Skip to main content

LC Waikiki: Πιο ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά για την τουρκική αλυσίδα ένδυσης

Από το 2000 βασικός μέτοχος της LC Waikiki, είναι ο Mustafa Küçük, μότο του οποίου είναι το «όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά»

Ενδυναμώνει τη παρουσία της στην εγχώρια αγορά η τουρκική αλυσίδα ένδυσης LC Waikiki.

Η εταιρεία που εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2018, διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στην αγορά fast fashion, έχοντας ήδη εξελιχθεί σε υπολογίσιμη δύναμη στα μάτια των ισχυρών ανταγωνιστών της όπως ο όμιλος Inditex και η H&M.

Εκφρασμένος στόχος της ελληνικής θυγατρικής είναι να αναπτύξει έως το 2026 ένα δίκτυο που να αριθμεί 30 σημεία. Το 2022 κινήθηκε δυναμικά προς αυτή τη κατεύθυνση ανοίγοντας τέσσερα νέα καταστήματα, ωστόσο το 2023 «φρέναρε» λίγο τα αναπτυξιακά της πλάνα σε ο,τι αφορά στο δίκτυο. Το 2023, που αποτελεί την χρήση με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία, το δίκτυο ενισχύθηκε με ένα νέο σημείο ανεβάζοντας την συνολική εγχώρια παρουσία της LC Waikiki σε 13 καταστήματα.

Ο λόγος φέρεται ότι έγκειται στο γεγονός ότι η αλυσίδα αναζητά μεγάλους εμπορικούς χώρους, με αποτέλεσμα ο ρυθμός επέκτασης στην ελληνική αγορά να εμφανίζεται επιβραδυμένος. Ωστόσο δε συμβαίνει το ίδιο σε όρους εσόδων.

Τα αποτελέσματα

Στο τέλος του 2023 ο τζίρος της αλυσίδας διαμορφώθηκε σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 43,7% σε σχέση με το 2022 όπου οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 23,1 εκατ. ευρώ.

Σε όρους κερδοφορίας το πρόσημο παρέμεινε αρνητικό, με τις ζημιές προ φόρων να διαμορφώνονται σε 478 χιλ ευρώ και τις καθαρές ζημιές σε 561 χιλ ευρώ.

Σημειώνεται ότι το πρώτο κατάστημα LC Waikiki στην Ελλάδα λειτούργησε το 2018 στο εμπορικό κέντρο Flamingo στην Ξάνθη και στη συνέχεια  επεκτάθηκε σε μεγάλες πόλεις όπως στη Θεσσαλονίκη, στο εκπτωτικό εμπορικό κέντρο των Sonae Sierra–Bluehouse στη Λάρισα, το Fashion City Outlet, στο εμπορικό κέντρο Mare West στην Κόρινθο, στο Patra Mall της Πάτρας, το εμπορικό κέντρο River West και στο Piraeus Retail Park κ.α.

Οι ρίζες και το μότο της εταιρείας

Η αρχή της  LC Waikiki, είχε παριζιάνικο αέρα καθώς ιδρύθηκε από τρεις συνεργάτες γαλλικής καταγωγής το 1988 και ξεκίνησε την εμπορική της ζωή ως brand χονδρικής. Το 1997 εξαγοράστηκε από τη τουρκική start-up Tema Tekstil, η οποία ανήκει στον Όμιλο Taha. Από το 2000 βασικός μέτοχος της LC Waikiki, είναι ο Mustafa Küçük, μότο του οποίου είναι το «όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά». Η εταιρεία σήμερα διαθέτει συνολικά πάνω από 1.000 καταστήματα σε 47 χώρες.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου στη Σερβία στα τέλη Δεκεμβρίου 2024 με αφορμή τη 15η επέτειο της διεθνούς επέκτασης της εταιρείας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της LC Waikiki Vahap Kucuk αυτή τη στιγμή είναι ο πέμπτος πιο επιτυχημένος λιανοπωλητής μόδας στην Ευρώπη. Ο στόχος είναι να καταταγεί μεταξύ των τριών πιο επιτυχημένων εταιρειών λιανικής ένδυσης στην Ευρώπη έως το 2026.Ο ίδιος ανέφερε ότι  η εταιρεία αναμένεται να κλείσει το 2024 με έσοδα 207 δις τούρκικες λίρες  (5,6 δις ευρώ), ενώ προσβλέπει σε ανάπτυξη  40% για το 2025 με τα έσοδα να ανέρχονται στα 290 δις τουρκικές λίρες ( 7,9 δις ευρώ).