Με χρονικό ορίζοντα το 2028 ο Όμιλος Σαράντη προχωρά στην υλοποίηση του πενταετούς σχεδίου ανάπτυξής του, σχεδιάζοντας νέες εξαγορές και επενδύσεις, πραγματοποιώντας παράλληλα δυναμική επέκταση στη διεθνή αγορά, με έμφαση τις ΗΠΑ, μέσω των συνεργασιών του με την Αmazon και το αμερικανικό δίκτυο φυσικών καταστημάτων Target, όπως τονίζουν στo naftemporiki.gr oι κ.κ. Γιάννης Μπούρας Group CEO και Χρήστος Βάρσος Group CFO, του Ομίλου Σαράντη, σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης για την πορεία της εταιρείας.

Ο Όμιλος Σαράντη μετρά 60 χρόνια στην αγορά και 30 χρόνια στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Δραστηριοποιείται σε δεκατρείς χώρες οργανωμένες σε 8 business units – σε Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών), Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Δυτικά Βαλκάνια, Τσεχία & Σλοβακία, Ουκρανία, Ουγγαρία –και το δίκτυο διανομής του βρίσκεται σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο. Έως το 2028 και νωρίτερα αναμένει να διπλασιαστούν οι εξαγωγές του φτάνοντας τα 30 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον το τμήμα R&D που διαθέτει, αναπτύσσει πάνω από 200 νέα καλλυντικά προϊόντα ετησίως, ενισχύοντας την παραγωγική δυναμική του.

-Πώς εξελίσσεται το πενταετές σχέδιο ανάπτυξης που είχε παρουσιάσει η διοίκηση πριν από 1 χρόνο και έχει ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2028;
Η νέα αναθεωρημένη στρατηγική του Ομίλου, η οποία παρουσιάστηκε και κατά τη διάρκεια του Investor Day που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2024, καταδεικνύει την έμφαση που δίνουμε στην ανάπτυξη της επιχειρησιακής βάσης του Ομίλου, ενσωματώνοντας συμπληρωματικά τις εξαγορές στο μηχανισμό οργανικής ανάπτυξης που ενισχύουμε περαιτέρω. Συνεχίζουμε να διερευνούμε ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω εξαγορών, χαρτογραφώντας πιθανούς στόχους και έχοντας πλέον αποκτήσει βαθιά γνώση των αγορών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και των αναγκών των καταναλωτών μας, εστιάζουμε στις περιοχές όπου ήδη έχουμε αναπτύξει δραστηριότητα, στα κανάλια διανομής μας, καθώς και στο προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο.
Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία των επιχειρηματικών μας δράσεων και του πλάνου ανάπτυξης του Ομίλου. Τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024 θα ανακοινωθούν εντός Μαρτίου και συγκεκριμένα στις 12 Μαρτίου, με την εικόνα του πρώτου εξαμήνου του 2024, όπως αυτό ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο 2024, να είναι σε τροχιά επίτευξης των μεγεθών που παρουσιάσαμε.
Πάντα με συνέπεια και προσήλωση στις αξίες και το όραμά μας, συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε υιοθετώντας πρακτικές που θέτουν γερές βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου και την ουσιαστική ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Κεντρικό μέλημα στην υλοποίηση του στρατηγικού μας πλάνου παραμένει η δέσμευσή μας στο να παρέχουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας που καλύπτουν τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών μας.
Με τη νοοτροπία μίας μεγάλης Start-Up εταιρείας, με ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων, διατηρούμε πάντα μία ισχυρή αίσθηση σκοπού και ακεραιότητας και συνεχίζουμε να δημιουργούμε και να προσφέρουμε προϊόντα που αγαπούν οι καταναλωτές και που βελτιώνουν την καθημερινή ζωή τους σε όλο τον κόσμο.
-Ποιο είναι το ύψος των επενδύσεων που δρομολογεί ο Όμιλος κατά το 2025 και σε ποιους τομείς θα κατευθυνθούν;
Όπως παρουσιάστηκε στον οδικό χάρτη της επόμενης πενταετίας κατά το Investor Day, ο Όμιλος δρομολογεί επενδύσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας. Ήδη, για το 2025-2026 δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ για το νέο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα, το οποίο θα εξυπηρετήσει τόσο την ελληνική επικράτεια όσο και τις εξαγωγές του και στις χώρες όπου δραστηριοποιείται και σε τρίτες. Παράλληλα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Ομίλου βρίσκεται στο επίκεντρο με επενδύσεις ύψους 12εκατ. ευρώ. Στόχος του Ομίλου είναι να βελτιστοποιηθούν οι λειτουργικές διαδικασίες δημιουργώντας ένα πιο ισχυρό επιχειρηματικό περιβάλλον και ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά μας.
