Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Το έντονο ενδιαφέρον τους για την Ελλάδα εξέφρασαν πολυεθνικά σχήματα Logistics, όπως προέκυψε από Β2Β συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Μόναχο στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας Transport Logistic 2017.
Όπως φάνηκε από τις συζητήσεις, που διεξήχθησαν επί τέσσερις ημέρες στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας, μεγάλα πολυεθνικά σχήματα εξετάζουν σοβαρά την παρουσία τους στην Ελλάδα, με κίνητρο τη στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας ως πύλη προς τη μεγάλη γερμανική αγορά και την Κεντρική Ευρώπη συνολικά, την ανάπτυξη υποδομών σε λιμάνια, μαρίνες και αεροδρόμια, την αναμενόμενη κατασκευή του σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, τη σταδιακή ολοκλήρωση μεγάλων οδικών αξόνων και τις επενδύσεις σε έργα σταθερής τροχιάς, αλλά και τη δυναμική που καταγράφουν τα logistics στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στο 11% του ΑΕΠ και την προοπτική ανάπτυξής τους κατά 30% στο προσεχές μέλλον.
Για πρώτη φορά η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα του κλάδου μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας παρουσιάστηκε οργανωμένα και έδωσε δυναμικό «παρών» στη σημαντικότερη διεθνή έκθεση. Με πρωτοβουλία και συντονισμό του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, ως επίσημος αντιπρόσωπος του Εκθεσιακού Οργανισμού του Μονάχου στην Ελλάδα και την Κύπρο, οργανώθηκε εθνικό περίπτερο, 160 τ.μ. σε καθοριστικό σημείο, σε μια από τις κεντρικές αίθουσες, το οποίο είχε συνεχή ροή επισκεψιμότητας μεγάλου αριθμού επιχειρηματιών και υψηλόβαθμων στελεχών γερμανικών και άλλων ξένων επιχειρήσεων.
Στόχος ήταν μεγάλες εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις να παρουσιαστούν στην έκθεση ως cluster, με επικοινωνιακό μήνυμα «Ανακαλύψτε τα ελληνικά logistics», αναδεικνύοντας με έμφαση τη δυναμική του ελληνικού κλάδου συνολικά, που μπορεί να αποτελέσει αξιόπιστο και ανταγωνιστικό εταίρο και να αποτελέσει την προτιμητέα επιλογή του διεθνούς εμπορίου που ακολουθεί τον «δρόμο του μεταξιού».
Ταυτόχρονα η κάθε εταιρεία είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει σειρά επαφών τόσο με ομοειδείς εταιρείες του χώρου με σκοπό τις συνέργειες, τις οικονομίες κλίμακας και την είσοδο σε νέες αγορές, όσο και με εκπροσώπους βιομηχανικών και εμπορικών εταιρειών, που αναζητούν νέους εναλλακτικούς συνεργάτες για διακίνηση των προϊόντων τους.
Στο ελληνικό περίπτερο μετείχαν 15 εταιρείες: Εμπορευματική Κοινότητα Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Cargo Group, Elikon Transport & Logistics, FDL Group, Goldair Cargo, Interdromon, Intertrans, Intralink Logistics, Kαβαλαράκης Μεταφορική & Logistics, Οικονόμου Μεταφορική, O. Mind Creatives, Orphee Beinoglou, ΟΛΠ – Cosco Shipping, Synergy, Χάρλας Διεθνείς Μεταφορές.
Η παρουσία τους, ως εθνική αντιπροσωπευτική ομάδα του χώρου, απέσπασε θετικά σχόλια από το σύνολο των επισκεπτών και τους διοργανωτές, υπογραμμίζοντας στο διεθνές περιβάλλον ότι ο ελληνικός κλάδος μεταφορών και logistics, ως κατ’ εξοχήν υγιές τμήμα του ελληνικού επιχειρείν, είναι σε θέση να ανταποκριθεί με συνέπεια, ταχύτητα και ανταγωνιστικές τιμές στις αυξημένες ροές φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη, που προβλέπονται για τα επόμενα χρόνια, καθώς ο Πειραιάς καθιερώνεται σταδιακά ως κύριος και κομβικός λιμένας στην ευρύτερη περιοχή.
Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της δικτύωσης οργανώθηκε στο ελληνικό περίπτερο εκδήλωση με προσκεκλημένους πολλούς δυνητικούς συνεργάτες και πελάτες των ελληνικών εταιρειών. Παράλληλα, το περίπτερο επισκέφθηκαν ο πρόεδρος του ILME, ως εκπρόσωπος και του European Logistics Association, καθώς και ο πρόεδρος του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών.
Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο διοργάνωσε επίσης επιχειρηματική αποστολή εταιρειών, εκπρόσωποι των οποίων είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν περίπτερα ξένων εταιρειών για Β2Β συναντήσεις, το ελληνικό περίπτερο, όπου τους υποδέχτηκε διευθυντικό στέλεχος της έκθεσης, ενώ πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ανυψωτικών μηχανημάτων Crown.
Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών
Εν τω μεταξύ, τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών παρουσίασε στο 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.
Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, ορόσημο για το μέλλον των μεταφορών αποτελεί το γεγονός ότι το υπουργείο βρίσκεται ήδη σε διαδικασία ανάπτυξης ενός συνολικού Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, που θα αποτελέσει τη βάση για τις επενδύσεις σε υποδομές, καθώς και για την εφαρμογή πολιτικής, κατά την περίοδο έως το 2037. Το σχέδιο αυτό θα διευκολύνει την αναγνώριση και τεκμηρίωση των αναγκαίων μελλοντικών πολιτικών και επενδύσεων στον τομέα των μεταφορών. Πρόκειται να αναπτυχθεί παράλληλα με την ανάπτυξη δεξιοτήτων στρατηγικού σχεδιασμού εντός του υπουργείου.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το masterplan θα περιέχει:
- ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών, με ορίζοντα το 2037 και ενδιάμεσο ορίζοντα το 2027,
- την προετοιμασία απαραίτητων υποστηρικτικών εργαλείων (transport model, CBA model, Web-Based Data Room),
- επιλεγμένες δράσεις για την ανάπτυξη ικανοτήτων (εκπαίδευση, θεσμική υποστήριξη, κ.ά.) προς υποστήριξη της λειτουργίας μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών (SPU) εντός του υπουργείου.
Έτσι, για πρώτη φορά δημιουργείται ένας τεκμηριωμένος χάρτης για τον προγραμματισμό έργων υποδομών, ο οποίος θα στηρίζεται στην εκμετάλλευση όλων των μεταφορικών μέσων, δηλαδή θα προωθεί τις συνδυασμένες μεταφορές.