Skip to main content

ΟΣΕ: Τι απαντά στις καταγγελίες Χατζηδάκη

 Απορρίπτουν με κατηγορηματικό τρόπο τις καταγγελίες – κατηγορίες του αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη,  που με ερώτηση του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο κάνει λόγο για αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση και φαινόμενα  διάλυσης στον ΟΣΕ, στελέχη της διοίκησης του Οργανισμού ( OΣΕ) δηλώνοντας  «Ο κ. Χατζηδάκης επιχειρεί να απαξιώσει την πρόοδο του ΟΣΕ, τον οποίο μέχρι και το 2015 τον είχαν – στην κυριολεξία – διαλύσει και τον ετοίμαζαν προς πώληση με όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».

 Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ “Επιχειρεί να αποκρύψει την άνθιση του δημόσιου ΟΣΕ με την ενίσχυση σε κρίσιμες ειδικότητες εργαζομένων που είχαν εκδιωχθεί την περίοδο 2011-2013, την εκμετάλλευση από τον ΟΣΕ του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο Πεδίο, το νέο εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο του, τα έργα που ολοκληρώνει ή έχει ξεκινήσει σε όλη την Ελλάδα, εμφανίζοντας μία στρεβλή και αναληθή εικόνα”.

 Σε ότι αφορά τις καταγγελίες του  αντιπροέδρου  της ΝΔ για σπατάλες από πλευρά της διοίκησης του ΟΣΕ,  2016-2018,όπως δαπάνες δημοσίων σχέσεων, χορηγίες , σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, υποστηρίζουν  “οι αριθμοί, όπως αποτυπώνονται στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, δεν ψεύδονται και καταρρίπτουν τους αβάσιμους ισχυρισμούς του”.

Συγκεκριμένα αναφέρουν :

Α) οι συνολικές ετήσιες δαπάνες του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος – Διαχειριστή Υποδομής για την περίοδο 2013-2018 διαμορφώνονται ως εξής :

2013 :    89,68 εκατ. Ευρώ

2014 :    91,60 εκατ. Ευρώ 

2015 :    75,94 εκατ. Ευρώ 

2016 :    75,41 εκατ. Ευρώ 

2017 :    74,93 εκατ. Ευρώ

2018 :    71,48 εκατ. Ευρώ . 

 Οι συνολικές δαπάνες του Οργανισμού για το έτος 2018 είναι μειωμένες κατά 20% ή κατά €18,20 εκατομμύρια σε σχέση με το έτος βάσης.

Β) Ιδιαίτερα ο λογαριασμός 64 – ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ – η ευρύτερη κατηγορία εξόδων την οποία αφορά το ερώτημα, εμφανίζει ακόμα μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατ’ έτος ως εξής :

2013 :   4,44 εκατ. ευρώ 

2014 :   3,67 εκατ. ευρώ

2015 :   2,62εκατ. ευρώ

2016 :   1,62 εκατ. ευρώ

2017 :   1,72 εκατ. ευρώ

2018 :  1,74 (εκτίμηση) ευρώ επίσης μειωμένα κατά 2,70 εκατομμύρια ευρώ  ή 61% ετησίως σε σχέση με το έτος βάσης.

Γ) Ο υπολογαριασμοί του 64 – ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ – οι οποίοι αφορούν συγκεκριμένα τα ερωτήματα του κ. Χατζηδάκη (δαπάνες προβολής, δημοσιότητας, δημοσίων σχέσεων κλπ) παρουσιάζουν την εξής ετήσια διακύμανση :

2013 :   0,19 εκατ. ευρώ

2014 :   0,08 εκατ. ευρω.

2015 :   0,04 εκατ. ευρώ

2016 :   0,18 εκατ. ευρώ

2017 :   0,41εκατ. ευρώ

2018 :   0,34 εκατ. ευρώ εμφανίζουν δηλαδή αύξηση σε σχέση με το έτος βάσης κατά 142.321 ευρώ, “πλην όμως πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η αύξηση αυτή  – αμελητέα ούτως ή άλλως σε σύγκριση με συνολική μείωση των εξόδων – οφείλεται στους ακόλουθους 2 παράγοντες που δεν υπήρχαν τα προηγούμενα έτη”:

α) σε δαπάνες για τις συμμετοχές του ΟΣΕ στη ΔΕΘ 2016-2018 (σημειωτέον ότι ο ΟΣΕ τα έτη 2008-2015 δεν συμμετείχε στην ΔΕΘ), το μεγαλύτερο μέρος των οποίων  – αν και σωστά καταχωρημένες ως έξοδα – αφορούν εντούτοις ουσιαστικά πάγιο εξοπλισμό αποτελούμενο από α) ένα σύγχρονο καλλιτεχνικό – εικαστικό έργο – κατασκευή και β) ένα μουσειακό βασιλικό βαγόνι  τα οποία θα εκτεθούν στο νέο Σιδηροδρομικό Μουσείο, αποτελώντας μέρος των εκεί εκθεμάτων.

Σημειώνουμε ότι η εν λόγω κατασκευή είχε τεράστια επισκεψιμότητα και μάλιστα πήρε το πρώτο βραβείο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

β) Η δεύτερη κύρια δαπάνη αν και – επίσης σωστά καταχωρημένη ως έξοδο επιχορήγησης στον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου, και αυτή αφορά ουσιαστικά στο μεγαλύτερο μέρος της συντήρηση (και βελτίωση) παγίων ήτοι του τροχαίου μουσειακού υλικού όπως ατμάμαξες, ιστορικά βαγόνια, κλπ το οποίο παραμένει στον ΟΣΕ και εκτίθεται στο μουσείο, και σε διάφορους σταθμούς ανά την Ελλάδα.

Η συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων Σιδηρόδρομου κρίθηκε επιβεβλημένη από το 2015 και έπειτα, μετά την απόσχιση του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ ο οποίος κάλυπτε τις συγκεκριμένες ανάγκες στο παρελθόν, και τη δημιουργία ανεξάρτητης εταιρείας (ΕΕΣΣΤΥ), οπότε οι εν λόγω εργασίες πραγματοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τον Σ.Φ.Σ που έχει την αναγκαία τεχνογνωσία και εμπειρία κατόπιν υπογραφής σχετικού μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕ – ΣΦΣ το 2015.

 Τα παραπάνω στοιχεία, σημειώνουν πως θα κατατεθούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μόλις λάβουν αρμοδίως την ερώτηση του κ. Χατζηδάκη.

naftemporiki.gr