Skip to main content

Κυριακόπουλος – Μοτοδυναμική: Ο λάτρης της… ταχύτητας, το άνοιγμα στα rent-car και το επόμενο «χτύπημα»

Porsche Taycan 5

Επί προσωπικού: Ο Πάρης Κυριακόπουλος είναι στο «τιμόνι» της Μοτοδυναμικής από το 2015

Έτοιμος για την επόμενη μεγάλη πρόκληση, η οποία δεν είναι άλλη από την εμπορία των αυτοκινήτων Toyota στην Ελλάδα, δηλώνει ο Πάρης Κυριακόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής. Μιας εταιρείας, η οποία αποτελεί συνώνυμο της… κίνησης και της ταχύτητας, δεδομένου ότι στο χαρτοφυλάκιό της υπάρχουν τα «γρήγορα» brands της Yamaha και της Porsche.

Γιος του μεγαλο-βιομηχάνου και πρώην επικεφαλής του ΣΕΒ, Οδυσσέα Κυριακόπουλου, ο Πάρης αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου στην οικογενειακή επιχείρηση το 2015, ενώ το 2023 τοποθετείται και στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, αποκτώντας τον πλήρη διοικητικό έλεγχο του Ομίλου.

Προτού βρεθεί στη Μοτοδυναμική, όμως, πρέπει να κάνει το… αγροτικό του. Έχοντας αποφοιτήσει από το Κολλέγιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανία αλλά και το Χάρβαρντ, ξεκινά να εργάζεται ως junior associate στη The Boston Consulting Group.

Ακολουθούν έξι χρόνια στην Imerys, δηλαδή τον γαλλικό κολοσσό, ο οποίος το 2014 εξαγοράζει τη S&B Βιομηχανικά – Ορυκτά. Η τελευταία, μέχρι και το 2014, αποτελεί το βασικό περιουσιακού στοιχείο της οικογένειας Κυριακόπουλου, έχοντας ιδρυθεί από τον παππού του Πάρη τη δεκαετία του ’30.

Το 2015, έχοντας εξασφαλίσει μια αξιοσημείωτη ρευστότητα, ο Οδυσσέας Κυριακόπουλος αποφασίζει να παραδώσει τα ηνία στον γιο του και «πρωταγωνιστή» του άρθρου, αφού πρώτα έχει κλείσει ακόμη μία σπουδαία συμφωνία (πέραν της πώλησης της S&B) με την εν Ελλάδι διανομή των super-cars της Porsche.

To 2018, τρία χρόνια μετά το «χρίσμα» του πατέρα του, ο Πάρης Κυριακόπουλος παίρνει το στοίχημα απόκτησης του 80,5% της Lion Rental, δηλαδή του σχήματος που ελέγχει την εταιρεία ενοικιάσεων Sixt στην Ελλάδα. Μερικά χρόνια αργότερα εξαγοράζει και το εναπομείναν 19,5%.

Ποια είναι η billionaire… χήρα του ΟΛΘ – Από το Λένινγκραντ του ’60 στη… λίστα του Forbes

Το φλερτ με την Toyota

Σήμερα, ο επικεφαλής της Μοτοδυναμικής, η οποία στο Χρηματιστήριο Αθηνών αποτιμάται στα 87 εκατ. ευρώ, ετοιμάζεται να «χτυπήσει»  την Toyota, καθώς οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για τη διανομή των προϊόντων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.

Κι όλα αυτά, ενόσω ο Πάρης Κυριακόπουλος είδε το 2024 να αποτελεί ακόμη ένα έτος – ρεκόρ για τον Όμιλο, με τον τζίρο στο 9μηνο να ξεπερνά τα 144 εκατ. ευρώ (+14% σε σχέση με το 2023) και τα καθαρά κέρδη να φθάνουν τα 10,6 εκατ. ευρώ (+1,1%).

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)