Skip to main content

Ολικό lifting στον ΟΣΕ: 6 στόχοι και 2 «κλειδιά»

(Πηγή φωτ. ΟΣΕ)

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της επιχείρησης

Ολικό lifting στον ελληνικό σιδηρόδρομο επιχειρεί η κυβέρνηση με την υλοποίηση ολοκληρωμένου σχεδίου αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ, με τη δημιουργία νέας εταιρείας με την ονομασία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε. και στόχο την ύψιστη δυνατή ασφάλεια των μεταφορών.

Αυτό επιδιώκεται να επιτευχθεί με τον νόμο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που ψηφίσθηκε πρόσφατα με τον τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών», τον οποίο σε αδρές γραμμές ο αρμόδιος υπουργός Χρηστός Σταϊκούρας είχε παρουσιάσει στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Το νομοσχέδιο έρχεται με «φόντο» την εθνική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, καθώς και τη συνακόλουθη παραίτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ο κ. Σταϊκούρας κατέθεσε κατά την ψήφιση στη Βουλή 50σέλιδο memo με τα στοιχεία των σιδηροδρομικών ατυχημάτων που έχουν σημειωθεί από το 2013 μέχρι σήμερα, καταδεικνύοντας ότι το θέμα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι πολυσύνθετο και διαχρονικό και απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.

Προτεραιότητες

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το σχέδιο αποτυπώνεται στην καινούργια νομοθέτηση, όπου προτεραιότητα έχουν οι εξής στρατηγικοί στόχοι:

  • Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών σε συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας, με εφαρμογή των σχετικών ευρωπαϊκών προτύπων και κανόνων.
  • Η επίτευξη πλήρους διαλειτουργικότητας με το σιδηροδρομικό σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Η εγγύηση υψηλής ποιότητας και η παροχή ανταγωνιστικών υπηρεσιών προς επιβάτες και επιχειρήσεις.
  • Η επέκταση της κάλυψης και ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Η υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και της περιφερειακής ανάπτυξης, και, τέλος,
  • Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, με τη στήριξη προγραμμάτων που ειδικεύονται στην αειφόρο ανάπτυξη.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων οι νομοπαρασκευαστές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ποντάρουν σε δύο βασικά «κλειδιά»:

Αφενός στον εταιρικό μετασχηματισμό των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., στην αναμόρφωση της ενοποιημένης εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε. και στη μετάθεση αρμοδιότητας της διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

Αφετέρου στην αναμόρφωση της θεσμικής λειτουργίας και στελέχωσης των φορέων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών/Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών.