Σανζάν επιδόσεις καταγράφει στην εγχώρια αγορά του λιανικού εμπορίου η γερμανική εταιρεία μόδας Hugo Boss, διεκδικώντας περαιτέρω διεύρυνση στο αναπτυξιακό «πατρόν» της premium ένδυσης.
Το 2023 η εγχώρια θυγατρική επέτυχε σημαντική ενίσχυση μεγεθών ενώ ο στόχος για την επόμενη τριετία είναι να ενδυναμώσει περαιτέρω τη παρουσία της με νέα σημεία λιανικής αλλά και να διευρύνει το πελατολόγιο χονδρικής.
Η ελληνική αγορά αποτελεί άλλωστε μια πολλά υποσχόμενη αγορά για τη Hugo Boss που ξεχωρίζει στην premium ένδυση, κατηγορία που πριμοδοτείται εγχωρίως και από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα.
Φέτος η πορεία της Hugo Boss Ελλάς αναμένεται να διατηρήσει το ανοδικό ρυθμό, στον οποίο θα συμβάλουν και τα νέα σημεία πώλησης στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη (εντός των Attica) αλλά και στη Μύκονο (εποχικό-pop up store).
Την περσινή χρήση, παρά την διατήρηση ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων, η εταιρεία εμφάνισε luxury αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 35,9 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 29% σε σχέση με το 2022 όταν τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 27,7 εκατ. ευρώ.
H αύξηση των πωλήσεων προήλθε κυρίως από την αύξηση της ζήτησης και συνεπώς της ποσότητας πωλήσεων τόσο για τις χονδρικές όσο και λιανικές πωλήσεις της εταιρείας.
Οι αυξημένες πωλήσεις ενίσχυσαν το μικτό κέρδος κατά 40% στα 11,9 εκατ. ευρώ έναντι 8,5 εκατ. ευρώ.
Tα αποτελέσματα προ φόρων της χρήσεως ανήλθαν σε 2,8 εκατ. ευρώ έναντι 2 εκατ. ευρώ την προηγουμένη χρήση καταγράφοντας άνοδο 38%. Αντίστοιχα η καθαρή κερδοφορία εμφάνισε περαιτέρω ανάπτυξη κατά 46,6% στα 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 1,5 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα ίδια κεφάλαια κατά την 31/12/2023 είναι θετικά στα 5,8 εκατ. ευρώ ενώ κατά την περσινή χρονιά η εταιρεία προέβη σε διανομή μερίσματος ποσού 1.600.000 ευρώ που αφορούσαν κέρδη προηγούμενων χρήσεων.
Όπως προκύπτει από τις περσινές επιδόσεις η απόφαση της γερμανικής φίρμας να διαχωρίσει τις συλλογές της σε δύο brands, την Hugo και την Boss, με την πρώτη να απευθύνεται σε πιο ώριμες ηλικίες και την δεύτερη να στοχεύει στην νεαρότερη γενιά Gen Z, φέρεται ότι τουλάχιστον στην Ελλάδα αποδίδει τα θετικά.
Σε επίπεδο ομίλου, το 2023 ήταν μια ισχυρή χρονιά ενώ οι προοπτικές για το 2024 προβλέπουν ότι οι πωλήσεις του ομίλου θα αυξηθούν μεταξύ 1% και 4%, φθάνοντας μεταξύ 4,2 και 4,35 δισ. ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για την κερδοφορία είναι ότι θα διαμορφωθεί μεταξύ των 350 έως 430 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι πρόσφατα η γερμανική μάρκα πολυτελείας προειδοποίησε για πιθανές καθυστερήσεις στην επίτευξη του φιλόδοξου στόχου πωλήσεων για το 2025 στα 5 δις ευρώ με προβλεπόμενα κέρδη 600 εκατ. ευρώ και σωρευτικές ελεύθερες ταμειακές ροές περίπου 2,5 δισ. ευρώ μεταξύ 2021 και 2025. Η εταιρεία προειδοποίησε ότι η επίτευξη αυτών των στόχων αύξησης των εσόδων και των κερδών έως το 2025 μπορεί να είναι ανέφικτη λόγω της συνεχιζόμενης αδύναμης ζήτησης στην Κίνα.