Κλειδί για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής, αποτελούν τα «commercial analytics», σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ernst & Young (ΕΥ).
Συγκεκριμένα, το 73% των επιχειρήσεων του κλάδου θεωρεί την επιδίωξη κερδοφόρου ανάπτυξης ως μια πολύ μεγαλύτερη πρόκληση – σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία – και ως αποτέλεσμα, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για την αξιοποίηση δεδομένων.
Στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται στην έρευνα, τα «commercial analytics» μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση για τη βελτίωση της απόδοσης, καθώς δημιουργούν καλύτερους, ταχύτερους και πάντα ευέλικτους τρόπους για να πετύχουν επικερδή και βιώσιμη ανάπτυξη.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι επιχειρήσεις, οι οποίες πραγματικά επιτυγχάνουν υψηλή ανάπτυξη, είναι όσες έχουν βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ του τεχνολογικού και του ανθρώπινου στοιχείου των analytics.
«Έχουν επενδύσει στις επιχειρηματικές υποδομές που τους δίνουν τη δυνατότητα να παράγουν ανάλυση δεδομένων και ταυτόχρονα, έχουν δώσει έμφαση στις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησής τους, ώστε να μπορεί πραγματικά να χρησιμοποιήσει τα analytics» επισημαίνεται σχετικά.
Τα analytics στην ελληνική αγορά
Ο Ηλίας Βυζάς, επικεφαλής του τμήματος Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Βελτίωσης Απόδοσης της ΕΥ Ελλάδος και του Κέντρου Αριστείας για Analytics, σημειώνει πως «οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής πρέπει να συλλέγουν όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται, να τις αναλύουν και να τις μετατρέπουν σε σύντομο χρόνο σε δράσεις, προκειμένου να εκμεταλλευθούν όσο καλύτερα γίνεται τις ευκαιρίες και την προσέγγιση των καταναλωτών, στο σημερινό, ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
»Ειδικότερα στη χώρα μας, που βιώνει μία πρωτοφανή κρίση, οι Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου έρχονται αντιμέτωποι, όχι μόνο με τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών τους, αλλά και με την περιορισμένη αγοραστική τους δύναμη. Τα commercial analytics, που εξασφαλίζουν την πρόσβαση και την ανάλυση κάθε τύπου δεδομένων, αποτελούν απαραίτητο σύμμαχο, προκειμένου οι επιχειρηματίες του κλάδου να ‘ξεκλειδώσουν’ τις προτιμήσεις των καταναλωτών και να πετύχουν τη βέλτιστη δυνατή απόδοση της επιχείρησής τους».