Skip to main content

ΓΕΚ Τέρνα: Έτοιμάζεται να αναλάβει έργα 3,5 δισ.

Αναμένεται υπογραφή των συμβάσεων το επόμενο διάστημα

Συμβάσεις για έργα συνολικού προϋπολογισμού περί τα 3,5 δις.  αναμένεται να υπογράψει το επόμενο διάστημα η ΓΕΚ Τέρνα, έχοντας κερδίσει στους σχετικούς διαγωνισμούς που έχουν προηγηθεί.

Η μεγαλύτερη εξ αυτών αφορά τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του μεγαλύτερου τμήματος του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 2,057 δισ. ευρώ και καθώς έχει χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης (200 εκατ.) η υπογραφή της σύμβασης, ώστε να ξεκινήσει, θεωρείται εξαιρετικά επείγουσα.

Εκκρεμεί η ανακήρυξη της ΓΕΚ Τέρνα ως οριστικού αναδόχου, ο έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κατάθεσή της στη Βουλή. Εκτός απρόοπτου η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται εντός Απριλίου, ώστε η υλοποίηση να ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι και το πρώτο εξάμηνο του 2026 να έχει ολοκληρωθεί το τμήμα του έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Υπενθυμίζεται ότι για τον ΒΟΑΚ υλοποιούνται ακόμα δύο έργα: Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, προϋπολογισμού 350 εκατ., από την κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Aktor ως ΣΔΙΤ και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 190 εκατ. από την Aktor, ως Δημόσιο Έργο.

Εκτός από τον ΒΟΑΚ η ΓΕΚ Τέρνα έχει αναδειχθεί ανάδοχος για δύο από τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις πλημμύρες του 2023 στη Θεσσαλία, συνολικής αξίας 518,415 εκατ. ευρώ (Έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου και Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης).

Ανάδοχος είναι και για το έργο κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες (δηλαδή λιμάνι Καβάλας έως περιοχή της Ξάνθης), με αρχικό προϋπολογισμό δημοπράτησης 193,2 εκατ. ευρώ. Δεν υφίσταται εκτίμηση για το πότε υπογραφεί η σχετική σύμβαση καθώς έχει κατατεθεί προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας που αφορά τη χάραξη του σιδηροδρομικού έργου.

Ακόμη, ο εν λόγω Όμιλος έχει δώσει την καλύτερη προσφορά για δύο έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην Κεντρική Μακεδονία. Το πρώτο «Κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας υπολειμματικών σύμμεικτων Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) και προδιαλεγμένων οργανικών αποβλήτων (ΜΕΑ) Ανατολικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» προϋπολογισμού 241,881 εκατ. (συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων προαίρεσης και ΦΠΑ) είναι δημόσιο έργο.

Το δεύτερο θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ και αφορά τη «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», εκτιμώμενης αξίας 202 εκατ. ευρώ.

Μειοδότης είναι και σε δύο αρδευτικά έργα (Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων Π.Ε. Λασιθίου και Συνοδά Έργα – Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Π.Ε. Λασιθίου και Βασικά Έργα Αξιοποίησης Αρδευτικού Νερού,  προϋπολογισμού 74,482 εκατ. και Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς, συνολικού προϋπολογισμού 220,5 εκατ. ευρώ).

Για τη ΓΕΚ Τέρνα εκκρεμεί επίσης το οικονομικό κλείσιμο για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού καθώς και η υπογραφή της σύμβασης για το έργο της δημιουργίας ευρυζωνικών συνδέσεων σε περιοχές που δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον (UFBB).

Με βάση τα πιο πρόσφατα δημοσιοποιημένα στοιχεία της ΓΕΚ Τέρνα (τέλος του Σεπτεμβρίου 2024) το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων    συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων και των έργων που αφορούσαν σε ίδιες επενδύσεις, ήταν 5 δισ. ευρώ.