Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Ξεκινά τυπικά σήμερα με την εγκατάσταση των εργολάβων, έπειτα από την υπογραφή τις προηγούμενες ημέρες των 4 συμβάσεων που αφορούν το μισό τμήμα του, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 75 χιλ. (13 χιλ. διαπλάτυνση και τα υπόλοιπα με νέα χάραξη). Η δημοπράτηση της πρώτης από τις 8 εργολαβίες στις οποίες χωρίστηκε το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έγινε τον Μάιο του 2016 και η τελευταία τον Μάρτιο του 2018. Είχε προηγηθεί το 2015 η ακύρωση του προηγούμενου διαγωνισμού που αφορούσε μια ενιαία εργολαβία.
Οι 4 εργολαβίες του πολυσυζητημένου έργου (αρχικά τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού) που έχουν υπογραφεί αφορούν το τμήμα από την Πάτρα (Μιντιλόγλι) μέχρι τη Βάρδα. Ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης των 8 εργολαβιών ήταν 502 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς τα έργα προαίρεσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις προσφορές των αναδόχων, το συνολικό ποσό των συμβάσεων των 8 εργολαβιών είναι 252 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και επιπρόσθετα ο συμβατικός προϋπολογισμός των έργων προαίρεσης θα είναι 11,3 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Παρουσία του υπουργού
Το Πάτρα – Πύργος αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, παρουσία του οποίου θα γίνει αύριο η εγκατάσταση των εργολάβων, ως προς την ομαλή εκτέλεσή του, τόσο εξαιτίας των υψηλών εκπτώσεων που δόθηκαν όσο και για το γεγονός ότι δεν εκτελείται ενιαία.
Οι 4 εργολαβίες που ξεκινούν ειδικότερα είναι: Οι με αριθμό 5 (Σαγαίικα – Βάρδα) και 7 (Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα) με ανάδοχο την εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ (Αφοί Παπαιωάννου) και οι με αριθμό 6 (Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα) και 8 (Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας) με ανάδοχο την GD Infrastrutture η οποία συνεργάζεται με τη Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου και ουσιαστικά σηματοδοτεί την επιστροφή του στα δημόσια έργα.
Η εκκρεμότητα
Σε εκκρεμότητα παραμένουν οι άλλες 4 συμβάσεις:
* Οι εργολαβίες 1 (Πύργος – Δουνάικα) και 4 (Κυλλήνη – Βάρδα) στις οποίες ανάδοχος είναι η Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του Χρ. Καλογρίτσα. Οι συμβάσεις θα υπογραφούν όταν ο εργολάβος προσκομίσει τις αναγκαίες εγγυητικές επιστολές.
* Οι εργολαβίες 2 (Δουνάικα – Αμαλιάδα) και 3 (Αμαλιάδα Κυλλήνη) με προσωρινό ανάδοχο την Ιντρακάτ του ομίλου της Ιντρακόμ. Η εργολαβία 2 έχει εγκριθεί και από τη Βουλή και είναι θέμα ημερών να υπογραφεί. Η 3 αντιμετωπίζει δικαστικές προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με τη δικάσιμο να έχει οριστεί για τις 11 Ιουνίου.
Ο χρόνος περαίωσης για κάθε τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος είναι 42 μήνες.