Skip to main content

Βαθαίνει το μέτωπο μεταξύ των QCM και Folli Follie Group

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Αν και συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο Folli Follie (FFG), η αύξηση του ποσοστού ελέγχου της Fosun International από 13,886% σε 15,007% δεν αποτελεί την καθοριστική κίνηση που θα ανατρέψει το αρνητικό κλίμα γύρω από τον ελληνικό όμιλο – όσο τουλάχιστον αυτός δεν αντιτείνει πειστικά επιχειρήματα στο συνεχές σφυροκόπημα εκθέσεων του αμερικανικού fund Quintessential Capital Management (QCM).

Χθες δημοσιεύθηκε το 3ο μέρος της έκθεσης που αμφισβητούσε την αξιοπιστία της λίστας με τα 587 σημεία πώλησης του brand FF, όπως ανακοινώθηκε από την εισηγμένη εταιρεία, στελέχη της οποίας βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με τις εποπτικές αρχές. Έχοντας ολοκληρώσει, όπως λέει, την προκαταρκτική εξέταση των στοιχείων με τα σημεία πώλησης, η QCM συμπεραίνει: «Η λίστα της FF είναι αδύνατο να επιβεβαιωθεί και ενδεχομένως περιλαμβάνει ενδείξεις παραπλανητικών πληροφοριών».

Κατά την QCM, οι πληροφορίες που δίνονται δεν είναι επαρκείς, περιλαμβάνουν διευθύνσεις και όχι ονόματα καταστημάτων, χώρα, τύπο σημείου πώλησης και όγκο πωλήσεων. Επίσης γίνεται αναφορά σε διπλά καταστήματα και για ορισμένα εξ αυτών η ύπαρξη δεν επιβεβαιώνεται. Κάνει επίσης αναφορά σε πληροφορίες της βρετανικής επενδυτικής ιστοσελίδας shareprophets.com για κλειστά καταστήματα στη Βρετανία δίνοντας τη διάσταση που λαμβάνει το θέμα στα διεθνή ΜΜΕ. Είναι ενδεικτικό ότι το θέμα απασχόλησε το μπλογκ Alphaville των Financial Times, που επιβεβαιώνει ορισμένες από τις ανησυχίες του QCM έχοντας ελέγξει κάποια από τα σημεία πώλησης. Μεταξύ άλλων σχολιάζει κάποιες περίεργες, όπως λέει, καταχωρήσεις, όπως το γεγονός ότι πάνω από 10% των συνολικών σημείων πώλησης είναι duty free shops. 

Όσο για το αμερικανικό fund, μπορεί να είναι μικρό, με υπό διαχείριση κεφάλαια κάτω από 100 εκατ. ευρώ, ωστόσο αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, που επικαλείται και το βρετανικό μπλόγκ. Επίσης, αν ρίξει κανείς μια ματιά στο site του θα διαπιστώσει ότι έχει σχεδόν τρία χρόνια να αναρτήσει κάποιο νέο του στον τύπο. Η τελευταία σχετική ανάρτηση (Quintessential in the press) είναι από τον Νοέμβριο του 2015 κι αφορά στην υπόθεση Globo, για την οποία όπως είναι γνωστό είχε πραγματοποιήσει αντίστοιχη έρευνα. 

Αναλυτές και συντάκτες πάντως συγκλίνουν ότι η FFG θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους ισχυρισμούς του QCM με τρόπο που να αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των επενδυτών και η λίστα των σημείων πώλησης που παρουσίασε απέχει πολύ από το να είναι μια καλή αρχή. Επιπροσθέτως, την ίδια στιγμή η στήριξη της μετοχής (που έκλεισε χθες στα 9,25 ευρώ με κέρδη 8,19%) από τους βασικούς μετόχους, σε συνέχεια της απόφασης του Δ.Σ. της FFG για αγορά ιδίων μετοχών αλλά και της κίνησης της Fosun International που αύξησε σε 15% το ποσοστό της δεν φαίνεται να επαρκούν μεσομακροπρόθεσμα εάν ληφθεί υπ’ όψιν ότι η διαδικασία του πρόσθετου ελέγχου των οικονομικών καταστάσεων της FFG θα πάρει χρόνο (κάποιους μήνες) κι ως εκ τούτου απαιτούνται άλλα εργαλεία αποκατάστασης της εμπιστοσύνης με άμεσο αντίκτυπο στην αγορά.

Η αγορά
Η κατάσταση όπως εξελίσσεται συντηρεί την μεταβλητότητα και το εύθραυστο χρηματιστηριακό κλίμα. Η αγορά από τη μια στιγμή στην άλλη μπορεί να θυμίζει από τοπίο στην ομίχλη μέχρι… αρένα. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι απαιτούνται δραστικά μέσα εκτιμώντας ως αποφασιστικής σημασίας για την αποσόβηση της κρίσης στον όμιλο Folli Follie μια δυναμική αύξηση του ποσοστού της Fosun ή ενδεχομένως την εμφάνιση ενός νέου επενδυτή που θα αποκτούσε ένα αξιοσέβαστο αριθμό μετοχών στην ελληνική εταιρεία. Αυτό είναι ένα σενάριο άμεσης αποκατάστασης της εμπιστοσύνης στην εταιρεία και ανάπτυξης ενός προστατευτικού διχτιού για τη μετοχή.    

Εν τω μεταξύ, οι πληροφορίες, που δεν επιβεβαιώνονταν επισήμως μέχρι αργά χθες, θέλουν τον επανέλεγχο των οικονομικών καταστάσεων της FFG να αναλαμβάνει η EY, η οποία είχε τιμήσει τον Γεώργιο Κουτσολιούτσο, διευθύνοντα σύμβουλο της FF Group, πριν από περίπου έναν χρόνο, στο πλαίσιο του θεσμού «Έλληνας Επιχειρηματία της Χρονιάς», που λαμβάνει υπ’ όψιν κριτήρια όπως το μοντέλο διοίκησης, ο κοινωνικός αντίκτυπος, η ακεραιότητα, η καινοτομία, το επιχειρηματικό πνεύμα, ο στρατηγικός προσανατολισμός/διεθνής παρουσία και η οικονομική απόδοση/δημιουργία αξίας.