Βελτίωση σε όλους τους δείκτες κερδοφορίας κατέγραψε η εταιρεία Παπουτσάνης ΑΒΕΕ το α’ τρίμηνο 2025.
Σύμφωνα με τη συνοπτική οικονομική ενημέρωση της εταιρείας για την περίοδο 01.01.2025 – 31.03.2025, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 17,2 εκατ. ευρώ (έναντι 14,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024), ήτοι αυξημένος κατά 21%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 61% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 78,5% (έναντι 0,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024).
Πιο αναλυτικά, το μικτό κέρδος ανήλθε σε 6,4 εκατ. ευρώ έναντι 5 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 37,1% έναντι 35,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα λειτουργικά έξοδα (διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης) αυξήθηκαν κατά 25%, καθώς επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία των πωλήσεων και κυρίως αυτών της κατηγορίας των επωνύμων.
Στη βελτίωση των Κερδών μετά από φόρους συντελεί και ο μειωμένος φόρος εισοδήματος ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης επενδυτικών προγραμμάτων που προβλέπουν φοροαπαλλαγές.
Για το σύνολο του 2025, η εταιρεία προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών, στην οποία αναμένεται να συνεισφέρουν και οι τέσσερις πυλώνες στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία. Η κερδοφορία επίσης αναμένεται να ακολουθήσει ανάλογη θετική πορεία.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Όσον αφορά την συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του Α’ Τριμήνου 2025, επισημαίνεται ότι το 28% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 15% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 42% από παραγωγές τρίτων και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
- Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 26% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ως αποτέλεσμα της δυναμικής επέκτασης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και της εισόδου της Εταιρείας σε νέες σημαντικές κατηγορίες φροντίδας νοικοκυριού. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης στις κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας σχεδόν διπλασιάστηκε το Α’ Τρίμηνο του έτους (+91% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο), χάρη και στην θετική ανταπόκριση των καταναλωτών στα καινοτόμα προϊόντα της Εταιρείας, ενώ θετικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και στις παραδοσιακές κατηγορίες δραστηριοποίησης, αυτές της Προσωπικής Περιποίησης, καταγράφοντας ανάπτυξη 4% το Α’ Τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο του 2024.
- Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 34% το Α’ τρίμηνο του 2025, οδηγούμενες από την ανάπτυξη των πωλήσεων των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και από τις εξαγωγές ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων.
- Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη το Α’ τρίμηνο καθώς έκλεισαν με αύξηση +21% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, χάρη στη διεύρυνση της συνεργασίας με υφιστάμενους πελάτες.
- Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Οι πωλήσεις της κατηγορίας των σαπωνομαζών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2024 κυρίως μέσω της διεύρυνσης του πελατολογίου.
Μικτό κέρδος
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 6,4 εκατ. ευρώ έναντι 5 εκατ. Ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους (Μικτό Κέρδος προς Κύκλο Εργασιών) παρουσιάζεται βελτιωμένο (37% έναντι 35% την αντίστοιχη περσινή περίοδο) χάρη στην περαιτέρω βελτίωση του παραγωγικού κόστους, (στην οποία συνεισφέρει η πλήρης λειτουργία των φωτοβολταϊκών) και την ενίσχυση της δραστηριότητας των επωνύμων προϊόντων.
Λειτουργικές Δαπάνες
Οι λειτουργικές δαπάνες (διάθεσης, διοίκησης και έρευνας και ανάπτυξης) ανήλθαν σε 4,8 εκατ. ευρώ έναντι 3,8 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 25% σε μεγάλο βαθμό λόγω των δαπανών διαφήμισης, προγραμματισμένων κυρίως για το πρώτο τρίμηνο, προκειμένου να υποστηρίξουν τα νέα λανσαρίσματα στις κατηγορίες οικιακής φροντίδας, ενέργεια που ήδη έχει αποδώσει ενισχύοντας τόσο τις πωλήσεις όσο και τα μερίδια αγοράς.
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA)
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ έναντι 1,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 25%.
Κέρδος περιόδου
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ, έναντι 0,8 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2024, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ έναντι 0,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση κατά 78,5%. Στην αύξηση των καθαρών κερδών συνέβαλλε και η χρήση φορολογικών απαλλαγών του ν.4399/2016 από ολοκλήρωση επενδυτικών προγραμμάτων.
