Skip to main content

SPAR International: Τρίτη προσπάθεια να κερδίσει το στοίχημα της ελληνικής αγοράς

Στο κάδρο ο όμιλος Βερούκα

Από τη νέα χρονιά θα παιχτεί η τρίτη προσπάθεια της SPAR International να κερδίσει το στοίχημα της ελληνικής αγοράς, καθώς η υφιστάμενη συμφωνία που διατηρεί με την SPAR Hellas ολοκληρώνει τον κύκλο της στις 31/12/2024.

Αυτή τη περίοδο γίνονται συζητήσεις για την επόμενη μέρα του σήματος SPAR στην εγχώρια αγορά. Οι πληροφορίες τοποθετούν στο κάδρο τον όμιλο Βερούκα (αλυσίδα Bazaar), ο οποίος φέρεται ότι βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραματεύσεις με τον ολλανδικό όμιλο προκειμένου η διαχείριση του σήματος SPAR να εισχωρήσει στο «άρμα» της αλυσίδας Bazaar.

Μέχρι στιγμής δεν έχει κλειδώσει οριστικά η συμφωνία, ωστόσο παράγοντες που παρακολουθούν την εξέλιξη της υπόθεσης εκτιμούν ότι οι πιθανότητες να οριστικοποιηθεί η νέα συνεργασία είναι αυξημένες. Εξάλλου, ήδη στο υφιστάμενο καθεστώς ο Όμιλος Βερούκα, εξυπηρετούσε ήδη ως κέντρο διανομής τη SPAR Hellas ΑΕ, συνεπώς υπάρχουν δείγματα γραφής τα οποία μπορούν να εξασφαλίσουν μια ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς.

Διεύρυνση του αριθμού των καταστημάτων  σε τουριστικές περιοχές

Στο βαθμό που τελεσφορήσει η συμφωνία μεταξύ Ολλανδών και ομίλου Βερούκα, εκτιμάται ότι όσοι από τους συνεργαζόμενους franchises επιθυμούν, θα συνεχίσουν την συνεργασία με το νέο καθεστώς, ενώ στα πλάνα σίγουρα περιλαμβάνονται περαιτέρω κινήσεις ενδυνάμωσης της δυναμικής του brand SPAR στην εγχώρια αγορά μέσω διεύρυνσης του αριθμού των καταστημάτων κυρίως σε περιοχές με ισχυρή τουριστική κίνηση.

Από το 1969

Σημειώνεται ότι το σήμα SPAR λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1969, όταν η εταιρεία Βερόπουλος ανέλαβε αποκλειστικός συνεργάτης για την Ελλάδα της Ολλανδικής εταιρείας, γεγονός που της έδινε τη δυνατότητα χρήσης του σήματος και διάθεσης των προϊόντων SPAR.

Το 2016 η εξαγορά της Βερόπουλος από τον όμιλο Metro σηματοδοτεί τη διακοπή της παρουσίας του σήματος SPAR στην Ελλάδα. Η SPAR International πραγματοποίησε σειρά επαφών με εγχώριους παίχτες προκειμένου να διατηρήσει τη παρουσία που είχε στα ελληνικά ράφια. Οι Ολλανδοί προσέγγισαν αρχικά τη διοίκηση της Metro ενώ βρέθηκε σε συζητήσεις και με διάφορες άλλες ελληνικές αλυσίδες.

Τελικά, το 2017 ο ολλανδικός όμιλος έρχεται σε συμφωνία με τον κ. Γιώργο Βογιατζάκη – παλιό γνώριμο στην αγορά της οργανωμένης λιανικής καθώς είχε επιτελέσει CEO της Μαρινόπουλος- ο οποίος προχωρά στην εκχώρηση της διαχείρισης του σήματος στην εταιρεία SPAR HELLAS η οποία δημιουργείται το 2018 με βασικούς μετόχους τους : Γ. Βογιατζάκη, Φ.Καρακίτσος (αλυσίδα Κρόνος) και Γ. Παπαντώνης (πρόεδρος του ομίλου αγορών Αστέρας)

H SPAR Hellas αναπτύσσει μια πολυεπίπεδη συνεργασία στο πλαίσιο της οποίας το κομμάτι της διανομής εμπορευμάτων αναλαμβάνει η Bazaar (ομιλος Βερούκας) ενώ ο όμιλος αγορών Αστέρας διατηρεί το κομμάτι της διαχείρισης και των εμπορικών συμφωνιών. Το επαναλανσάρισμα του σήματος SPAR στην Ελλάδα γίνεται δυναμικά και μάλιστα οι εκφρασμένοι στόχοι της εταιρείας τότε ήταν η εγκαθίδρυση ενός δικτύου 330 καταστημάτων που θα παράγει έσοδα άνω των 600 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 και θα υποδέχεται σε καθημερινή βάση 150.000 καταναλωτές. Ωστόσο όπως προκύπτει οι στόχοι δεν επιτεύχθηκαν και πλέον ο κύκλος της SPAR Hellas ολοκληρώνεται στο τέλος της φετινής χρονιάς.

Σημειώνεται ότι σήμερα το αποτύπωμα της SPAR στην Ελλάδα αφορά σε τζίρο περί τα 35 εκατ. ευρώ και δίκτυο 16 καταστημάτων.

Συνολικό δίκτυο 13.900 καταστήματα σε 48 χώρες

Σε ο,τι αφορά στον όμιλο SPAR ιδρύθηκε στην Ολλανδία το 1932 από τον Adriaan van Well. Μέσω των θυγατρικών της, η SPAR International σήμερα εμφανίζει  συνολικό δίκτυο 13.900 καταστήματα σε 48 χώρες εξυπηρετώντας καθημερινά τις ανάγκες περισσότερων από 14,7 εκατομμυρίων καταναλωτών. Το 2023 εμφάνισε έσοδα 47,1 δις ευρώ. Τα εταιρικά καταστήματα αναπτύσσονται παράλληλα με τα καταστήματα που λειτουργούν από ανεξάρτητους λιανοπωλητές, με πρόσβαση και εφαρμογή παγκόσμιας τεχνογνωσίας στο σχεδιασμό των καταστημάτων, τη λειτουργία των καταστημάτων, τις φρέσκες προσφορές υπηρεσιών και την επικοινωνία στο κατάστημα.