Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
«Περιπετειώδη» χαρακτηρίζει την προσεχή 5ετία ίσως και 10ετία, για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles Greece Γιώργος Μπακόπουλος. Σε ό,τι αφορά, ειδικότερα, την εγχώρια αγορά, ξεδιπλώνοντας τη στρατηγική του με ορόσημο την άνοιξη του 2020, προβλέπει ότι θα υπάρξουν σημαντικές δυσκολίες, καθόσον η οριζόντια, πλέον, εφαρμογή του νέου αυστηρότερου συστήματος καταγραφής ρύπων (WLTP) θα επιφέρει, εκτός των άλλων, άνοδο τιμών. Τα εργοστάσια θα κληθούν να καταβάλουν μεγάλα ποσά για τα προβλεπόμενα πρόστιμα, με αποτέλεσμα να κληθεί να πληρώσει το «μάρμαρο» ο τελικός καταναλωτής. Σε μια οικονομία, συνεπώς, όπως εξηγεί, στην οποία πάνω από το 85% των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων αφορά μοντέλα με τιμή κτήσης κάτω των 22.000 ευρώ, «οι καταστάσεις περιπλέκονται»…
Αναλόγως, περίπλοκη παρουσιάζεται κατά τον ίδιο και η αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητων προϊόντων. Διότι, το κόστος για τα συγκεκριμένα οχήματα, σήμερα, είναι διπλάσιο από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και, το δίχως άλλο, με πωλήσεις 1-2 μονάδων τον μήνα δεν αντέχουν οι ελληνικές εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας να επενδύσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Παρά ταύτα, τον Μάρτιο του 2020, η FCA Greece έχει προγραμματίσει, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και με βάση τη γενικότερη στρατηγική της πολυεθνικής, να εισάγει 4 νέες «πράσινες» επιλογές, το αμιγώς ηλεκτρoκίνητο Fiat e500, τα PHV Jeep Renegade και Compass και το πολυτελές pick-up Gladiator, το οποίο θα έχει στην πορεία και υβριδική έκδοση. Έως το 2022 θα υπάρχουν, συνολικά, 25 διαφορετικές επιλογές ηλεκτρικών μοντέλων.
Σε ό,τι αφορά την Jeep, o επικεφαλής της FCA Greece ξεκαθαρίζει πως το πέρασμα της αντιπροσώπευσής της στην πολυεθνική από τον Όμιλο Συγγελίδη έγινε πολύ συστηματικά, παρότι δεν ήταν προσχεδιασμένο και προέκυψε ξαφνικά, σε στενά χρονικά πλαίσια. Έκανε λόγο για «ισχυρή παρακαταθήκη» την οποία επί σειράν ετών δημιούργησε η ελληνική επιχειρηματική οικογένεια και η οποία θα έχει συνέχεια. Με δίκτυο οργανωμένο και πλήρες απόθεμα προϊόντων για 3-4 μήνες όλα είναι εξασφαλισμένα, προκειμένου να είναι καλυμμένο το καταναλωτικό κοινό της μάρκας.
Χαρτογραφώντας γενικότερα την εικόνα που παρουσιάζει πια η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αλλά και για τη θέση της FCA Greece, ο κ. Μπακόπουλος σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι:
- Η «βαρύτητα» των SUV ανέβηκε στο 26% από το 15% που ήταν το 2015.
- Οι κατηγορίες Β και C έπεσαν στο αντίστοιχο διάστημα στο 36 (από 39) και 16 (από 22).
- Το συνολικό μερίδιο της FCA Greece ήταν το 2018 7,5%, ενώ στα επαγγελματικά 15%. Ειδικά στην κατηγορία Α τα μοντέλα της FCA (Panda & 500) είχαν το 28%.
- Η κάλυψη της ελληνικής αγοράς (επιβατικά) από την γκάμα της εταιρείας ήταν 49%, προ τριμήνου, ενώ, τώρα, με την έλευση της Jeep ανέβηκε περίπου στο 65%.
- Tο δίκτυο της Jeep περιλαμβάνει, ήδη, 14 σημεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ στο άμεσο μέλλον αναμένεται να φτάσει τα 18.
Τέλος, το 2020 θα αρχίσει να δραστηριοποιείται στη χώρα μας και η εταιρεία μακροχρόνιων και βραχυχρόνιων μισθώσεων της FCA, η Leasys.