Επιπρόσθετα, ο Όμιλος αναγνωρίζει τη σημασία της μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος και της δημιουργίας νέων επιχειρηματικών μοντέλων και ευκαιριών, καθώς η κλιματική κρίση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Σε αυτό το πλαίσιο, προχωράμε σε στρατηγικές επενδύσεις που ενσωματώνουν πράσινες τεχνολογίες και πρακτικές κυκλικής οικονομίας, όπως είναι τα έργα περαιτέρω ενίσχυσης της δυνατότητας ανακύκλωσης (regranulation process) στα εργοστάσιά μας στην Πολωνία, Polipak και Stella Pack.
-Ποια είναι η πορεία των κλάδων δραστηριότητας του Ομίλου και ποιοι αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξή του;
Η δραστηριότητα του Ομίλου επικεντρώνεται στα προϊόντα Ομορφιάς – Περιποίησης Δέρματος – Αντιηλιακής Προστασίας, Προσωπικής Φροντίδας, Οικιακής Φροντίδας, καθώς και στις Στρατηγικές Συνεργασίες, προσφέροντας σε κάθε κατηγορία υψηλής ποιότητας σήματα που είναι κορυφαία στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Η προϊοντική κατηγορία Ομορφιάς – Περιποίησης Δέρματος – Αντιηλιακής Προστασίας αναπτύσσεται με ασύμμετρο ρυθμό ανάπτυξης και έχει υψηλό μεικτό περιθώριο κέρδους, βελτιώνοντας το μείγμα χαρτοφυλακίου του Ομίλου. Στόχος μας είναι να είμαστε επιλεκτικοί στην επέκταση της κατηγορίας σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα ανώτερης ποιότητας προτάσεις για τους καταναλωτές. H διαδικασία ανάπτυξης καινοτόμων, ασφαλών προς τον άνθρωπο και φιλικών προς το περιβάλλον, προϊόντων είναι στο κέντρο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας δίνοντας μας την ώθηση να ικανοποιούμε τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, εδραιώνοντας την εμπιστοσύνη τους. Ο Όμιλος έχει καταφέρει να αναπτυχθεί χάρη στην έμφαση που δίνεται στην τεχνογνωσία, την εξειδίκευση και την υψηλή ποιότητα, στοχεύοντας στη βελτιστοποίηση και στη δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής ποιότητας που απαντούν στις ανάγκες των καταναλωτών, δεσμευόμενος να μειώνει ολοένα και περισσότερο το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το εργαστήριο Έρευνας & Ανάπτυξης καλλυντικών του Ομίλου απαρτίζεται από έμπειρους επιστήμονες ποικίλων ειδικοτήτων οι οποίοι εξασφαλίζουν ότι οι τελευταίες επιστημονικές γνώσεις και τάσεις είναι ενσωματωμένες στην ανάπτυξη προϊόντων.
Η κατηγορία προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας αποτελεί βασική πηγή κερδών για τον Όμιλο, ο οποίος παραδοσιακά εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί βασικό παίκτη στις κατηγορίες αυτές, ενώ η κατηγορία Οικιακής Φροντίδας αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για τον Όμιλο, ο οποίος κατέχει ηγετική θέση σε ολόκληρη την περιοχή όπου δραστηριοποιείται. Τώρα στην κατηγορία των Στρατηγικών Συνεργασιών, ο Όμιλος έχει δημιουργήσει σε όλη τη διάρκεια της πορείας του μακροπρόθεσμες στρατηγικές συνεργασίες, οι οποίες είναι συμπληρωματικές του δικού του χαρτοφυλακίου για την επίτευξη συνεργειών και για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η προσήλωσή μας βρίσκεται στην οργανική μας ανάπτυξη και ως εκ τούτου, οι τρεις πρώτες αναφερθείσες κατηγορίες, που περιλαμβάνουν τα προϊόντα που παράγει ο Όμιλος, αναπτύσσονται γρηγορότερα από τις Στρατηγικές Συνεργασίες.
-Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης της διεθνούς παρουσίας σας και εάν αναμένεται να συμπεριληφθούν νέες αγορές;
Με έδρα την Αθήνα και έχοντας διαγράψει μια ιστορία 60 χρόνων στο χώρο, ο Όμιλος Σαράντη αποτελεί μια πολυεθνική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με διαρκώς επεκτεινόμενο γεωγραφικό αποτύπωμα και κορυφαία brands. Με έντονη δραστηριότητα σε δεκατρείς χώρες οργανωμένες σε 8 business units – σε Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών), Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Δυτικά Βαλκάνια, Τσεχία & Σλοβακία, Ουκρανία, Ουγγαρία – ο Όμιλος διατηρεί τη δυναμική διεθνή του παρουσία και το αξιοσημείωτο δίκτυο διανομής του σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Συνεχίζουμε να διερευνούμε ευκαιρίες ανάπτυξης, έχουμε χαρτογραφήσει πιθανούς στόχους και έχοντας πλέον αποκτήσει βαθιά γνώση των αγορών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε καθώς και των αναγκών των καταναλωτών μας, εστιάζουμε στις περιοχές όπου ήδη έχουμε αναπτύξει δραστηριότητα, στα κανάλια διανομής μας, αλλά και στο προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο. Κυρίως επικεντρωνόμαστε στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στην κατηγορία Beauty/Skin & Sun Care (Ομορφιά/ Περιποίηση Δέρματος/ Αντηλιακή Προστασία). Υπάρχει το project της Ασίας στις Φιλιππίνες, έχουμε παρουσία στην Αυστραλία και κοιτάζουμε την αγορά της Μέσης Ανατολής (Σαουδική Αραβία) διερευνώντας παράλληλα και άλλες περιπτώσεις. Μία ακόμα σημαντική συνεργασία για μας που αξιοποιεί την ισχυρή ανάπτυξη του αντιηλιακού, είναι η συνεργασία με το Amazon στην Αμερική για αντιηλιακά προϊόντα, καθώς και η διάθεσή τους σε φυσικά καταστήματα μέσω του αμερικανικού δικτύου Target.
-Τι δείχνει η πορεία των πωλήσεων στις ΗΠΑ ειδικά μετά και τη συμφωνία με την Amazon;
Όπως αναφέρθηκε, αξιοποιούμε την ισχυρή θέση της εταιρείας στην αγορά της αντηλιακής φροντίδας. Οι τάσεις είναι θετικές στην αγορά αυτή, επειδή οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερο όσον αφορά στην προστασία του δέρματος από τον ήλιο, αλλά την ίδια στιγμή, και οι μεγαλύτερες χρονικές περίοδοι με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες βοηθούν την ανάπτυξη της κατηγορίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είχαμε ένα εξαιρετικό εξάμηνο στην αγορά της αντηλιακής φροντίδας, εστιάζοντας στην επέκταση του αποτυπώματός μας στην τρέχουσα αγορά, αλλά και σε ορισμένες αγορές εκτός της περιοχής μας, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ μέσω της Amazon.
Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με αυτή τη συνεργασία, καθώς έχει ανοίξει νέες προοπτικές, επιτρέποντάς μας να προσεγγίσουμε ένα ευρύτερο κοινό και να ενισχύσουμε τη διανομή των προϊόντων μας σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο δυναμικές αγορές του κόσμου. Η πλατφόρμα της Amazon μας έχει δώσει τη δυνατότητα να αυξήσουμε την ορατότητά μας και να αξιοποιήσουμε τα δεδομένα που συλλέγουμε για να βελτιστοποιήσουμε τις στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων μας, με τους καταναλωτές να ανταποκρίνονται πολύ θετικά στην ποιότητα και την αξία που προσφέρουμε.
Ένα σημαντικό ορόσημο για τον Όμιλο αποτελεί επίσης το πρόσφατο λανσάρισμα του Carroten στο μεγάλο αμερικανικό δίκτυο, Target, το οποίο διατηρεί φυσικά καταστήματα και σε Αυστραλία και Καναδά. Αυτή η συνεργασία επεκτείνει την παρουσία του Carroten και εδραιώνει τη φήμη του ως αξιόπιστο εταιρικό σήμα στην αντιηλιακή φροντίδα, αναβαθμίζοντας το προφίλ της μάρκας στην ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ, εμβαθύνοντας παράλληλα τη σύνδεση του προϊόντος με τους καταναλωτές σε ολόκληρη τη χώρα. Αναμφισβήτητα, η συμφωνία αυτή όχι μόνο ενισχύει την παρουσία μας στις ΗΠΑ, αλλά και δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τη μελλοντική ανάπτυξή μας στην περιοχή, κάτι που μας κάνει αισιόδοξους για τις προοπτικές μας.
-Ποιες είναι οι πιο αποδοτικές χώρες για τα προϊόντα της εταιρείας και πως διαμορφώνονται οι εξαγωγές της;
Όπως ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024 στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024, η Πολωνία αποτέλεσε την πρώτη σε πωλήσεις χώρα όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος αντικατοπτρίζοντας τη συνεισφορά της Stella Pack. Η Ελλάδα παρέμεινε πρώτη σε λειτουργική κερδοφορία χώρα, δεδομένου ότι διαθέτει προϊόντα στην ελληνική αγορά από το σύνολο του χαρτοφυλακίου του Ομίλου. Η Ρουμανία αποτελεί επίσης μία πολύ δυνατή αγορά για τα προϊόντα μας, αποτελώντας την τρίτη μεγαλύτερη αγορά μας σε πωλήσεις.
Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις του Ομίλου στην Ελλάδα, στην Πολωνία και την Ουκρανία λειτουργούν ως κόμβοι που τροφοδοτούν όλες τις θυγατρικές του Ομίλου, καθώς και τις χώρες εξαγωγών όπου ο Όμιλος δραστηριοποιείται μέσω διανομέων. Η εξαγωγική δραστηριότητα του Ομίλου εκτείνεται σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο με πρόσφατο παράδειγμα κεφαλαιοποίησης της ισχυρής ανάπτυξης του αντιηλιακού να αποτελούν οι εξαγωγές του Carroten μέσω Amazon στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Έχουμε επικοινωνήσει πως αναμένεται να διπλασιαστούν οι εξαγωγές του Ομίλου έως το 2028 και νωρίτερα, φτάνοντας τα €30εκατ.
-Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για τις οικονομικές επιδόσεις του 2024 και ποιες είναι οι προβλέψεις για το 2025;
Δεδομένου ότι έχουμε εισέλθει σε κλειστή περίοδο και δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τα αποτελέσματα της χρήσης πριν από την ημερομηνία ανακοίνωσης στις 12 Μαρτίου, μπορούμε να δώσουμε την τάση από την εννεάμηνη περίοδο κατά την οποία ο Όμιλος κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις. Η σταθερή δέσμευσή μας τόσο για την απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και λειτουργιών και για την αποτελεσματικότητα μέσα από τον ψηφιακό επιχειρησιακό μας μετασχηματισμό όσο και για την ενίσχυση των ανθρώπων μας μέσω της ανάπτυξης δεξιοτήτων και ικανοτήτων, τροφοδοτεί περαιτέρω τη δυναμική της βιώσιμης ανάπτυξής μας.
Με έμφαση και διαρκή επένδυση στις κύριες κατηγορίες μας, σε συνδυασμό με την επέκταση της ηγετικής μας θέσης στην αγορά στην κατηγορία της Οικιακής Φροντίδας με την ενσωμάτωση της Stella Pack, παραμένουμε σταθερά σε τροχιά ανάπτυξης, επικεντρωμένοι στην επίτευξη των στόχων μας.
-Ποια η παραγωγική δυναμική του Ομίλου σε Ελλάδα και εξωτερικό;
Η παραγωγική δυναμική του Ομίλου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό συντίθεται από μια σειρά παραμέτρων, όπως η καινοτομία, η τεχνολογική πρόοδος, οι στρατηγικές εξαγωγών και οι αναγκαίοι πόροι. Στην Ελλάδα, όπως ήδη έχουμε παρουσιάσει, επενδύουμε στο εργοστάσιο στα Οινόφυτα για να ενισχύσουμε την παραγωγική δυναμική, ενώ ταυτόχρονα στις υπόλοιπες επτά παραγωγικές μονάδες που διαθέτει ο Όμιλος στην Πολωνία και Ουκρανία, γίνεται προσπάθεια να εξορθολογιστούν οι διαδικασίες παραγωγής μέσω της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και καινοτομικών μοντέλων.
Στις χώρες διεθνούς δικτύου όπου αναπτύσσουμε επιχειρηματική δράση, η παραγωγική δυναμική μπορεί να επηρεάζεται από την πρόσβαση σε αγορές με υψηλότερη ζήτηση, καλύτερες υποδομές και διαφοροποιημένες προμήθειες πρώτων υλών. Η επιτυχία εκεί εξαρτάται από τη στρατηγική προσαρμογής στις τοπικές συνθήκες κάθε αγοράς, την αναγνώριση των διαφορών που υπάρχουν στα καταναλωτικά κοινά και την αποδοτικότητα στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού.
