Σε περίπου 600 εκατ. ευρώ εκτιμάται η αξία της αγοράς υγείας και ευεξίας στην Ελλάδα, η οποία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, σημειώνοντας άνοδο κάθε έτος, ιδιαιτέρως μετά την πανδημία που ενίσχυσε την ανάγκη για υγιεινές επιλογές, τονίζει στη «Ν» η Σοφία Σπηλιωτοπούλου, Γενική Διευθύντρια της Holland&Barrett.
Το διεθνές brand από τη Μεγάλη Βρετανία διαχειρίζεται η Wellness Market A.E. θυγατρική του ομίλου Fourlis για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Σύμφωνα με την κ. Σπηλιωτοπούλου, «η Holland & Barrett, έχει καταφέρει να αποκτήσει το δικό της κοινό στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία αριθμεί 10 καταστήματα και διαθέτει ένα ταχέως αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα. Διεκδικεί ένα σημαντικό ποσοστό στην ελληνική αγορά ευεξίας και συμπληρωμάτων διατροφής και η στρατηγική μας για επέκταση και επενδύσεις δείχνει την πρόθεσή μας να εδραιωθούμε περαιτέρω».
Ανοδική τάση
Η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα ευεξίας αντικατοπτρίζει την παγκόσμια τάση για αυτοφροντίδα και υγιεινό τρόπο ζωής, αναφέρει η κ. Σπηλιωτοπούλου, τονίζοντας ότι ολοένα και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στη διατροφή, τα συμπληρώματα διατροφής και τα βιταμινούχα σκευάσματα, επιλέγοντας τροφές και συστατικά που ενισχύουν την ενέργεια και δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό.
«Η διαφοροποίηση της Holland & Barrett έγκειται στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της, στις ανταγωνιστικές τιμές και στην εξειδικευμένη γνώση του προσωπικού της, που παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές στους καταναλωτές. Επιπλέον, η εταιρεία προσφέρει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, το “Rewards for Life”, που ενισχύει την πιστότητα των πελατών.
Όλα αυτά έχουν οδηγήσει την εταιρεία στη no1 θέση για βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής στην Αγγλία. Συνεχίζει να καινοτομεί και να προσφέρει λύσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, προωθώντας έναν πιο υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής με στόχο να κάνει την υγεία και την ευεξία τρόπο ζωής για όλους», αναφέρει η ίδια.
Επιδόσεις
Στο εννεάμηνο του 2024 το franchise των καταστημάτων HOLLAND & BARRETT του ομίλου Fourlis συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία, παρουσιάζοντας αισιόδοξες επιδόσεις. Οι πωλήσεις από τη Λιανική Υγείας & Ευεξίας ανήλθαν σε 1,6 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 0,5 εκατ.ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Σε like-for-like επίπεδο τα καταστήματα HOLLAND & BARRETT σημείωσαν σημαντική αύξηση πωλήσεων χάρη στα υψηλά ποσοστά πιστότητας πελάτη και μετατροπής σε πωλήσεις.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Holland & Barrett παρουσιάζει επίσης δυναμική ανάπτυξη, με τη συμμετοχή του στις συνολικές πωλήσεις να ανέρχεται στο 16% κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τη σημασία της ψηφιακής παρουσίας και την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για online αγορές. Μια αντίστοιχη πορεία αναμένεται για το σύνολο του έτους 2024, ενώ η κερδοφορία της θα βελτιώνεται συνεχώς, καθώς σημειώνεται σημαντική απόδοση στα καταστήματα, γεγονός που θα ενισχυθεί περαιτέρω λόγω του 3-tier μοντέλου που ακολουθείται για την ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας.
