Skip to main content

«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2024

Αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6%

Σε τροχιά ανάπτυξης κινούνται τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ με τους Έλληνες καταναλωτές να δαπανούν το 2024 για τις ηλεκτρονικές τους αγορές 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ποσό που μεταφράζεται σε αύξηση 9% σε σχέση με το 2023.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6%

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group. Όπως προκύπτει, σημαντική είναι επίσης η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3 τεμάχια σε σχέση με 32,8 τεμάχια το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8% που ήταν το 2023.

Ειδικά στην Ελλάδα το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 2024 το 83% της αγοράς, ενώ για το 2025 θα καλύψει το 90% της αγοράς με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food.

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση

Συγκριτικά με το 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το 2024 ήταν: +18% σε προϊόντα για κατοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία (Euro) online αγορών κατά 9% και τα φρέσκα τρόφιμα κατά 8%.

Παρατηρήθηκε επίσης ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Σημειώνεται ότι η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν την συγκεκριμένη ημέρα από τους καταναλωτές.