Η νέα στρατηγική της Ελλάδας στον αγροτοδιατροφικό τομέα παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, με τις εφτά προτεραιότητες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να σκιαγραφούν το τοπίο και να προαναγγέλλουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του κλάδου, αλλά και την ενίσχυση της εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Πάνω σε αυτούς τους πυλώνες βασίζεται και η στρατηγική της Bayer, η οποία κι αυτή με τη σειρά της τοποθετήθηκε πάνω στο ζήτημα της βιώσιμης γεωργίας μέσα από το πάνελ που διοργανώθηκε στο Ζάππειο και στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από όλη την αλυσίδα αξίας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Αυτό που έχει καταστεί σαφές είναι ότι βρισκόμαστε πλέον στο κατώφλι μιας νέας εποχής για τη γεωργία.
Data: Το μεγάλο στοίχημα
Με τη βοήθεια των ψηφιακών μέσων όπως αισθητήρες, δορυφόροι, ακόμη και drones, η παραγωγή δεδομένων που σχετίζονται με τη γεωργική πράξη έχει πάρει διαστάσεις που αναμένεται να ανοίξουν νέους ορίζοντες. Επιπλέον, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) συμβάλει στην επεξεργασία όλων αυτών των δεδομένων, σε real time, με τη δυνατότητα να επιστρέψει στους παραγωγούς και στους γεωπόνους την πληροφορία που θα τους βοηθήσει να πάρουν εγκαίρως, κρίσιμες αποφάσεις στο πεδίο.
Ωστόσο, η ενσωμάτωση των νεών τεχνολογιών στην αγροτική παραγωγή και τη γεωργία γενικότερα δεν αφορά μόνο τη χρήση των εργαλείων αυτών για τη λήψη αποφάσεων στο πεδίο και τη βέλτιστη χρήση των συντελεστών εισροής, αλλά και για την μεταφορά γνώσης, εμπειριών και πρακτικών πριν την απόφαση. Εξάλλου, η Bayer στηρίζει έμπρακτα τη μεταφορά και τη διάχυση της γνώσης. «Η γνώση δημιουργεί αυτοπεποίθηση», δηλώνουν στελέχη της εταιρείας, δίνοντας την πλήρη διάσταση της σημασίας για τη γρήγορη και αποδοτική μεταφορά των πληροφοριών και της τεχνογνωσίας.
«Να παράγουμε περισσότερα και ποιοτικότερα χρησιμοποιώντας λιγότερα»
Όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν τη γεωργία στο επόμενο στάδιο, αυτό της βιωσιμότητας και της αποδοτικότερης για τον πλανήτη λειτουργία της. Το στοίχημα της Bayer είναι «να παράγουμε περισσότερα και ποιοτικότερα χρησιμοποιώντας λιγότερα», τονίζεται από την εταιρεία, είτε αυτό αφορά τους φυσικούς πόρους όπως νερό και διαθέσιμη έκταση γης, είτε αφορά τις εισροές (φυτοπροστασία).
Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της γεωργικής δραστηριότητας και μια νέα κουλτούρα καλλιεργείται στους παραγωγούς της Ελλάδας. Εξάλλου, οι παραγωγοί είναι και θα παραμείνουν στο επίκεντρο των εξελίξεων.