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε και το σύγχρονο εργαστήριο Έρευνας & Ανάπτυξης καλλυντικών του Ομίλου που ενισχύει την παραγωγική δυναμική του Ομίλου. Απαρτίζεται από επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης, κοσμητολόγους, χημικούς, βιοχημικούς, μικροβιολόγους, και χημικούς μηχανικούς εξασφαλίζοντας την ενσωμάτωση των τελευταίων επιστημονικών γνώσεων και τάσεων στα προϊόντα. Η ερευνητική ομάδα έχει εκτεταμένη γνώση της παγκόσμιας βιομηχανίας καλλυντικών και αναπτύσσει πάνω από 200 νέα καλλυντικά προϊόντα ετησίως, χρησιμοποιώντας καινοτόμες και προηγμένες τεχνολογίες με ένα ευρύ φάσμα υλικών υψηλής ποιότητας, συστατικών, υφών και αρωμάτων. Εντός του εργοστασίου της Polipak στην Πολωνία υπάρχει επίσης το νέο σύγχρονο εργαστήριο έρευνας & ανάπτυξης, το οποίο διαθέτει σύγχρονο ερευνητικό εξοπλισμό καλύπτοντας ευρύ φάσμα τεχνικών μετρήσεων, και εξασφαλίζοντας έτσι υψηλή ποιότητα και καινοτομία στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας.
-Πού εστιάζει ο τομέας έρευνας και ανάπτυξης που διαθέτει η εταιρεία; Δρομολογείται το λανσάρισμα νέων προϊόντων;
H διαδικασία ανάπτυξης καινοτόμων, ασφαλών, και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων βρίσκεται στο κέντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Ομίλου Σαράντη, και του δίνει την ώθηση να ικανοποιεί τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού προοδευτικά στο χρόνο και να εδραιώσει την εμπιστοσύνη τους. Ο Όμιλος έχει καταφέρει να αναπτυχθεί χάρη στην έμφαση που δίνεται στην τεχνογνωσία, την εξειδίκευση και την υψηλή ποιότητα, στοχεύοντας στη βελτιστοποίηση τρεχόντων και στη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων που απαντούν στις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών, δεσμευόμενος να μειώνει ολοένα και περισσότερο το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Η συνεχής επένδυση στην Έρευνα & Ανάπτυξη και στις φιλικές προς το περιβάλλον υπεύθυνες πρακτικές παραγωγής που ακολουθεί ο Όμιλος εξασφαλίζουν την ποιότητα και αειφορία των παραγόμενων προϊόντων. Ο Όμιλος ενισχύει τη δημιουργία οικολογικών προϊόντων που ενισχύουν την περιβαλλοντική συνείδηση και την υπεύθυνη κατανάλωση, ενώ ωθεί περαιτέρω τον ανταγωνισμό προκειμένου να δημιουργηθεί συστηματική αλλαγή για ένα πιο πράσινο μέλλον στις κατηγορίες οικιακής και προσωπικής φροντίδας.
Όπως αναφέραμε, το εργαστήριο Έρευνας & Ανάπτυξης καλλυντικών του Ομίλου απαρτίζεται από επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης, κοσμητολόγους, χημικούς, βιοχημικούς, μικροβιολόγους, και χημικούς μηχανικούς εξασφαλίζοντας την ενσωμάτωση των τελευταίων επιστημονικών γνώσεων και τάσεων στα προϊόντα. Η ερευνητική ομάδα έχει εκτεταμένη γνώση της παγκόσμιας βιομηχανίας καλλυντικών και αναπτύσσει πάνω από 200 νέα καλλυντικά προϊόντα ετησίως, χρησιμοποιώντας καινοτόμες και προηγμένες τεχνολογίες με ένα ευρύ φάσμα υλικών υψηλής ποιότητας, συστατικών, υφών και αρωμάτων.
Οι ερευνητικές μας ομάδες στοχεύουν να συγκεντρώσουν τις καλύτερες ιδέες στο πλαίσιο της συνεργασίας τους με πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα και ιδιωτικά εργαστήρια, ενώ παρακολουθούν τακτικά διεθνή συνέδρια & εκθέσεις. Σε συνδυασμό με τους συνεχείς και ενδελεχείς ποιοτικούς ελέγχους σε όλες τις φάσεις ανάπτυξης προϊόντων, από τη συλλογή πρώτων υλών μέχρι την τελική τους εμφάνιση στα σημεία πώλησης, τα προϊόντα μας ανταποκρίνονται με τον καλύτερο τρόπο στα πιο απαιτητικά ποιοτικά κριτήρια, αλλά και σε όλες τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.
