Μπορεί το 2024 να μην εξελίχθηκε ιδανικά, τουλάχιστον σε χρηματιστηριακό επίπεδο, για την Aegean Airlines, αλλά η εκκίνηση στο 2025 μόνο απαισιόδοξη δεν είναι για την αεροπορική του Ευτύχη Βασιλάκη, ο οποίος κρατά το «τιμόνι» της εταιρείας που ίδρυσε τη δεκαετία του ‘90 ο πατέρας του Θοδωρής και σήμερα αποτελεί έναν από τους κορυφαίους αερομεταφορείς της Νοτιανατολικής Ευρώπης.
Από τις αρχές του έτους, ο manager και βασικός μέτοχος της Aegean βλέπει τη μετοχή να κερδίζει περισσότερο από +7%, με αποτέλεσμα να έχει επιστρέψει στις παρυφές των 11 ευρώ, οι οποίες αποτελούν το υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Βασικό στοίχημα για τη διοίκηση Βασιλάκη δεν είναι άλλο από την άμεση ανάκτηση του ψυχολογικού ορίου του 1 δισ. ευρώ σε όρους χρηματιστηριακής αξίας, από το οποίο αυτήν τη στιγμή απέχει λιγότερα από 22 εκατ. ευρώ.
Τα μεγάλα deals του Παπακωνσταντίνου και τα μερίσματα της Ideal
Φυσικά, πολλά θα εξαρτηθούν από τις ευρύτερες εξελίξεις στον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος με βάση τα πρώτα δείγματα γραφής του ‘25 δείχνει να αποκτά εκ νέου θετικό βηματισμό.
Η πρόσφατη εκεχειρία στη Μέση Ανατολή και η προοπτική τερματισμού του πολέμου στην Ουκρανία αποτελούν κρίσιμες παραμέτρους, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την επενδυτική ψυχολογία, σε συνδυασμό με μια περαιτέρω υποχώρηση της τιμής των καυσίμων.
Την ίδια στιγμή, καίριο ρόλο διαδραματίζει και το ύψος της αποζημίωσης που θα λάβει ο Ευτύχης Βασιλάκης από την Pratt & Whitney για το γνωστό θέμα της συντήρησης των κινητήρων, το οποίο έχει καθηλώσει ένα μέρος του στόλου.
Οι προοπτικές του ’25
Στη σκιά όλων των παραπάνω, πάντως, ο επικεφαλής του Ομίλου προετοιμάζεται πυρετωδώς για την επόμενη ημέρα.
Μετά τη χρονιά ρεκόρ του 2024 (σε επίπεδο επιβατικής κίνησης), οι αναλυτές περιμένουν ότι η καθαρά κερδοφορία του 2025 θα διαμορφωθεί στα 143 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, ο Ευτύχης Βασιλάκης αναμένεται να δώσει ξανά το «παρών» στο ετήσιο ραντεβού των μερισμάτων, επιστρέφοντας στους μετόχους περίπου το 50% των κερδών του 2024. Κι αυτό, παρά τις μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες συνεχίζονται με στόχο την περαιτέρω αύξηση της χωρητικότητας.
Μην ξεχνάμε ότι ο κρητικός επιχειρηματίας, ο οποίος αποτελεί το «πρόσωπο» του τουρισμού στο Χρηματιστήριο Αθηνών, κατέχει και το πλειοψηφικό πακέτο της Autohellas (60,06%), η οποία έχει (σχεδόν) παράλληλο βίο με την Aegean.
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)