Skip to main content

Ακμαία η αγορά καλλυντικών: Αύξηση 5,7% σε αξία το 2024 – Οι εκτιμήσεις για την επόμενη διετία

(φωτ. αρχείου)

Νέα τάση το slow beauty - Πληθαίνουν τα κρούσματα παραποιημένων προϊόντων εις βάρος των επωνυμιών

Θετική είναι η εκτίμηση για την πορεία της ελληνικής αγοράς καλλυντικών κατά την επόμενη διετία 2025-2026, παρά τα εγγενή προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου λόγω της μείωσης των προσφορών αλλά και της αύξησης των κρουσμάτων διακίνησης παραποιημένων προϊόντων.

Όπως επισημαίνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καλλυντικών και Αρωμάτων, η πρόσφατη κυβερνητική απόφαση για μείωση των προσφορών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30% δημιουργεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα σε κατηγορίες με έντονο ανταγωνισμό, όπως τα είδη περιποίησης μαλλιών.

Επιπλέον το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της παραποίησης/απομίμησης επώνυμων προϊόντων και αυτό έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Ο Σύνδεσμος τονίζει ότι η έλλειψη ελέγχων ποιότητας σε αυτά τα προϊόντα, εγκυμονεί κινδύνους για τους καταναλωτές, ενώ παράλληλα πλήττει την εικόνα των επώνυμων μαρκών, οι οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν αθέμιτο ανταγωνισμό και πιθανή δυσφήμιση.

Ο ΠΣΒΑΚ επισημαίνει ότι μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι η στροφή προς βιώσιμες πρακτικές που αυξάνουν το κόστος παραγωγής. Επίσης περιλαμβάνεται η υπερβολική συσκευασία, η πλαστική ρύπανση, η μη βιώσιμη κατανάλωση πόρων απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Ενώ γίνονται προσπάθειες για την υιοθέτηση πιο βιώσιμων τεχνολογιών και υλικών, όπως η χρήση ανακυκλωμένων υλικών ή η μείωση του όγκου συσκευασιών η πλήρης μετάβαση σε ένα πιο οικολογικό μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης απαιτεί καινοτομία και σημαντικές επενδύσεις.

Από την άλλη πλευρά, τα στελέχη του κλάδου τονίζουν ότι η τάση δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που αντικατοπτρίζουν την ατομικότητά τους.  Η άνοδος του slow beauty αλλάζει τα καταναλωτικά δεδομένα, δίνοντας έμφαση στην απλότητα, την αυθεντικότητα και την ευεξία, ωθώντας τα brands που δραστηριοποιούνται στο χώρο να κάνουν διαφανείς και ηθικές επιλογές. Πράσινες πρωτοβουλίες και ενσωμάτωση της βιοτεχνολογίας κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Επίσης μικρότεροι παίκτες και ανεξάρτητα brands εισέρχονται δυναμικά στην αγορά, με προτάσεις που εστιάζουν στην καινοτομία, την εξειδίκευση και την προσωπική εμπειρία.

Ρυθμός ανάπτυξης

Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Καλλυντικών και Αρωμάτων ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του κλάδου αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ +4% έως +7%, παρουσιάζοντας βελτίωση σε σύγκριση με το ρυθμό ανάπτυξης του 2024 που διαμορφώθηκε στο +5,7%, όχι όμως τόση ώστε να φτάσει την υψηλή επίδοση του 2023 κατά 12,6%. Όπως τονίζουν τα στελέχη του κλάδου η αύξηση του 2023 βασίστηκε πέρα από την ενίσχυση του όγκου πωλήσεων βασίστηκε και στην αύξηση των τιμών λόγω πληθωρισμού που ανήλθε στο +7%, ενώ το 2024 διόρθωσε προς τα κάτω φτάνοντας στο +4,5%.

Από τις επιμέρους κατηγορίες ξεχώρισαν τα προϊόντα μακιγιάζ οι πωλήσεις των οποίων κινήθηκαν στο +11,1% το 2024 έναντι +19,3% το 2023, τα είδη περιποίησης προσώπου των οποίων οι πωλήσεις το 2024 διαμορφώθηκαν στο +6,7% έναντι 13,4%, τα είδη περιποίησης σώματος που κινήθηκαν στο +6,1% έναντι 16%, τα αρώματα που έφτασαν στο +5,7% έναντι 13,9%. Από κει και πέρα, τα είδη περιποίησης μαλλιών έφτασαν το 2024 στο +1,8% έναντι +8,9% το 2023, τα αντιηλιακά στο +6,1% τo 2024 έναντι 16% τo 2023, τα προϊόντα υγιεινής στο +3,7% έναντι 11,5% το 2023.

Το κανάλι της ευρείας διανομής κρατά τα σκήπτρα στη διάθεση των καλλυντικών προϊόντων, ακολουθούν τα φαρμακεία, έπεται η επιλεκτική διανομή, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα κομμωτήρια, τα ινστιτούτα αισθητικής.