Στην υλοποίηση περνά το έργο της κατασκευής Αυτόνομων Έξυπνων Τηλεδιαχειριζόμενων Δικτύων Φωτισμού τεχνολογίας LED σε οδικούς άξονες 12 περιφερειών της χώρας, προϋπολογισμού 102,703 εκατ. (πλέον ΦΠΑ και δικαιωμάτων προαίρεσης).
Το έργο έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΟΤΕ – Globiled, έπειτα από διαγωνισμό που διενήργησε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) και η σχετική σύμβαση υπεγράφη χθες μεταξύ του εκπροσώπου της κοινοπραξίας, Λουκούργου Αντωνόπουλου (Chief Commercial Officer Business Segment του Ομίλου ΟΤΕ) και του προέδρου του ΤΕΕ, Γιώργου Στασινού.
Ειδικότερα οι 12 Περιφέρειες (όλες εκτός αυτής του Νοτίου Αιγαίου) θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν 958 χιλιόμετρα φωτιζόμενου οδικού δικτύου το οποίο σήμερα δεν φωτίζεται καθόλου, μέσω της προμήθειας και εγκατάστασης 31.938 νέων αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων ιστών φωτισμού.
Κάθε Περιφέρεια έχει κληθεί να προτείνει τα τμήματα του οδικού δικτύου με όριο ταχύτητας μέχρι 60 χλμ/ώρα αρμοδιότητάς της στα οποία παρουσιάζεται έλλειψη ή ανεπάρκεια οδικού φωτισμού και να τα προτεραιοποιήσει ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητάς τους (αριθμός, συχνότητα και σοβαρότητα τροχαίων ατυχημάτων σε αυτά). Στο πλαίσιο της μελέτης εφαρμογής που θα εκπονηθεί από τον ανάδοχο θα προσδιοριστούν με αντικειμενικά κριτήρια επικινδυνότητας τα τελικά σημεία ανά Περιφέρεια.
Κάθε αυτόνομος, έξυπνος, τηλεδιαχειριζόμενος στύλος φωτισμού θα διαθέτει κατάλληλο φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία λιθίου ή νικελίου που θα φορτίζει την ημέρα και θα ρευματοδοτεί το φωτιστικό led τις νυχτερινές ώρες με απόλυτη επάρκεια ισχύος.
Επίσης, το σύστημα αυτόνομου φωτισμού θα διαθέτει και ένα έξυπνο ελεγκτή MPP ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει δυναμικά και σε πραγματικό χρόνο την ένταση του φωτισμού που παρέχεται από το φωτιστικό, ο οποίος θα επικοινωνεί μέσω sim κάρτας με το κεντρικό λογισμικό τηλεδιαχείρισης. Έτσι, τμήματα του οδικού δικτύου των Περιφερειών της χώρας, τα οποία μέχρι σήμερα είναι στο απόλυτο σκοτάδι και αποτελούν σημεία παγίδες για τους οδηγούς και τους πεζούς και λόγω έλλειψης υποδομής παραμένουν φωτισμό, θα αποκτήσουν με εύκολο και οικονομικό τρόπο επαρκή φωτισμό για την ασφαλή διέλευσή οχημάτων και πεζών.
4 φάσεις
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, διαχωρίζεται σε τέσσερις Φάσεις, μελέτη εφαρμογής, προμήθεια και εγκατάσταση αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες, πιλοτική λειτουργία και παραγωγική λειτουργία, ενώ η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί, πλην τυχόν δικαιώματος προαίρεσης, σε δεκατρείς μήνες.
Η κοινοπραξία, όπως οφείλει, έχει καταθέσει εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης του έργου συνολικού ύψους, 4,108 εκατ. ευρώ.