Η συνεργασία της Holland & Barrett με την ΑΒ Βασιλόπουλος περιλαμβάνει μια στρατηγική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά μέσω του μοντέλου “Shop in Shop”. Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα της Holland & Barrett θα διατίθενται μέσα σε επιλεγμένα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Αρχικά, η συνεργασία ξεκίνησε με το Mega AB στο Ελληνικό και επεκτάθηκε σε άλλες περιοχές, στο Mega Εθνική AB και στο Mega Μακεδονία Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να δημιουργηθούν νέα σημεία πώλησης και σε άλλες περιοχές της Αττικής, καθώς και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Ο Όμιλος Fourlis είναι ο αποκλειστικός franchisee της Holland & Barrett και η συνεργασία προβλέπει την επέκταση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Στο πλαίσιο του στρατηγικού του σχεδιασμού, η αγορά της Ρουμανίας έχει ήδη αρχίσει να χαρτογραφείται και να μελετάται, με στόχο την είσοδο της εταιρείας στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ προγραμματίζεται η είσοδός της και στην αγορά της Βουλγαρίας. «Συνολικά, η πορεία της Holland & Barrett στον όμιλο Fourlis δείχνει ότι η στρατηγική επένδυση στην υγεία και ευεξία αποδίδει καρπούς, με θετικές προοπτικές για το μέλλον. Με την ενίσχυση της πιστότητας των πελατών μας και την αύξηση των πωλήσεων, είμαστε σε καλό δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη και επιτυχία», επισημαίνει η κ. Σπηλωτοπούλου.
Τοπικές συνεργασίες
Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της Holland&Βarrett προσαρμόζεται στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών και προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, χωρισμένα σε τέσσερις κύριες κατηγορίες: Βιταμίνες & Συμπληρώματα, Φυσικά Προϊόντα Ομορφιάς, Συμπληρώματα Άθλησης και Τρόφιμα & Ροφήματα. «Στόχος της εταιρείας είναι να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίες ποικίλλουν σε απαιτήσεις και προτιμήσεις. Συνολικά, προσφέρονται περίπου 1.500 προϊόντα, με περίπου το 30% αυτών να προέρχεται από τοπικές συνεργασίες. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την ελληνική οικονομία, αλλά και υποστηρίζει αξιόλογες ελληνικές εταιρείες που πληρούν τα αυστηρά κριτήρια ποιότητας της μητρικής εταιρείας. Η προτεραιότητα της εταιρείας στην ποιότητα και τα αποτελέσματα που ενισχύουν την ευεξία, την οδηγούν σε συνεργασίες με όλο και περισσότερα τοπικά brands, που μοιράζονται τις αξίες της Holland & Barrett – ποιότητα, καινοτομία, βελτίωση της ζωής. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία επεκτείνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιό της, προσαρμόζοντας τα προϊόντα της στις προτιμήσεις του τοπικού κοινού. Αυτές οι συνεργασίες θα συνεχιστούν και θα επεκταθούν, καθώς αποτελούν μέρος της στρατηγικής της εταιρείας για ποικιλία σε προϊόντα με σταθερή και κορυφαία ποιότητα», τονίζει η κ. Σπηλιωτοπούλου.
Ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες του κλάδου των συμπληρωμάτων διατροφής και ευεξίας έχουν δεχθεί σημαντικές πιέσεις λόγω των πρόσφατων κρίσεων -ανατιμήσεις πρώτων υλών, διαταραχές στις μεταφορές και πληθωρισμός, θέματα τα οποία έχουν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους παραγωγής και διανομής. Παρόλα αυτά, οι καινοτόμες στρατηγικές, η βελτίωση της αποδοτικότητας και η ανάπτυξη νέων προϊόντων μπορούν να συμβάλουν στην αντιστάθμιση αυτών των πιέσεων. Σύμφωνα με την κ. Σπηλιωτοπούλου, «στη Holland&Barrett ο καταναλωτής βρίσκει πολύ ανταγωνιστικές τιμές, καθώς τα προϊόντα της εταιρείας είναι δικής της παραγωγής. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει ότι η ποιότητα παραμένει πάντα υψηλή, με τα υλικά παραγωγής να ελέγχονται εσωτερικά και τους προμηθευτές να επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια».