Skip to main content

Παράσχης – ΔΑΑ: Η αναμονή των 7 μηνών, η επιστροφή στην αφετηρία και η… «απογείωση»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Επί προσωπικού: Η υπόσχεση του Γιάννη Παράσχη για σταθερά μερίσματα προς τους μετόχους

Επτά μήνες χρειάστηκε να περιμένει ο Γιάννης Παράσχης, προκειμένου να δει τη μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) να υπερβαίνει το ψυχολογικό όριο των 8,20 ευρώ και να επιστρέφει στην… αφετηρία.

Δηλαδή στην τιμή εισαγωγής του «Ελ. Βενιζέλου», η οποία έλαβε χώρα τον Φεβρουάριο του 2024, αποτελώντας μέχρι και σήμερα την 3η μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά στην ιστορία του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Σίγουρα, η ανάκαμψη της μετοχής στο κρίσιμο ορόσημο, το οποίο μεταφράζεται σε μια αποτίμηση της τάξης των 2,4 – 2,5 δισ. ευρώ, αφενός προσφέρει την ευκαιρία απεγκλωβισμού σε πολλούς επενδυτές, αφετέρου επιτρέπει στον Γιάννη Παράσχη, ο οποίος κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου από το 2007, να είναι αρκετά πιο αισιόδοξος για τη μεσο-μακροπρόθεσμη πορεία του τίτλου, λαμβάνοντας υπόψη και τις εκτιμώμενες μερισματικές αποδόσεις.

Ιωάννης Παράσχης.

Όλα αυτά, βέβαια, αφορούν αποκλειστικά το ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών, καθώς σε επίπεδο λειτουργικών επιδόσεων το «Ελ. Βενιζέλος» δεν χρειαζόταν να περιμένει το σήμα για… απογείωση. Κι αυτό, διότι ήδη βρίσκεται στους αιθέρες.

Το 2024 «έφυγε» με ιστορικό ρεκόρ, καθώς η επιβατική κίνηση στο 12μηνο ξεπέρασε το φράγμα των 30 εκατ. επιβάτες και έφθασε τα 31,8 εκατ. επιβάτες (+13,1% σε σχέση με το 2023). Την ίδια στιγμή, τα προσαρμοσμένα EBITDA ενισχύθηκαν κατά +16,9% και ανήλθαν σε 339,9 εκατ. ευρώ (στοιχεία 9μήνου), με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται στο 66,8% και την καθαρή κερδοφορία να υπερβαίνει τα 195 εκατ. ευρώ (+3,4%).

Όλα αυτά διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην υλοποίηση της υπόσχεσης του Γιάννη Παράσχη για σταθερά μερίσματα προς τους μετόχους, μέσω της επιστροφής του 100% των προ διάθεση κερδών. Κάπως έτσι, οι μερισματικές αποδόσεις στην εν εξελίξει 3ετία (2024 – 2026) εκτιμάται ότι θα κυμαίνονται άνω του 8%, προσδίδοντας στη μετοχή τον χαρακτήρα της αμυντικής επενδυτικής πολιτικής.

Master plan

Και φυσικά, μην ξεχνάμε ότι η διοίκηση του Γιάννη Παράσχη, ο οποίος βρίσκεται στον ΔΑΑ από το 1996 (!), ετοιμάζεται πυρετωδώς για την υλοποίηση του φιλόδοξου master plan, το οποίο διαρθρώνεται σε τρεις διαφορετικές χρονικές περιόδους και αφορά τη χωρική επέκταση των δυνατοτήτων του αεροδρομίου.

Η εισηγμένη, προς αυτήν την κατεύθυνση, έχει ήδη εξασφαλίσει ομολογιακό δάνειο ύψους 806 εκατ. ευρώ, με τις… μπουλντόζες να πιάνουν δουλειά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Τα turn-around-stories του Χρηματιστηρίου: Από την κόλαση στον… παράδεισο

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)