Skip to main content

Παπουτσάνης: Ενισχυμένο προφίλ βιώσιμης ανάπτυξης με Vegan και UpCycling σειρές προϊόντων

Στόχος είναι η διεύρυνση της γκάμας των βιώσιμων προϊόντων

Με σειρές Vegan UpCycling προϊόντων ενισχύει το προφίλ της βιώσιμης ανάπτυξής της η Παπουτσάνης και στόχος της είναι η διεύρυνσης της γκάμας των βιώσιμων προϊόντων (αφρόλουτρα, σαμπουάν).

Ειδικότερα η νέα Vegan ξενοδοχειακή σειρά UpC, η οποία έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία της Παπουτσάνης με ελληνική startup εισάγει τις αρχές της κυκλικής οικονομίας στην ξενοδοχειακή αγορά. Αξιοποιώντας τα υπολείμματα espresso, η σειρά UpC (UpCycling)ενσωματώνει τα δραστικά συστατικά που αντλούνται από αυτά στη φόρμουλα των ξενοδοχειακών προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται η αξιοποίηση τους και για τη συσκευασία αυτών.

Σε αυτόν τον σκοπό συμβάλλει και η σειρά Αρκάδι, η οποία αποτελεί την κορυφαία επιλογή των καταναλωτών που αναζητούν βιώσιμες λύσεις με οικολογικό χαρακτήρα. Η σειρά ταυτίζεται με την σύγχρονη αξιοποίηση του πράσινου σαπουνιού και ενζύμων 100% φυσικής προέλευσης. Η εταιρεία επισημαίνει πως στόχος της για το άμεσο μέλλον είναι η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων που προέρχεται από προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως βιώσιμα. Σύμφωνα με τη διοίκηση χαρακτηριστικό παράδειγμα βιώσιμων προϊόντων είναι τα Solid Cosmetics, τα οποία χαρακτηρίζονται από το χαμηλό τους ανθρακικό αποτύπωμα. Πιο συγκεκριμένα, οι στερέες μπάρες σαμπουάν απαιτούν λιγότερο νερό για την παραγωγή τους, δεν απαίτειται πλαστικό για την συσκευασία τους και καταλαμβάνουν μικρότερο όγκο, επομένως απαιτούν λιγότερο χώρο κατά τη μεταφορά τους.

Όπως εξηγεί ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, «η στρατηγική μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βιώσιμη ανάπτυξη και στοχεύει στη δημιουργία και τη διανομή προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες μας, τους καταναλωτές μας, τους συνεργάτες μας, το ανθρώπινο δυναμικό μας και όλους τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς μέσω των τεσσάρων επιχειρηματικών τομέων της εταιρείας, επώνυμα προϊόντα, ξενοδοχειακή αγορά, προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) και βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας. H Παπουτσάνης δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εστιάζει στην βιώσιμη εξέλιξή της, μένοντας πιστή στο όραμα και τις διαχρονικές της αξίες που την κατέστησαν πρωτοπόρα εταιρεία στο κλάδο της σαπωνοποιίας, δημιουργώντας πρόσθετη αξία στα ενδιαφερόμενα μέρη της».

Kύκλος εργασιών

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο βιώσιμος κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2023 ανήλθε στο 22% του συνολικού κύκλου εργασιών έναντι 24% το 2022, 10% το 2021 και 7% το 2020. Το 30% της συνολικής ενέργειας που καταναλώθηκε προήλθε από ανανεώσιμες πηγές. Με τον ίδιο στόχο, η Παπουτσάνης επένδυσε στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της συσκευασίας τους, που παράγονται από ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες (5,9% των πρώτων υλών συσκευασίας της το 2023 προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά).

Στην Ελλάδα το μερίδιο της εταιρείας στον κλάδο ιδιωτικής ετικέτας στις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται (σαπούνι-κρεμοσάπουνο-αφρόλουτρο) είναι μεγαλύτερο του 35%. Διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο διανομής με περισσότερα από 3.500 σημεία πώλησης των επώνυμων προϊόντων της στο κανάλι λιανικής, σε φαρμακεία και των ξενοδοχειακών προϊόντων.

Επίσης η Παπουτσάνης κατέχει σημαντική θέση στον τομέα των βιομηχανικών προμηθειών, αφού περίπου το 16% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από πωλήσεις ειδικών τύπων σαπωνόμαζας κυρίως στο εξωτερικό, ως πρώτη ύλη για την παρασκευή σαπουνιών, στερεών και υγρών καλλυντικών και άλλων ειδικών εφαρμογών.

Τα προϊόντα της πωλούνται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, Αμερική, Ασία, Αφρική, Νέα Ζηλανδία και Αυστραλία. Το 2023 συνεργάστηκε με 995 προμηθευτές σε Ελλάδα, Ευρώπη και ΗΠΑ, με την εκτιμώμενη αξία των πληρωμών μας σε προμηθευτές να ανέρχεται στα 53 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία το 2023 πέτυχε βελτίωση των δεικτών κερδοφορίας. Όπως τονίζεται σε αυτό συνετέλεσε η ολοκλήρωση του επενδυτικού πλάνου της προηγούμενης τριετίας που έχει επιτύχει την σημαντική μείωση του κόστους βιομηχανοποίησης, δίνοντας παράλληλα ώθηση στις προοπτικές ανάπτυξης του κύκλου εργασιών μέσω νέων συμφωνιών προσφέροντας ποιοτικά ανώτερα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Από το 2020 η Παπουτσάνης ενσωμάτωσε την παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών στις βασικές δραστηριότητές της χρησιμοποιώντας μέρος της γραμμής παραγωγής.