Skip to main content

Επιδόσεις πολλών… καρατίων στον κλάδο του fine jewllery

«Γκάζι» από τον τουρισμό και την ανοδική τάση των ειδών πολυτελείας

Λαμπερές επιδόσεις καταγράφει η εγχώρια αγορά του fine jewellery, καθώς το ενισχυμένο τουριστικό ρεύμα σε συνδυασμό με την ανοδική τάση που καταγράφει το luxury shopping ενδυνάμωσαν τα μεγέθη δύο ισχυρών εγχώριων εμπορικών σημάτων: ΩΡΑ Καίσαρης και Ζολώτας το 2023 με τις προοπτικές για τη φετινή χρονιά να διαφαίνονται εξίσου θετικές.

Αναλυτικότερα, το σήμα Kessaris επέτυχε πέρυσι σημαντική ενίσχυση μεγεθών με το κύκλο εργασιών να ενισχύεται κατά 9% στα 16 εκατ. ευρώ έναντι 14,6 εκατ. ευρώ το 2022. Τα μικτά κέρδη κατέγραψαν αύξηση 17,3% στα 5,6 εκατ. ευρώ και αντίστοιχη άνοδο εμφάνισαν τα προ φόρων κέρδη τα οποία ανήλθαν σε 1,46 εκατ. ευρώ έναντι 1,28 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η καθαρή κερδοφορία το 2023 ενισχύθηκε κατά 10% και ανήλθε σε 1,12 εκατ. ευρώ έναντι 1,02 εκατ. ευρώ το 2022. Η διοίκηση της εταιρείας χαρακτηρίζει ιδιαίτερα ικανοποιητική την περσινή επίδοση ενώ για την φετινή χρονιά παραμένει προσηλωμένη στους στρατηγικούς της στόχους, επιδιώκοντας την σταδιακή επέκταση του κύκλου εργασιών και την μεριδιακή διεύρυνση.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας για τα πεπραγμένα του 2023, όπως προκύπτει από την μέχρι τώρα πορεία των εργασιών της εταιρείας και η χρήση 2024 θα είναι κερδοφόρα παρά τις εξωγενείς διαταραχές και δυσκολίες που παρατηρούνται και επηρεάζουν και την ελληνική οικονομία καθώς και τους κινδύνους και τις αβεβαιότητες για την παγκόσμια και την ευρωπαϊκή οικονομία, που σχετίζονται μεταξύ άλλων με τον γεωοικονομικό κατακερματισμό, τις γεωπολιτικές και εμπορικές. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στη βελτίωση της ταμειακής ρευστότητας της εταιρείας αυξάνοντας την εισπραξιμότητα από πελάτες. Εκτιμάται επίσης ότι θα υπάρξει βελτίωση στις ταμειακές εισροές μέσα από την αύξηση των λειτουργικών δραστηριοτήτων της και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων.

Zolotas: Υψηλά ο πήχης

Αισιοδοξία, παρά τη περιρρέουσα αβεβαιότητα εκφράζει και η διοίκηση της Ζολώτας Α.Ε στην οικονομική έκθεση επισημαίνοντας ότι «Η επίτευξη σημαντικών αποτελεσμάτων αποτελεί μια πρόκληση για την εταιρεία μας, εντούτοις πιστεύουμε πως στοχεύοντας ακόμη ψηλότερα, οι προοπτικές μας θα είναι πολύ καλύτερες. H επέκταση της δράσης της επιχείρησης, η αναζήτηση νέων πελατών και η συνεχής βελτίωση των παρεχόμενων από την εταιρεία μας υπηρεσιών και προϊόντων θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην άνοδο των εσόδων μας και ως εκ τούτου στην αύξηση των κερδών της».

Στόχος είναι η βελτιστοποίηση των λειτουργειών της επιχείρησης και του αριθμού των προμηθευτών ενώ δίνεται έμφαση στην μείωση του «συνολικού κόστους» κάθε προϊόντος. Η επιχείρηση δεν έχει σημαντική συγκέντρωση πιστωτικού κινδύνου, κυρίως λόγω της μεγάλης διασποράς του πελατολογίου και την κατά κύριο λόγω λιανική πώληση. Οι λιανικές πωλήσεις πραγματοποιούνται τοις μετρητοίς, μέσω χρεωστικών ή και πιστωτικών καρτών, ενώ αναφορικά με τις χονδρικές πωλήσεις η επιχείρηση, με βάση τις εσωτερικές αρχές λειτουργίας του, χορηγεί πίστωση, εξετάζοντας κατά περίπτωση την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών.

Κατά την περσινή χρήση το σήμα Zolotas κατέγραψε αύξηση 12,8% στα έσοδα τα οποία ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ το 2022. Τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 25% περίπου σε σχέση με το 2022 και ανήλθαν σε 346.717 ευρώ ενώ αντίστοιχα, η καθαρή κερδοφορία σημείωσε αύξηση 24,5% στις 262.920 ευρώ έναντι 211.150 ευρώ την προηγούμενη χρήση.