Παράλληλα, διερευνούμε τις δυνατότητες της κυκλικής οικονομίας, τόσο στα συστατικά όσο και στη συσκευασία, αναπτύσσοντας εμπορικά σήματα και υλικά που ελαττώνουν το ανθρακικό αποτύπωμα και είναι πιο φιλικά προς τον καταναλωτή και το περιβάλλον. Σε αυτό συμβάλλει σημαντικά και το νέο σύγχρονο εργαστήριο έρευνας & ανάπτυξης, εντός του εργοστασίου της Polipak στην Πολωνία, το οποίο διαθέτει σύγχρονο ερευνητικό εξοπλισμό καλύπτοντας ευρύ φάσμα τεχνικών μετρήσεων, και εξασφαλίζοντας έτσι υψηλή ποιότητα και καινοτομία στην κατηγορία προϊόντων οικιακής χρήσης. Επιπλέον, η προσθήκη της Stella Pack S.A. στον Όμιλο, μια εταιρεία πρότυπο σε θέματα κυκλικής οικονομίας, συμβάλει σημαντικά στο πεδίο αυτό. Η Stella Pack είναι απόλυτα καθετοποιημένη, καθώς διαθέτει δυο εγκαταστάσεις διαχωρισμού και καθαρισμού post-consumer πλαστικού, μέσω των οποίων παράγει 100% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη για την αποκλειστική παραγωγή 100% ανακυκλωμένης σακούλας. Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στις εγκαταστάσεις αυτές θα βελτιώσουν ουσιαστικά την παραγωγικότητα και την ποιότητα του τελικού προϊόντος.
Προς την κατεύθυνση αυτή της έρευνας και ανάπτυξης, ο Όμιλος έχει υλοποιήσει Ενοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης, το οποίο αποτελείται από πολλαπλά Πρότυπα Διαχείρισης Ποιότητας, Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και Διαχείρισης Υγείας & Ασφάλειας στην Εργασία.
-Είναι στα σχέδιά σας κάποια νέα εξαγορά;
Η μακρόχρονη ιστορία του Ομίλου Σαράντη χαρακτηρίζεται από έναν μεγάλο αριθμό εξαγορών εταιρειών και εμπορικών σημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αποτελώντας βασικό κομμάτι της στρατηγικής μας στο παρελθόν, οι εξαγορές έδωσαν σημαντική ώθηση στην αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου και στη μετεξέλιξη της εταιρείας από τοπικό παίκτη σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία με παρουσία -πέραν της Ελλάδας- σε 12 χώρες μέσω των θυγατρικών εταιρειών του και με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Συνεχίζουμε να διερευνούμε ευκαιρίες ανάπτυξης, έχουμε χαρτογραφήσει πιθανούς στόχους και έχοντας πλέον αποκτήσει βαθιά γνώση των αγορών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε καθώς και των αναγκών των καταναλωτών μας, εστιάζουμε στις περιοχές όπου ήδη έχουμε αναπτύξει δραστηριότητα, στα κανάλια διανομής μας, αλλά και στο προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο.
Υπάρχουν εταιρείες που μας ενδιαφέρουν, ωστόσο η επικέντρωσή μας στράφηκε τουλάχιστον για το 2024 στην αφομοίωση της Stella Pack στην Πολωνία και στην ομαλή ενοποίηση των λειτουργιών προκειμένου να αξιοποιηθούν οι συνέργειες που αναμένουμε από την ένταξη της Stella Pack στον Όμιλο. Όπως αναφέραμε, κυρίως επικεντρωνόμαστε στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στην κατηγορία Beauty/Skin & Sun Care (Ομορφιά/ Περιποίηση Δέρματος/ Αντηλιακή Προστασία).
-Σκέφτεστε την περίπτωση ενίσχυσης της επιλεκτικής διανομής με κάποια αποκλειστική συνεργασία με μεγάλο brand του εξωτερικού;
Εδώ και 60 χρόνια, ο Όμιλος αποτελεί στρατηγικό και αξιόπιστο συνεργάτη για τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων που επιθυμούν να πωλούν τα προϊόντα τους στην Κεντρική Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η γνώση σε βάθος των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται, το διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων του, σε συνδυασμό με το ευρύ δίκτυο διανομής του, καθιστούν τον Όμιλο ιδανικό στρατηγικό εταίρο.
Οι στρατηγικές συνεργασίες που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Σαράντη με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού με σημαντική παρουσία στο χώρο της ομορφιάς είναι μακροχρόνιες και λειτουργούν συμπληρωματικά με το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο για την επίτευξη συνεργειών και δημιουργίας αξίας. Επικεντρωνόμαστε επομένως σε λιγότερες, αλλά μακροπρόθεσμες στρατηγικές συνεργασίες, αναγνωρίζοντας πως αποτελούν έναν από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξής μας. Πάντα υπάρχουν συζητήσεις και επαφές με σημαντικούς παίκτες του εξωτερικού, αξιολογούμε προσεκτικά κάθε ευκαιρία για να εξασφαλίσουμε ότι θα ανταποκρίνεται πλήρως στις αξίες και τους στόχους του ομίλου μας.
