Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Κόντρα στη μεταβλητότητα στο οικονομικό περιβάλλον αλλά και τον ισχυρό ανταγωνισμό στον κλάδο προϊόντων προσωπικής υγιεινής, η ΜΕΓΑ συνεχίζει να καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, με ικανοποιητική κερδοφορία και διψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων – που ξεπερνούν πλέον ετησίως τα 150 εκατ. ευρώ. Χάρη στις συνεχείς επενδύσεις σε τεχνολογία αιχμής, συστήματα ποιοτικού ελέγχου και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, η ελληνική εταιρεία έχει πρόσβαση σε ένα μίγμα δυνατοτήτων που της εξασφαλίζει ανάπτυξη χαρτοφυλακίου με καινοτόμα προϊόντα και μακροχρόνιες συνεργασίες τόσο με τοπικές όσο και με ξένες εταιρείες.
Πάνω από 50 εκατ. ευρώ επένδυσε μόνο μέσα στην κρίση (2010 – 2015). Τότε που στην πλειονότητά τους οι ελληνικές επιχειρήσεις έκαναν περικοπές για να καταφέρουν να διαχειριστούν τις παρενέργειες της κρίσης, η ΜΕΓΑ επέκτεινε τις γραμμές παραγωγής της αυξάνοντας στο ίδιο διάστημα το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 60%, ενώ διατηρεί διψήφιο ποσοστό προσλήψεων. Η στρατηγική αυτή δικαίωσε την επιχειρηματική οικογένεια Βιτουλαδίτου, καθώς μέσα σε πέντε χρόνια η ΜΕΓΑ κατάφερε να τετραπλασιάσει τις εξαγωγές της, κάνοντας ισχυρότερη της παρουσία της στις διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται από τη δεκαετία του ‘90. Έτσι σήμερα οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα 2/5 του συνολικού τζίρου, που εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 2017 τα 150 εκατ. ευρώ, διατηρώντας το ανοδικό τέμπο της προηγούμενης χρονιάς.
Η εταιρεία δημοσίευσε πρόσφατα οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2016, σύμφωνα με τις οποίες ο κύκλος εργασιών διαμορφώνεται σε 148,577 εκατ. ευρώ από 134,517 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση σημειώνοντας αύξηση κατά 10,45%. Τα καθαρά κέρδη της χρήσεως υποχώρησαν σε 3,4 εκατ. ευρώ από 4 εκατ. ευρώ, τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 7,3 εκατ. ευρώ έναντι 7,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε 5,1 εκατ. ευρώ από 6,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρεία έχει επαρκείς διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές για να είναι σε θέση να καλύπτει τις επιχειρηματικές της ανάγκες. Είναι ενδεικτικό ότι στον δημοσιευμένο ισολογισμό η κυκλοφοριακή ρευστότητα βελτιώθηκε, με κυκλοφορούν ενεργητικό (61,3 εκατ. ευρώ)/βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (47,5 εκατ. ευρώ) στο 1,29 από 1,21 στην προηγούμενη χρήση, ενώ ανάλογη είναι η τάση στην άμεση ρευστότητα, με τον λόγο κυκλοφορούντος ενεργητικού και αποθεμάτων (44,7 εκατ. ευρώ)/βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (47,5 εκατ. ευρώ) να διαμορφώνεται σε 0,94 από 0,90 αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι στην εξεταζόμενη χρήση ο αριθμός των άμεσα απασχολούμενων στην εταιρεία ανήλθε σε 505 άτομα ενισχυμένος κατά 11% περίπου, με το ποσοστό των γυναικών στο σύνολο των εργαζομένων να ανέρχεται σε 30% περίπου.
Το προφίλ
Η εταιρεία, που άρχισε τη δραστηριότητά της ως παραγωγός ωτοκαθαριστών (tipers), για να προσθέσει αργότερα στο χαρτοφυλάκιό της τη σερβιέτα Cloe και σταδιακά άλλες μάρκες -όπως: EveryDay, Pom Pon, BabyCare, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani, που κατέχουν ηγετικές θέσεις στην ελληνική αγορά-, δραστηριοποιείται επίσης από το 1980 στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχοντας στο πελατολόγιό της συνεργασίες με Άλφα-Βήτα Βασιλόπουλος (Delhaize Ahold), ΕΛΟΜΑΣ, Lidl, Μασούτη, ΠΕΝΤΕ, Σκλαβενίτη κ.ά. Προσφέρει προϊόντα που καλύπτουν όλες τις βασικές κατηγορίες προσωπικής υγιεινής από βρεφικές πάνες μέχρι πάνες ακράτειας και μαντήλια και είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, στη συγκεκριμένη αγορά. Η εταιρεία πραγματοποιεί εξαγωγές σε 25 χώρες και παράγει επίσης ευρωπαϊκά επώνυμα προϊόντα υπό τη μορφή «Contract Manufacturing». Έτσι οι εξαγωγές της καλύπτουν το 37% του συνολικού της τζίρου.