Ψηλά τον πήχη των στόχων του για την επόμενη μέρα της Dust+Cream θέτει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Λέανδρος Καρακατσάνης. Έχοντας περάσει διά πυρός και σιδήρου, ο κ. Καρακατσάνης δρομολογεί την περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής εταιρείας καλλυντικών με έδρα τη Νικόπολη της Θεσσαλονίκης, πανελλαδική παρουσία με ομώνυμα καταστήματα και στην Κύπρο.
Όπως τόνισε ο κ. Καρακατσάνης στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, το 2024 ολοκληρώθηκε τετραετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4,093 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των καταστημάτων στην ελληνική αγορά, τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας καθώς επίσης και την επέκταση της εταιρείας στην κυπριακή αγορά. Για το 2025 – 2026 έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, με στόχο τη μετεγκατάσταση, επέκταση και διαμόρφωση σύγχρονου χώρου παραγωγής, αναβάθμιση υποδομών logistics, επενδύσεις σε μηχανήματα και γραμμές παραγωγής στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης των κρεμικών και ειδών μακιγιάζ, αγορά νέου εργαστηριακού εξοπλισμού για το χημείο καθώς και ψηφιακές επενδύσεις.
Στα σχέδια περιλαμβάνεται η δημιουργία μίας ακόμα προϊοντικής σειράς με άλλο εμπορικό σήμα ώστε να επεκταθεί σε άλλα κανάλια ευρείας κατανάλωσης, η περαιτέρω συνεργασία με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τη δημιουργία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα η εταιρεία έχει παρουσία στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για δημιουργία σημείου πώλησης στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος αλλά σε περιφερειακά αεροδρόμια. «Το όραμά μας είναι να αναπτυχθεί η Dust+Cream στην Ευρώπη, θέλουμε όμως να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο αυτής της διαδικασίας», επεσήμανε ο κ. Καρακατσάνης.
Η εταιρεία CREAMTEAM SA, η οποία κατέχει το Brand “Dust+Cream”, διαθέτει μονάδα παραγωγής με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που προμηθεύει απευθείας τα καταστήματα, χωρίς μεσάζοντες. Είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, και ειδών προσωπικής περιποίησης. Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η εταιρεία ανέπτυξε ένα δίκτυο franchise με 87 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 53 είναι franchise και τα 29 εταιρικά στην Ελλάδα και 5 στην Κύπρο καθώς και 2 e shops στις αντίστοιχες αγορές το οποίο συνεχίζει να επεκτείνεται. Αυτή την στιγμή έχει 10% μερίδιο αγοράς στα εξειδικευμένα beauty shops και 3% στο σύνολο της αγοράς.
Οι εργοστασιακές εγκαταστάσεις 12.000 τ.μ. στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης έχει δυναμικότητα παραγωγής 4,5 εκατομμύρια τμχ τον χρόνο. Αυτή την στιγμή με μία βάρδια παραγωγής φτάνει τα 3,5 εκ. τεμάχια τον χρόνο. Το 77% προϊόντων που πωλούνται από τα καταστήματα φέρουν το εμπορικό σήμα DUST+CREAM, ενώ το υπόλοιπο 23% είναι από ξένους οίκους των οποίων η εταιρεία έχει την αποκλειστική διανομή. Με την ολοκλήρωση των νέων εγκαταστάσεων θα γίνεται in house όλο το κομμάτι του make up. Περίπου το 60% των προϊόντων της εταιρείας παράγονται στην Ελλάδα και το υπόλοιπο 40% παράγεται από συνεργάτες και γίνεται συναρμολόγηση στην έδρα της. Η μέση απόδειξη καταναλωτή στο κατάστημα DUST+CREAM ανέρχεται στα 17,60 ευρώ, έναντι 4 ευρώ, στο ξεκίνημα της εταιρείας το 2012. Η αύξηση αυτή έχει επιτευχθεί με την αύξηση των τεμαχίων ανά καλάθι που ήταν φυσικό επακόλουθο της δημιουργίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο το 2024 ολοκληρώθηκε με αύξηση +7% ενώ το 2025 κινείται με αύξηση κοντά στο 12% – 13%, ενώ το τμήμα RnD που διαθέτει η εταιρεία στοχεύει στη δημιουργία νέων προϊόντων ειδικά ειδών make up εμπλουτισμένα με καλλυντικές περιποιητικές ιδιότητες (π.χ. Υαλουρονικό).
Η διοίκηση της Dust+Cream επισημαίνει πως τα concept stores με διαδραστικά στοιχεία ενισχύουν τη σχέση πελάτη- brand. Τονίζει την τάση για περαιτέρω επέκταση της αγοράς στην ανδρική περιποίηση, μιας και η ζήτηση για men’s grooming προϊόντα (πρόσωπο, μαλλιά, σώμα) αυξάνεται ραγδαία. Επιπλέον μια από τις πιο δυνατές τάσεις στη βιομηχανία της ομορφιάς αφορά την ενσωμάτωση στοιχείων περιποίησης της επιδερμίδας σε προϊόντα μακιγιάζ και άλλες κατηγορίες καλλυντικών, καθώς και η έμφαση σε προϊόντα με οργανικά και φυσικά συστατικά.
Αναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη, το 2024 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 17,650 εκατ. ευρώ από 16,497 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ το 2025 αναμένεται διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης (12% – 13%) με πωλήσεις κοντά στα 20 εκατ. ευρώ. Η μικτή κερδοφορία το 2023 διαμορφώθηκε σε 9,941 εκατ. ευρώ και το 2024 στα 11,118 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA το 2023 ανήλθαν σε 1,300 εκατ. ευρώ και το 2024 στα 1,500 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η μέση αύξηση πωλήσεων την τετραετία 2020 – 2024 κινήθηκε στο 13% ενώ στο τέλος του 2024 το ύψος του δανεισμού ήταν 4,2 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία έχει πετύχει αύξηση περιθωρίου μικτής κερδοφορίας, αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας σε απόλυτο μέγεθος, διατήρηση υψηλού ποσοστού ιδίων κεφαλαίων προς υποχρεώσεις, υψηλό θετικό καθαρό κεφάλαιο κίνησης.