Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Τα 180 εκατ. ευρώ άγγιξαν το 2017 οι πωλήσεις της Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε., που διατήρησε σε υψηλά επίπεδα κερδοφορία και ρευστότητα ισχυροποιώντας τη θέση της -σε μια αγορά που αναζητά βηματισμό στον απόηχο της σφοδρότερης κρίσης στην ιστορία της- δημιουργώντας έτσι προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση συνεργειών με ισχυρούς συμμάχους, όπως αυτή με τη Lamda Development, στην οποία έχει επενδύσει περίπου 4,2 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, μετά την πρόσφατη μεταβίβαση, παραμονές των γιορτών, οι μέτοχοι της Αττικά Πολυκαταστήματα ελέγχουν το 1% ή 830 χιλ. μετοχές της εισηγμένης εταιρείας, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο management – το οποίο με τη σειρά του επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη του στην ομάδα μετόχων της αλυσίδας attica διαθέτοντας πακέτο ιδίων μετοχών της. Ενώ εξετάζεται πιθανή διεύρυνση της παραπάνω συμμετοχής, ήδη αυτή η συμμαχία ευνοεί την ενίσχυση της θέσης των πολυκαταστημάτων attica στα υφιστάμενα εμπορικά κέντρα της Lamda Development και προοιωνίζεται περαιτέρω ανάπτυξη στο project του Ελληνικού.
Την ανάπτυξη πριμοδοτούν οι θετικές οικονομικές επιδόσεις, με το 2017 να αποδεικνύεται άλλη μια αποδοτική χρονιά για την Αττικά Πολυκαταστήματα, που εμφάνισε κύκλο εργασιών στα 179 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 7,2% συγκριτικά με το 2016. Τα κέρδη προ φόρων εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 11,7 εκατ. ευρώ, οριακά ενισχυμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2016 (11,6 εκατ. ευρώ), ενώ το ταμείο κυμαίνεται σε 40 – 50 εκατ. ευρώ.
Οι επιδόσεις ανά κατάστημα διαμορφώνονται ως εξής: το attica στο City Link εμφάνισε πωλήσεις 90 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 6%, ενώ οι πωλήσεις του Golden attica στο Golden Hall ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ με αύξηση 4%. Ενισχυμένες κατά 8% έκλεισαν οι πωλήσεις του attica στο mediterranean cosmos ανερχόμενες σε 18 εκατ. ευρώ, ενώ εντυπωσιακές επιδόσεις κατέγραψε το πολυκατάστημα της αλυσίδας στην Τσιμισκή, για το οποίο προβλέπεται να συνεχιστεί το 2018 το θετικό momentum – οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν σε 18,65 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 12,5%. Το attica στο The Mall εμφάνισε επιβράδυνση πωλήσεων 2,5% στο 1,61 εκατ. ευρώ, ενώ στον συνολικό κύκλο εργασιών συνεισέφεραν και τα ανεξάρτητα καταστήματα όπως π.χ. η νέα boutique Armani Exchange στο Golden Hall, brand που θα αναπτυχθεί περαιτέρω το 2018 καθώς ήδη σχεδιάζεται κατάστημα εντός των attica της Τσιμισκή και του The Mall Athens.
Προϋπολογισμός και στρατηγική
Για το 2018 η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα θέτει πιο ψηλά τον πήχη αναφορικά με τα οικονομικά της μεγέθη. Παραμένει προσηλωμένη στην κερδοφορία προβλέποντας ενίσχυση κερδών προ φόρων, με πωλήσεις που εκτιμάται ότι θα ευνοηθούν από την αύξηση της τουριστικής κίνησης, ενώ με βάση συντηρητικές προβλέψεις θα καταγράψουν μια αύξηση γύρω στο 4%.
Κατά το τρέχον έτος αναμένεται να προοδεύσει η συνεργασία της εταιρείας με τον όμιλο Σαμ Φάις στο πλαίσιο της επανατοποθέτησης του ιστορικού οίκου υποδημάτων και αξεσουάρ Καλογήρου, που επανακάμπτει στην αγορά από το καλοκαίρι. Σε επίπεδο επενδύσεων, το 2018 η Αττικά Πολυκαταστήματα εγκαινίασε το αναβαθμισμένο πληροφοριακό της σύστημα, επένδυση άνω του 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ σχεδιάζει εντός του νέου έτους να ολοκληρώσει την ανακαίνιση των υπόλοιπων ορόφων του attica στο City Link (το 2017 εγκαινιάστηκαν 3 όροφοι) και πιθανότατα στα τέλη του έτους να αρχίσει ανάλογο project στο Golden attica. Η εταιρεία έχει επίσης ενδιαφέρον για επέκταση στο City Link εφόσον υπάρξουν νέοι διαθέσιμοι χώροι, ενώ συνεχίζει να επενδύει στο e-shop atticabeauty.gr, μέσω της Cosmobrands, που προετοιμάζει μεσοπρόθεσμα την είσοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο του συνολικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας.