 19 καταστημάτων, ενισχυμένος κατά 2,3% με μικρή κάμψη ωστόσο των κερδών προ φόρων στα 2,36 εκατ. ευρώ από 2,75 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.
Με 18,484 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών έκλεισε την εξεταζόμενη οικονομική χρήση η Zara Home, που βελτίωσε τις επιδόσεις της από τα 18,001 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ενώ επιβραδύνθηκε η προ φόρων κερδοφορία στα 2,157 εκατ. ευρώ από 2,575 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρεία έκλεισε την προηγούμενη χρήση με 10 καταστήματα.
H Uterque σημείωσε σημαντική αύξηση τζίρου κατά 31%, στα 181.296 ευρώ από 138.359 ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη προ φόρων ενισχυμένα στα 72.521 ευρώ από 54.374 ευρώ αντίστοιχα.