Mε βασική αρχή «την ευτυχία των καταναλωτών της και την επιτυχία των πελατών της» η διοίκηση της BSH Οικιακές Συσκευές στοχεύει στη διατήρηση του ηγετικού μεριδίου αγοράς που κατέχει στην Ελλάδα και ανέρχεται στο 32% στις μεγάλες συσκευές, στο 19% στις μικροσυσκευές (αποτίμηση σε αξίες), σημειώνοντας σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων επιδόσεις καλύτερες από τις αντίστοιχες του συνόλου της αγοράς.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Γρατσώνη, CEO BSH Οικιακές Συσκευές, το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά με ελαφρά άνοδο στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα όσον αφορά τα τεμάχια αλλά με μείωση όσον αφορά την αξία λόγω της πτώσης των τιμών στα προϊόντα του κλάδου σε σύγκριση με τις προηγούμενες οικονομικές χρήσεις λόγω πληθωρισμού αλλά και της στροφής των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα.
Υπολογίζεται πως το 25% των καταναλωτών του χώρου κινείται αποκλειστικά με κριτήριο την τελική φθηνή τιμή και αυτό είναι ακόμη πιο έντονο κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση. Ωστόσο παρατηρείται δυναμική για ανακαινίσεις αλλά και για καινούρια νοικοκυριά, γεγονός που ευνοεί τις πωλήσεις του κλάδου.
Λανσάρισμα νέων προϊόντων
Σε αυτό το περιβάλλον η BSH ετοιμάζει νέα λανσαρίσματα προϊόντων στην ελληνική αγορά με αιχμή την καινοτομία και τη βιωσιμότητα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο σπίτι, υιοθετώντας στην παραγωγή των προϊόντων της νέες τεχνολογίες, όπως ΑΙ αλλά και τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και νερού, ακολουθώντας τους κανόνες βιωσιμότητας και θετικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μητρικής εταιρείας. Προϊοντικοί πυλώνες για την ανάπτυξη της εταιρείας είναι οι μεγάλες λευκές συσκευές και ειδικότερα πλυντήρια και στεγνωτήρια αλλά και τα προϊόντα εντοιχισμού που εμφανίζουν ανοδική ζήτηση.
Όπως τονίζει ο κ. Γρατσώνης, «στη BSH, ενώνουμε καινοτομία, ποιότητα και αειφορία για να βελτιώνουμε καθημερινά τη ζωή στο σπίτι. Με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον, συνεχίζουμε να δημιουργούμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα και διαμορφώνουν το μέλλον. Δέσμευσή μας παραμένει να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα των οικιακών συσκευών, προσφέροντας προϊόντα που εμπνέουν εμπιστοσύνη και συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο και καλύτερο κόσμο για όλους».
Οικονομικά στοιχεία
Το 2024 ο κύκλος εργασιών της BSH Οικιακές Συσκευές στην Ελλάδα ανήλθε στα 175 εκατ. ευρώ, έναντι 190,8 εκατ. ευρώ το 2023 και EBITDA 10 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία σημείωσε θετικά αποτελέσματα σε κατηγορίες όπως η Φροντίδα Ρούχων (+8%), η Πλύση Πιάτων (+11%), αλλά και τα Καταναλωτικά Προϊόντα, όπως σκούπες και μικρές συσκευές κουζίνας (+7%).
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Φενδάκη, CFO της BSH Οικιακές Συσκευές, «το 2024 ήταν μια χρονιά προσαρμογής για την αγορά, ωστόσο για τη BSH αποτέλεσε ακόμη μία απόδειξη της ανθεκτικότητας και της στρατηγικής μας εστίασης. Παρά την αναμενόμενη υποχώρηση του Κύκλου Εργασιών λόγω της ολοκλήρωσης του προγράμματος “Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή” του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διατηρήσαμε τη δυναμική μας και συνεχίζουμε στο 2025 με όραμα, αυτοπεποίθηση και ισχυρές βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη και ηγεσία στην αγορά.»
Το «δυναμικό» στην Ελλάδα
Η εταιρεία στην Ελλάδα αριθμεί 240 εργαζόμενους, 5 Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λευκωσία, 52 τεχνικούς, 115 συμβεβλημένους συνεργάτες, δίνοντας έμφαση στην εξυπηρέτηση μετά την πώληση των προϊόντων της. Αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών της φτάνουν τα 15 χρόνια για τις Μεγάλες Συσκευές και τα 10 χρόνια για τις Μικροσυσκευές & τον Κλιματισμό.
Στην παγκόσμια αγορά, η BSH Home Appliances Group κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 15,3 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 3% ή 7,5% σε προσαρμοσμένη βάση για τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Παρά τις προκλήσεις στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον και τη μειωμένη ζήτηση σε επιμέρους αγορές, η BSH διατήρησε την ανταγωνιστικότητά της, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και τη στρατηγική της ευελιξία αλλά και την επιμονή της για δαπάνες σε έρευνα, ανάπτυξη και καινοτομία που ανέρχονται στο 5,5% του τζίρου της διεθνώς και στα 835 εκατ. ευρώ σε απόλυτο αριθμό το 2024.