Λειτουργικές ροές
Οι λειτουργικές ροές του πρώτου τριμήνου του 2025 ήταν αρνητικές κατά 0,9 εκατ. ευρώ έναντι αρνητικών λειτουργικών ροών ύψους 0,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η μεταβολή των ροών οφείλεται στην αύξηση των απαιτήσεων κατά 3,2 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα των αυξημένων πωλήσεων κυρίως κατά τον μήνα Μάρτιο του 2025. Επιπλέον τα αποθέματα έχουν αυξηθεί κατά 3,0 εκατ. ευρώ προκειμένου να ικανοποιηθεί η ενισχυμένη ζήτηση που αναμένεται κατά τους θερινούς μήνες. Τα μεγέθη που επηρεάζουν τις λειτουργικές ροές αναμένεται να εξομαλυνθούν τους επόμενους μήνες.
Καθαρός Δανεισμός
Ο καθαρός δανεισμός (δάνεια μείον ταμειακά διαθέσιμα) ανήλθε σε 24 εκατ. ευρώ (έναντι 22,2 εκατ. ευρώ την 31.12.2024).
Πάγιος εξοπλισμός
Η αναπόσβεστη αξία του πάγιου εξοπλισμού (ενσώματα πάγια στοιχεία) παρέμεινε σταθερή σε σχέση με την 31.12.2024 και ανήλθε την 31.03.2025 σε 53,7 εκ. ευρώ.
Χρηματοοικονομική διάρθρωση
Το σύνολο των υποχρεώσεων σε σχέση με τα ίδια κεφάλαια παρέμεινε σταθερό σε σχέση με την 31.12.2024 και ανήλθε σε 1,6.
Κεφάλαιο κίνησης-Ρευστότητα
Το κεφάλαιο κίνησης (κυκλοφορούν ενεργητικό μείον βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις) αυξήθηκε σημαντικά και ανήλθε σε 7 εκατ. ευρώ έναντι 4,6 εκατ. ευρώ την 31.12.2024.
Επιχειρηματική προοπτική
Και για το τρέχον έτος οι εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο δημιουργούν ένα ευμετάβλητο περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει πολλές παραμέτρους, όπως την πορεία των τιμών πρώτων υλών και της ενέργειας, την αγοραστική δύναμη, τα επιτόκια και τον τουρισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, για το σύνολο του έτους 2025 η Εταιρεία στοχεύει στην δυναμική ανάπτυξη της δραστηριότητας της και στους τέσσερις πυλώνες της. Ειδικότερα, η Εταιρεία προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και ανάλογη βελτίωση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών, ως αποτέλεσμα της επέκτασης των υφιστάμενων και της έναρξης σημαντικών νέων συνεργασιών στους πυλώνες των παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών. Επιπλέον, αναμένεται σημαντική περαιτέρω ενίσχυση της κατηγορίας επωνύμων προϊόντων, καθώς ήδη από το 2024 η Παπουτσάνης πέραν των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, στα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιείται επί δεκαετίες, έχει επεκταθεί και στην κατηγορία οικιακής φροντίδας.
Αναλυτικά ανά πυλώνα δραστηριότητας:
- Ο πυλώνας των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και αναμένεται να διατηρήσει και το 2025 την δυναμική ανάπτυξή του, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων και της μεγαλύτερης διείσδυσης στην κατηγορία της οικιακής φροντίδας με νέα προϊόντα. Επιπλέον, σημαντικά ενισχυμένες προβλέπεται να είναι και οι εξαγωγές των επώνυμων προϊόντων για το 2025.
- Ο τομέας των ξενοδοχειακών προϊόντων αναμένεται να αποτελέσει κύριο άξονα ανάπτυξης για την Παπουτσάνης, καθώς οι προβλέψεις για τον τουρισμό παραμένουν προς το παρόν θετικές, τόσο στην Ελλάδα, έπειτα από μία χρονιά ρεκόρ το 2024, όσο και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα εξακολουθούμε να χτίζουμε δυναμικά τις μακροχρόνιες υπάρχουσες συνεργασίες με στρατηγικούς πελάτες μας, ενώ έχουν μπει ισχυρές βάσεις για την ανάπτυξη των εξαγωγών των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων μας σε μία σειρά από νέες αγορές.
- Τέλος, οι κατηγορίες παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών αναμένεται να συνεχίσουν την ανάπτυξή τους κυρίως μέσω διεύρυνσης του πελατολογίου και περαιτέρω ανάπτυξης της γκάμας των προϊόντων που παράγουμε για τους πελάτες αυτούς, αλλά και ανάπτυξης των συνθετικών σαπωνομαζών.