Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Διατηρούν θετικό τέμπο τα οικονομικά μεγέθη της Adidas Hellas παρά τις αβεβαιότητες στο οικονομικό περιβάλλον, με τη στρατηγική εστίασης στην ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής αλλά και τη σταδιακή διείσδυση στη λιανική να αποδίδουν καρπούς για το γερμανικό management, που είχε θέσει ψηλότερα τoν πήχη των πωλήσεων για το 2017, με κερδοφορία γύρω στο 2-5% επί του τζίρου.
Οι πληροφορίες θέλουν τους στόχους αυτούς να υπερκαλύφθηκαν στο κλείσιμο της περασμένης χρονιάς, με το δημοφιλές brand αθλητικής ένδυσης να στοχεύει στο επόμενο διάστημα σε σταθεροποίηση πωλήσεων πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ, διατηρώντας ταυτόχρονα ικανοποιητικά επίπεδα κερδοφορίας.
Το ισχυρό (παγκοσμίως) σήμα ενισχύει το μερίδιό του στην ελληνική αγορά, με τον ανταγωνισμό στον κλάδο αθλητικών ειδών να υπαγορεύει συνεχή ανανέωση χαρτοφυλακίου προϊόντων, επένδυση στην καινοτομία και συστηματικές προωθητικές ενέργειες και πολιτικές πωλήσεων. Ταυτόχρονα οι καταναλωτικές τάσεις ευνοούν τον κλάδο, που επιδεικνύει σταθερότητα και θετικές προοπτικές.
Εν όψει της οριστικοποίησης των αποτελεσμάτων του 2017, μια αξιόπιστη εικόνα των επιδόσεων της Adidas Hellas δίνουν οι οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2016, που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα. Ειδικότερα, τα συνολικά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 1,582 εκατ. ευρώ έναντι 1,615 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με τον κύκλο εργασιών της εταιρείας να ανέρχεται σε 88,427 εκατ. ευρώ έναντι 72,561 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 21,87% περίπου.
Το κόστος πωλήσεων της εταιρείας ανήλθε σε 66,268 εκατ. ευρώ έναντι 19,949 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, δηλαδή σημείωσε αύξηση κατά 232,18%. Η εταιρεία εμφάνισε επίσης κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ύψους 3,909 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα συγκριτικά με τα 3,472 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα ιδιοχρησιμοποιούμενα πάγια περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας ανήλθαν σε 2,546 εκατ. ευρώ έναντι 3,085 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, δηλαδή μειώθηκαν κατά 17,47%, ενώ το σύνολο κυκλοφορούντος ενεργητικού ανήλθε σε 39,306 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας στο κλείσιμο της οικονομικής χρήσης 2016 ανήλθε σε 28,642 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 27,751 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι αρκετά καλά και απεικονίζουν τη σταθερή πορεία της παρά τη συνεχιζόμενη κακή οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. «Η εταιρεία παραμένει σε τροχιά ανάπτυξης και συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της στην ελληνική αγορά και στην προτίμηση των καταναλωτών έναντι του ανταγωνισμού, όπως αυτό φαίνεται και από τη διαμόρφωση του τζίρου…» επισημαίνεται από τη διοίκηση, τονίζοντας ότι η εταιρεία έχει στόχο να ηγηθεί της ελληνικής βιομηχανίας αθλητικών ειδών με εμπορικά σήματα που βασίζονται στο πάθος για τον αθλητισμό και την αθλητική ζωή.
Υπενθυμίζεται ότι η Adidas Hellas, θυγατρική 100% της γερμανικής εταιρείας adidas AG (στις οικονομικές καταστάσεις της οποίας ενοποιούνται τα αποτελέσματά της), ιδρύθηκε το 1995, με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία αθλητικών ειδών, δραστηριοποιείται κυρίως μέσω χονδρικής διανομής αλλά και με ιδιόκτητα καταστήματα λιανικής, ενώ διαθέτει μικρή εξαγωγική δραστηριότητα σε Αλβανία και Κύπρο.