«Ποδαρικό» με νέα επωνυμία και κεφαλαιακή ενίσχυση για την πρώην ΕΒΓΑ, η οποία 25 χρόνια μετά από την πώληση του χαρτοφυλακίου παγωτού στην Algida που άνηκε στην Unilever, χτίζει εκ νέου τη θέση της στην εγχώρια αγορά παγωτού επιδιώκοντας να κατακτήσει εκ νέου πρωταγωνιστική θέση στη κατηγορία.
Αναλυτικότερα, η πρώτη αλλαγή επωνυμίας της ΕΒΓΑ πραγματοποιήθηκε το 2019 με την εταιρεία να μετατρέπεται σε EMFI. Στην εκπνοή του 2024 οι μέτοχοι της εταιρείας ενέκριναν μια ακόμα αλλαγή στην επωνυμία, με την εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Φίλιππου να μετονομάζεται πλέον σε MENNE Α.Ε. Σημειώνεται ότι το σήμα Gelati Menne πέρασε στον έλεγχο της εταιρείας το 2013. Πρόκειται για ένα ιταλικό brand με ιστορία που ξεκινά το 1927. Το 2024 η ελληνική εταιρεία κινήθηκε πιο επιθετικά στην εγχώρια αγορά αναπτύσσοντας το δίκτυο διανομής της πανελλαδικά, με τα ψυγεία MENNE να διεκδικούν ισχυρή παρουσία στην παραδοσιακή μικρή λιανική, ενώ εξίσου δυναμική διείσδυση επιδιώκεται και σε επίπεδο κωδικών που αφορούν επαγγελματικές συσκευασίες στο κανάλι HoReCa.
Εκφρασμένη πρόθεση της διοίκησης της MENNE είναι η εταιρεία τα επόμενα χρόνια, να “πρωταγωνιστήσει στην ελληνική αγορά παγωτού”. Ταυτόχρονα με τη νέα εμπορική πολιτική το επιχειρησιακό πλάνο της εταιρείας κινείται στην κατεύθυνση της βελτιστοποίησης της χρηματοοικονομικής εικόνας. Στην εκπνοή του 2024 το διοικητικό συμβούλιο των μετόχων ενέκρινε επίσης ακόμα μια γενναία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξεως των 4,6 εκατ. ευρώ. Είχε προηγηθεί η κεφαλαίακή «ένεση» ύψους 6 εκατ. ευρώ την άνοιξη του ίδιου έτους.
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από ΑΜΚ προκειμένου να θωρακίσει την συνέχισή της. Συνολικά την πενταετία 2020-2024 έχουν εισρεύσει νέα κεφάλαια στην εταιρεία που ανέρχονται σε 33,2 εκατ. ευρώ : 10,65 εκατ. ευρώ το 2024, 12,5 εκατ. ευρώ το 2023, 5,1 εκατ. ευρώ μέσα στο 2022, ενώ το 2021 είχε καταβληθεί ποσό 7,7 εκατ. ευρώ και 5 εκατ. ευρώ το 2020.
Και μπορεί η πενταετία που πέρασε να ήταν περίοδος “συντήρησης” πλέον η εταιρεία επιδιώκει όχι μονάχα να “γυρίσει” σε κερδοφόρα τροχιά αλλά να κερδίσει σημαντικά μερίδια στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά παγωτού, που εγχωρίως υπολογίζεται στα περί 250 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας παράλληλα σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης, λόγω του τουρισμού, στο κανάλι του Horeca.
Προϊόντα ζύμης
Πέρα από το χαρτοφυλάκιο παγωτού, οι νέοι σχεδιασμοί της εταιρείας εστιάζουν και στην ενίσχυση των προϊόντων ζύμης που διατηρούν το σήμα «Έβγα» και αφορούν κυρίως κρουασάν, συσκευασμένες βάφλες και γλυκές πίτες-σνακ (γλυκές ζύμες).
Σε ο,τι αφορά στις οικονομικές επιδόσεις, υπενθυμίζεται ότι το 2023, τελευταία δημοσιευμένη χρήση, η εταιρεία εμφάνισε υποχώρηση στις καθαρές πωλήσεις κατά 17,8% στα 31,25 εκατ. ευρώ έναντι 38,03 εκατ. ευρώ το 2022.
Η υποχώρηση των εσόδων αποδίδεται κατά μεγάλο βαθμό στη μείωση των πωλήσεων προς τον βασικότερο πελάτη την Unilever, το μερίδιο της οποίας στο συνολικό τζίρο της MENNE διαμορφώθηκε το 2023 σε 39,2%, όταν το 2022 αποτελούσε το 52,7%. Η απόφαση της Unilever να προχωρήσει στην απόσχιση του κλάδου παγωτού το περσινό Μάρτιο αναμένεται να επηρεάσει περαιτέρω τις περσινές επιδόσεις και πολύ περισσότερο τις φετινές.
Το ΕBITDA της χρήσης 2023 διαμορφώθηκε σε 1,19 εκατ. ευρώ έναντι 1,21 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το 2023 έκλεισε με ζημιές προ φόρων ύψους 4,75 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,58 εκατ. ευρώ το 2022.
Ωστόσο η εταιρεία επέτυχε μείωση των δανείων της κατά 5,32 εκατ. ευρώ σε 32,65 εκατ. ευρώ έναντι 37,97 εκατ. ευρώ την 31/12/2022, ενώ οι αμκ συνολικού ύψους 12,5 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν εντός χρήσης βελτίωσαν την εικόνα των ιδίων κεφαλαίων τα οποία ενισχύθηκαν σε 23,85 εκατ. ευρώ έναντι 16,07 εκατ. ευρώ το 2022.