-Ενεργειακό κόστος, πρώτες ύλες, υψηλά επιτόκια, πληθωρισμός, πίεση των εισοδημάτων των πολιτών δυσχεραίνουν την επιχειρηματική δραστηριότητα, πώς αντιμετωπίζει ο Όμιλος Σαράντη τις προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος;
Τα τελευταία έτη αναμφισβήτητα χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα με τη γεωπολιτική αστάθεια να εντείνεται και το διεθνές οικονομικό περιβάλλον να παραμένει εξαιρετικά ρευστό. Ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας-Ουκρανίας και οι πιο πρόσφατες συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή επέδρασαν στην αγορά ενέργειας τα τελευταία δύο χρόνια, οδηγώντας σε αυξημένες τιμές και σημαντική μεταβλητότητα, με πληθωριστικές επιπτώσεις. Εντός του 2024 παρατηρήθηκε ομαλοποίηση των τιμών σε μεγάλο βαθμό, χωρίς ωστόσο να έχουν επανέλθει σε προηγούμενα επίπεδα.
Η ελληνική οικονομία καταφέρνει να συνεχίσει την σταθερή θετική της πορεία και τη σύγκλισή της προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, Με σταθερή καθοδική πορεία και σε τροχιά πλέον αποκλιμάκωσης, ο ελληνικός πληθωρισμός υποχωρεί σταδιακά, γεγονός που θα συμβάλει στην απελευθέρωση σταδιακά του διαθέσιμου εισοδήματος προς όφελος της κατανάλωσης.
Εν μέσω αυτού του περιβάλλοντος ο Όμιλος παραμένει προσηλωμένος στο στρατηγικό του πλάνο ανάπτυξης συνεχίζοντας να προωθεί σταθερά τους στρατηγικούς του στόχους. Οι ισχυρές οικονομικές επιδόσεις του επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα της στρατηγικής και του επιχειρηματικού του μοντέλου και αντικατοπτρίζουν την εξέλιξή του και την ισχυροποίηση στις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Σημαντικό ορόσημο της χρονιάς που πέρασε αποτέλεσε σίγουρα για εμάς η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack, γεγονός που ενίσχυσε την ηγετική θέση του Ομίλου στην πολωνική αγορά, συνεισφέροντας στον εμπλουτισμό ενός ήδη ισχυρού χαρτοφυλακίου προϊόντων και δίνοντας ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης, ενδυναμώνοντας το γεωγραφικό αποτύπωμα του Ομίλου.
Παράλληλα, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Ομίλου εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο, με στόχο να βελτιστοποιηθούν οι εσωτερικές λειτουργικές διαδικασίες δημιουργώντας ένα πιο ισχυρό επιχειρηματικό περιβάλλον και ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά μας. Ταυτόχρονα, και με προτεραιότητα την εστίαση στον καταναλωτή, αυτή ακριβώς η ψηφιακή μετάβαση θα βελτιώσει περαιτέρω, συν τοις άλλοις, την Εμπειρία Χρήστη για τους πελάτες του Ομίλου.
Η ανθρώπινη ενίσχυση και η συνεχής ανάπτυξη των δεξιοτήτων των ανθρώπων του είναι θεμελιώδεις πυλώνες της στρατηγικής του Ομίλου, ο οποίος επενδύει συνεχώς στην εκπαίδευση των ανθρώπων του, προετοιμάζοντάς τους για τις προκλήσεις του μέλλοντος και ενισχύοντας την ικανότητά τους να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Με προγράμματα συνεχούς μάθησης, ο Όμιλος διασφαλίζει την προσαρμοστικότητα του ανθρώπινου δυναμικού του στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς και ενδυναμώνει τις ομάδες του, ώστε να συνεχίζουν να προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται συνεχώς, ο Όμιλος Σαράντη ενισχύει την ανάπτυξή του και τη δέσμευσή του για κοινωνική πρόοδο και βιώσιμη ανάπτυξη. Οι πρόσφατες διοικητικές αλλαγές αντικατοπτρίζουν την έμπρακτη δέσμευσή μας για υιοθέτηση και εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών και προτύπων εταιρικής διακυβέρνησης, δημιουργώντας ένα ισχυρότερο μέλλον και έχοντας ως στόχο τη διαρκή βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του και, κατ’ επέκταση, την αύξηση της εμπιστοσύνης των ξένων και εγχώριων επενδυτών.
