Περαιτέρω διεύρυνση της μεριδικής παρουσίας επιδιώκει η Kayak τόσο στη κατηγορία της gelateria όσο και στο frozen yogurt προχωρώντας σε στοχευμένη ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων το 2025.
Η διατήρηση κερδοφόρας πορείας και η θωράκιση των μεριδίων στην αγορά του παγωτού αποτελούν τους βασικούς άξονες εστίασης στην στρατηγική της εταιρείας που δραστηριοποιείται μέσα σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά.
Ο βασικός σχεδιασμός της Kayak επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του χονδρεμπορικού δικτύου και για τις δύο εταιρείες, τόσο με την προσθήκη νέων πελατών, όσο και με την διεύρυνση της προιοντικής γκάμας και ταυτόχρονα, εξετάζεται και η επιλεκτική ανάπτυξη στο δίκτυο franchise.
Σε ο,τι αφορά στα πλάνα για την ενίσχυση του δικτύου, προβλέπεται η δημιουργία 15 σημείων chillbox καθώς και 2-3 καταστήματα Kayak. Τα νέα σημεία επιδιώκεται να αναπτυχθούν σε περιοχές με ισχυρό τουριστικό αποτύπωμα όπως η Μήλος, η Ρόδος και η Κέρκυρα.
Σήμερα το δίκτυο αριθμεί 16 boutique Kayak ενώ το σήμα έχει παρουσία σε 2.000 επιλεγμένα σημεία πώλησης HORECA ενώ η δραστηριότητα της Chillbox αριθμεί περί τα 60 σημεία. Η παραγωγή πραγματοποιείται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Κορωπί, μία επένδυση ύψους 3,2 εκατ. ευρώ, με δυναμικότητα μεγαλύτερη των 1.000 τόνων παγωτού ετησίως.
Αύξηση εσόδων
Οι κινήσεις αυτές αναμένεται να τοποθετήσουν την Kayak σε καλή θέση για την εκκίνηση της επόμενης σεζόν. Σχετικά με την πορεία της φετινής χρονιάς, οι εκτιμήσεις για το κλείσιμο του 2024 διαβλέπουν επίτευξη ρυθμού αύξησης εσόδων περί το 8-10% σε σχέση με το 2023, όταν και καταγράφηκε εξίσου αυξητική πορεία στα έσοδα.
Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών της Kayak ανήλθε πέρυσι σε 11 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 18% σε σχέση με τη χρήση 2022 όταν τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 9,3 εκατ. ευρώ.
Η προ φόρων κερδοφορία διατηρήθηκε στα επίπεδα των 432 χιλ ευρώ καταγράφοντας μικρή άνοδο κατά 1% έναντι του 2022, ενώ η καθαρή κερδοφορία εμφάνισε υποχώρηση σε 280 χιλ ευρώ έναντι 324 χιλ ευρώ. Το μέρισμα της χρήσης ανέρχεται σε 220 χιλ ευρώ.
Η εικόνα της κερδοφορίας επηρεάστηκε σημαντικά από τα αυξημένα κόστη και του γεγονότος ότι η εταιρεία αποφάσισε να απορροφήσει μέρος των αυξήσεων σε πρώτες ύλες και ενέργεια, προχωρώντας σε μικρού ύψους ανατιμήσεων. Για φέτος προβλέπεται περαιτέρω βελτίωση στους δείκτες κερδοφορίας.
Άνοιξε η όρεξη για frozen yogurt
Αξίζει να σημειωθεί ότι η δραστηριότητα του frozen yogurt φέρεται ότι εμφανίζει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης καθώς αποτελεί μια κατηγορία με μεγαλύτερη προοπτική και πιο περιορισμένο ανταγωνισμό, ενώ τα παγωτά έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα ισχυρό ανταγωνισμό καθώς δραστηριοποιούνται πολλές μικρές επιχειρήσεις αλλά και ζαχαροπλαστεία που «κλέβουν» μερίδιο από τις εταιρείες αμιγώς gelateria.
Παράλληλα, την νέα χρονιά και ο έτερος ισχυρός εγχώριος παίκτης η παγωτά δωδώνη αναμένεται να κάνει πιο δυναμική διείσδυση, μετά την εξαγορά από τον όμιλο Βενέτη. Ο νέος ιδιοκτήτης σκοπεύει, όπως έχει γνωστοποιηθεί, να επενδύσει περί τα 10 εκατ. ευρώ στην επόμενη διετία για την εξυγίανση και την ανάπτυξη της παγωτά δωδώνη, εξέλιξη που εκ των πραγμάτων κινητοποιεί τον ανταγωνισμό σε όλη την αγορά.