Skip to main content

Ο manager που «απογειώνει» την Αθήνα

Επί προσωπικού: Ο Γιάννης Παράσχης βρίσκεται στη θέση του CEO του ΔΑΑ από το 2007

Αποτελεί το πρόσωπο πίσω από τη μεγαλύτερη IPO όχι μόνο του 2024 αλλά και των τελευταίων πολλών ετών (3η μεγαλύτερη από το 2000). Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί και το πρόσωπο πίσω από το Νο.1 αεροδρόμιο της χώρας, το οποίο και φέτος συνεχίζει τις επιδόσεις ρεκόρ.

Ο λόγος για τον Γιάννη Παράσχη, διευθύνοντα σύμβουλο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ο οποίος από τα ακαδημαϊκά έδρανα του Αμβούργου βρέθηκε στους αιθέρες του «Ελ. Βενιζέλος».

Ιωάννης Παράσχης.

Τον Φεβρουάριο, όταν ο ΔΑΑ εισήλθε στο Χρηματιστήριο Αθηνών, δίνοντας ένα σημαντικό «μπουστάρισμα» αξίας 2,5 δισ. ευρώ στην εγχώρια κεφαλαιοποίηση, ο έμπειρος manager είδε τους ιδιώτες επενδυτές να προσφέρουν το ποσό των 738 εκατ. ευρώ, προκειμένου να πάρουν θέση σε μια πολλά υποσχόμενη εταιρεία.

Εξάλλου, η δέσμευση του Γιάννη Παράσχη για σταθερά μερίσματα, αποτελεί ένα αρκετά πειστικό επιχείρημα, παρά το γεγονός ότι η μετοχή πέρασε ορισμένα «σκαμπανεβάσματα» και μόλις τώρα ετοιμάζεται να ανακτήσει τα 8,2 ευρώ, δηλαδή την τιμή της πρόσφατης εισαγωγής.

Την ίδια στιγμή, η διοίκηση βλέπει την επιβατική κίνηση να συνεχίζει να αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς, καθώς στο 10μηνο του 2024 η άνοδος έφθασε το +12,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Κι αυτό, εύλογα, αποτυπώνεται και στα βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη του 9μηνου, σύμφωνα με τα οποία τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διευρύνθηκαν κατά +9% και διαμορφώθηκαν στα 351 εκατ. ευρώ.

Η επόμενη ημέρα της επέκτασης

Ο Γιάννης Παράσχης, ο οποίος έχει τίτλο μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών από το Πανεπιστήμιο του Αμβούργου, εντάχθηκε για πρώτη φορά στο δυναμικό του ΔΑΑ το 1996, όταν η γερμανική Hochtief (στη συνέχεια εξαγοράστηκε από το καναδικό PSP) συνέπραξε με το ελληνικό δημόσιο. Το 2001 ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου, ενώ το 2007 ανελίχθηκε στη θέση του επικεφαλής, όπου παραμένει έως και σήμερα.

Πλέον ο manager καλείται να κάνει το επόμενο βήμα, το οποίο δεν είναι άλλο από τη χωρική διεύρυνση του αεροδρομίου, η οποία είναι αλήθεια ότι έχει καθυστερήσει κάπως σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, καθότι -όπως αναφέρουν πηγές τις αγορές- δεν αποκλείεται τα έργα, τα οποία θα ξεκινήσουν εντός του 2025, να αφορούν μεγαλύτερη επέκταση απ’ ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί.

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)