Μέσα σε ένα δυναμικό και απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μελλοντικές προοπτικές του Ομίλου, επικεντρωμένοι στη διατήρηση της αναπτυξιακής δυναμικής και της ανταγωνιστικότητάς μας, προστατεύοντας παράλληλα τα περιθώρια κερδοφορίας.
-Πώς θα χαρακτηρίζατε τη χρηματιστηριακή πορεία της εταιρείας; Ποιοι είναι οι στόχοι σας όσον αφορά την παρουσία της εταιρείας στην Ελληνική Κεφαλαιαγορά;
Αποτελώντας μία από τις μακροβιότερες ελληνικές εταιρείες, ηγέτιδα στα καταναλωτικά προϊόντα με σημαντική και διαρκώς αυξανόμενη διεθνή παρουσία, ο Όμιλος συνεχίζει την πορεία του ως κορυφαίος περιφερειακός παίκτης, βασιζόμενος στις εξαιρετικές επιδόσεις του και στα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα.
Το 2024 συμπλήρωσε 30 χρόνια από την εισαγωγή στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιουλίου 1994.
Στην μακρόχρονη πορεία του, ο Όμιλος κατόρθωσε μέσα από το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξής του να αναπτυχθεί και να εδραιωθεί όχι μόνο στην εγχώρια αλλά και τη διεθνή αγορά, και να αποτελεί μια πολυεθνική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με διαρκώς επεκτεινόμενο γεωγραφικό αποτύπωμα και κορυφαία brands. Η ισχυρή ανάπτυξη της επιχειρησιακής βάσης του Ομίλου με τη διερεύνηση ευκαιριών ανάπτυξης μέσω εξαγορών να ακολουθεί συμπληρωματικά, η συνεχής επένδυση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, και κυρίως η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ανθρώπων του Ομίλου και η ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων τους συνηγόρησαν στο να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξής του.
Σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίστηκε από τεράστιες προκλήσεις σε οικονομικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο, ο Όμιλος όχι μόνο κατόρθωσε να εδραιωθεί στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά διαμόρφωσε και ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό οργανισμό, που δεσμεύεται στην υιοθέτηση και ενσωμάτωση βέλτιστων πρακτικών εταιρικής διακυβέρνησης με στόχο την ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοπιστίας μας στην αγορά. Με την παρουσία μας στην ελληνική κεφαλαιαγορά, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας στην αγορά και να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Όμιλος εντός του 2024 ανακοίνωσε την μετάβασή του στην νέα διοικητική δομή της εταιρείας, όπου τον ρόλο του Προέδρου ανέλαβε ο κ. Κυριάκος Σαράντης με τον κ. Γιάννη Μπούρα να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου. Οι αλλαγές αυτές συνθέτουν ένα Διοικητικό Συμβούλιο πιο δυναμικό, ενισχυμένο με νέα ανεξάρτητα μέλη με εκτενή κατάρτιση και σημαντικές επαγγελματικές εμπειρίες, που θα μπορέσουν να συμβάλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση της επόμενης μέρας για τον Όμιλο εδραιώνοντας την ηγετική του θέση στις αγορές που δραστηριοποιείται και ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα.
-Ποια είναι η πορεία του κλάδου όπου δραστηριοποιήστε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό; Τι δείχνουν οι προτιμήσεις των καταναλωτών και διαμορφώνονται οι καταναλωτικές τάσεις;
Ο Όμιλος δραστηριοποιείται στον κλάδο FMCG (Fast Moving Consumer Goods) ο οποίος χαρακτηρίζεται από την ταχεία κυκλοφορία προϊόντων και τις υψηλές πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτές τα αγοράζουν συχνά λόγω της ευρείας διαθεσιμότητάς τους και των καθημερινών τους αναγκών. Στην Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, ο κλάδος αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις και εξελίξεις, ενώ οι καταναλωτικές τάσεις συνεχώς προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες της αγοράς. Παρά την πίεση των πραγματικών εισοδημάτων από τον αποκλιμακούμενο ωστόσο πληθωρισμό που δημιουργεί σταδιακά τις συνθήκες για βελτιωμένη κατανάλωση και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, ο κλάδος έχει δείξει ανθεκτικότητα με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να αγοράζουν βασικά αγαθά, όπως είναι και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας που προσφέρει ο Όμιλος, με περισσότερο συνειδητοποιημένες αγοραστικές αποφάσεις, αναζητώντας συνδυασμό ποιότητας και αξίας.