Skip to main content

Ανάπτυξη από το εξωτερικό για τη Φάγε International

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Σημαντική ενίσχυση κερδών και αύξηση εσόδων εμφανίζει το πρώτο τρίμηνο του έτους η Φάγε International, η οποία διευρύνει συνεχώς το ποσοστό των εκτός Ελλάδας πωλήσεων, το οποίο πλέον διαμορφώνεται στο 84,3% επί του τζίρου.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά έσοδα ενισχύθηκαν κατά 6,5% στα 165,3 εκατ. δολ. (περί τα 145,9 εκατ. ευρώ), ενώ ο όγκος πωλήσεων το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 5,8% σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο τρίμηνο.

Παράλληλα, το πρώτο τρίμηνο του έτους συνοδεύτηκε και με μια σημαντική ενίσχυση του μικτού κέρδους της Φάγε της τάξεως του 11,7% στα 83,3 εκατ. δολ. (73,7 εκατ. ευρώ) εξαιτίας κυρίως της μείωσης στις τιμές γάλακτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος κατά 2,7% ΗΠΑ και κατά 25,3% στην Ελλάδα.

Η βελτίωση της εικόνας του μικτού κέρδους είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική τόνωση της κερδοφορίας στα 14,4 εκατομμύρια δολάρια (12,7 εκατ. ευρώ) έναντι 10,2 εκατ. δολ. (9,03 εκατ. ευρώ).

Αξίζει να επισημανθεί ότι η αυξανόμενη πορεία το όγκου πωλήσεων αποδίδεται εξ ολοκλήρου στις διεθνείς δραστηριότητες της γαλακτοβιομηχανίας, καθώς οι αγορές των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Ιταλίας παραμένουν ανοδικές κατά 6,1%, 27,8% και 23,1% αντίστοιχα.

Όπως τονίζει η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση, η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας σε συνδυασμό με την αλλαγή στη σύνθεση του μίγματος των προϊόντων στην κατεύθυνση νέων υψηλής αξίας, καθώς και η περαιτέρω διείσδυση στα νοικοκυριά και η εν γένει εξάπλωση της διανομής αποτελούν τους κύριους λόγους που οδήγησαν στην αύξηση των εσόδων των πωλήσεων εκτός Ελλάδος.

Και αυτό γιατί η εγχώρια αγορά κινείται σε αντίθετη τροχιά, με την υποχώρηση του όγκου να αγγίζει το 6,9%.

Η αρνητική πορεία των εγχώριων πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία σε τρεις βασικούς λόγους:

* στην παρατεταμένη οικονομική κρίση, η οποία επιδεινώθηκε με την επιβολή των capital controls τον Ιούνιο του 2015 και κατ’ επέκταση στις επιπτώσεις στην εγχώρια ζήτηση,

* στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της σε μια προσπάθεια να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο,

* καθώς και στην ανακοίνωση της πρόθεσης της εταιρείας να αποχωρήσει από την αγορά γάλακτος (σ.σ.: η εταιρεία προχωρά στην πώληση του συνόλου των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που σχετίζονται με την εγκατάσταση του Αμύνταιου).

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο αντίκτυπος της εγχώριας δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη της γαλακτοβιομηχανίας βαίνει μειούμενος καθώς το ποσοστό των διεθνών δραστηριοτήτων της αυξάνεται συνεχώς, αγγίζοντας πλέον σε όγκο πωλήσεων το 84,3%, όταν το 2010 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,4% και 21,3% το 2009.