Skip to main content

Ακυρώθηκε το deal της Μαρινόπουλος στη Boυλγαρία

Από την έντυπη έκδοση

της Δανάης Αλεξάκη

[email protected]

Ακυρώθηκε η συμφωνία συγχώνευσης των επιχειρήσεων λιανεμπορίου Piccadilly και Carrefour Μαρινόπουλος Βουλγαρίας που είχε ανακοινωθεί τον Νοέμβριο του 2014.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η CMB Bulgaria, μέλος του Ομίλου Μαρινόπουλος, κύριος franchisee για την Carrefour στη Βουλγαρία θα συνεχίσει να λειτουργεί το δίκτυο της αυτόνομα, κάτω από μια νέα διοικητική ομάδα, η οποία θα εφαρμόσει αμέσως ένα σχέδιο δράσης με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της λειτουργίας και των δραστηριοτήτων της».

Ως εκ τούτου, οι δύο αλυσίδες συνεχίζουν ξεχωριστά τη δραστηριότητά τους στη βουλγαρική αγορά. Σημειώνεται ότι η Μαρινόπουλος λειτούργησε το πρώτο κατάστημα στη Βουλγαρία τον Μάρτιο του 2009 και σήμερα αριθμεί ένα δίκτυο 22 καταστημάτων.

Όπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στην ελληνική αλυσίδα, «η αυτόνομη πορεία της βουλγαρικής θυγατρικής της προσδίδει μεγαλύτερη ευελιξία σε επίπεδο διαχείρισης και οργάνωσης, ενώ την ίδια στιγμή εξασφαλίζει και τη δυνατότητα το management να γίνεται από την Ελλάδα».

Παράλληλα, οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι «παρά το δυσμενές κλίμα που επικρατεί στην εγχώρια αγορά, αλλά και τις αναταράξεις που υπάρχουν στη γείτονα χώρα, η Μαρινόπουλος δεν εξετάζει τη πιθανότητα αποεπένδυσης. Τουναντίον, διατηρεί απρόσκοπτα τους σχεδιασμούς της προκειμένου να στηρίξει τις δραστηριότητές της, εντός και εκτός συνόρων».

Καμία νέα κίνηση

Πάντως, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται ότι δρομολογείται κάποια νέα κίνηση ενίσχυσης του δικτύου του ομίλου Μαρινόπουλος επί βουλγαρικού εδάφους, είτε μέσω αντίστοιχης συμφωνίας συγχώνευσης ή εξαγοράς κάποιας τοπικής αλυσίδας είτε μέσω λειτουργίας νέων καταστημάτων.

Όσον αφορά στη παρουσία της Μαρινόπουλος στα Βαλκάνια, πέρα από την ελληνική αγορά, περιλαμβάνει 24 καταστήματα στην Αλβανία, 16 στην Κύπρο, 22 στη Βουλγαρία και 1 κατάστημα στα Σκόπια.

Υπενθυμίζεται ότι οι AP Mart AD στην οποία ανήκει η Piccadilly και CMB Bulgaria (ιδιοκτήτρια της Carrefour Βουλγαρίας) είχαν συμφωνήσει από κοινού σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 46 εκατ. βουλγαρικών λεβ (περίπου 23,5 εκατ. ευρώ) εκ των οποίων το 50% προβλεπόταν να καταβληθούν εντός του 2014 και το υπόλοιπο 50% το 2015.

Στόχος της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου ήταν σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση του ομίλου Μαρινόπουλου να βελτιωθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις πληρωμών των προμηθευτών και να υποστηριχθεί περαιτέρω η λειτουργία της επιχείρησης.

Οι δύο εταιρείες θα διατηρούσαν ίσα ποσοστά στη νέα κοινοπραξία, ενώ στο δίκτυο των 75 καταστημάτων πλέον θα απασχολούνταν συνολικά 3.000 εργαζόμενοι. Το 2013 ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων των δύο εταιρειών ήταν 452 εκατ. βουλγαρικά λεβ (περίπου 231 εκατ. ευρώ). Σε κάθε περίπτωση, το deal ακυρώθηκε χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί εάν τελικά καταβλήθηκε η πρώτη δόση της δρομολογημένης ΑΜΚ από τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το 2011 η Piccadilly είχε εξαγοραστεί από τον όμιλο Delhaize (θυγατρική του οποίου είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος). Στις αρχές του 2014 ο βελγικός όμιλος αποφάσισε να την πουλήσει στην AP Mart.