Skip to main content

Δυναμικότερα το brand Telekom στην εικόνα του ομίλου ΟΤΕ

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια του επικεφαλής Κώστα Νεμπή

Ολοένα και περισσότερο, προς το παρόν συμπληρωματικά, αξιοποιεί ο ΟΤΕ το brand της Deutsche Telekom «Τ» (Telekom) με τη διοίκηση του Ομίλου χθες να τονίζει τα πλεονεκτήματα του, χωρίς να αναφέρει ή να αποκλείει πιθανή μετονομασία της επιχείρησης.

«Έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό να αξιοποιούμε το «Τ» συμπληρωματικά με τη μάρκα μας Cosmote, για την οποία είμαστε πολύ περήφανοι γιατί κατατάσσεται στις πιο αγαπητές ανεξαρτήτως κλάδου στην Ελλάδα» σημείωσε σχετικά, απαντώντας σε ερώτημα της «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου από την ανάληψη των καθηκόντων του τον Ιούλιο.

«Ωστόσο», όπως επίσης είπε, «η μάρκα Telekom, θα αξιοποιηθεί περαιτέρω. Έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, συγκαταλέγεται στις top 10 παγκοσμίως και μας δίνει επιπλέον δυναμική και διεθνές εκτόπισμα. Η Telekom είναι ένας Όμιλος με παρουσία σε 50 χώρες. Εξυπηρετεί 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί περίπου 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom. Όπως κάναμε με το Netflix, έτσι θέλουμε να κινηθούμε για να αξιοποιήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες μπορούμε προς όφελος των πελατών μας».

Ο κ. Νεμπής ανέφερε επίσης ότι δεν υπάρχει καμία συμφωνία για μετονομασία του ΟΑΚΑ σε «T» (υπήρξαν χθες σχετικές πληροφορίες) χωρίς πάντως να διαψεύσει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις.

Στις επόμενες κινήσεις του ΟΤΕ περιλαμβάνεται η εμπορική διάθεση του FWA (Fixed Wireless Access) προϊόν που παρέχει υπερυψηλές ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο σε περιοχές που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί από τις οπτικές ίνες.

Πρόκειται για τεχνολογία η οποία αξιοποιεί ραδιοφάσμα 4G και 5G (το ίδιο όπως για τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας) για την παροχή ευρυζωνικής συνδεσιμότητας μεταξύ δύο σταθερών σημείων, για παράδειγμα ενός πύργου δικτύου κινητής τηλεφωνίας και μιας συσκευής FWA σε σπίτι ενός πελάτη.

FWA θα χρησιμοποιήσει ο ΟΤΕ και σε ένα περίπου 5% του συγχρηματοδοτούμενου έργου UFBB (οπτική ίνα σε περιοχές χωρίς εμπορικό ενδιαφέρον).

Για την πιθανότητα συνεργασίας με την ΔΕΗ, ο κ. Νεμπής απάντησε ότι «συνεργαζόμαστε με όλους τους παρόχους που δημιουργούν δίκτυα οπτικών ινών, όπου υπάρχει η ανάγκη να προσφέρουμε υπηρεσίες στους πελάτες μας. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή περνάει ίνες σε περιοχές που υπάρχει ήδη το δικό μας δίκτυο οπτικών ινών. Παρ’ όλα αυτά θα ήμασταν θετικοί να αγοράσουμε χονδρική από τη ΔΕΗ σε περιοχές που δεν είναι στο δικό μας πλάνο. Στο πλαίσιο αυτό το δοκιμάζουμε πιλοτικά.»

Σχετικά με την υψηλή φορολογία στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, σημείωσε πως «είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και TV, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια».

Για την πώληση της θυγατρικής στη Ρουμανία είπε ότι η διαπραγμάτευση είναι σε καλό δρόμο και εκτός απρόοπτου θα υπάρξει συμφωνία τον επόμενο χρόνο, ενώ για το μέρισμα απάντησε ότι ελπίζει ότι θα παραμείνει στο επίπεδο του προηγούμενου.

Η στρατηγική

Μιλώντας για την ανανεωμένη στρατηγική του ΟΤΕ ο επικεφαλής του σημείωσε ότι βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Ανάπτυξη, Μετασχηματισμός, Διαφοροποίηση.

Για την ανάπτυξη των εσόδων της εταιρίας, έχουν τεθεί πέντε βασικές προτεραιότητες. Το δίκτυο Fiber to the Home (FTTH) συνεχίζει να επεκτείνεται δυναμικά για να καλύψει το 65% της χώρας έως το 2027. «Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές Fixed Wireless Access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες χονδρικής που πρόσφατα υπογράψαμε, θα μας φέρει το ποσοστό αξιοποίησης του fiber δικτύου μας σε πάνω από 55%» σημείωσε ο επικεφαλής του Ομίλου.

Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος των 3.5GHz, με στόχο την αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης σε πάνω από 80%, με ταυτόχρονη αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών.

Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης από το περίπου 30% που είναι σήμερα, κοντά στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλ. στο 50%. Ο κ. Νεμπής πρόσθεσε πως «οι πρόσφατες συμφωνίες με την Nova και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση».

Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε πως σκοπεύει να εστιάσει στην καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας. Προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (Cosmote insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.

Ειδικότερα, για την υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX, o κ. Νεμπής σημείωσε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πορεία του BOX. Έχει ήδη φτάσει τους 1 εκατ. πελάτες και δέχεται 40.000 παραγγελίες την ημέρα. Και έχουμε ακόμη δρόμο». Για το payzy αντίστοιχα, είπε πως «έχει φτάσει τους 400.000 πελάτες, ενώ 2.000 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει το payzy pro. Ήδη έχει λανσαριστεί και στην γερμανική αγορά, ενώ θέλουμε να το αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».

Όσον αφορά στον Μετασχηματισμό, ο κ. Νεμπής αναγνώρισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη, θέτοντας για το μέλλον δύο βασικές προτεραιότητες: την εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας. Ως προς την εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτος στόχος είναι να μειωθούν οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης, καθώς και οι άσκοπες μεταβάσεις των τεχνικών στο πεδίο. Δεύτερος στόχος είναι η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), για να μεταφερθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών στα ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πελάτη με πιο αποδοτικό τρόπο.

Όσον αφορά στην αποτελεσματικότερη λειτουργία τη εταιρείας, στόχος είναι η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου. Όπως επισήμανε ο κ. Νεμπής αυτό θα γίνει «μέσω απλοποιήσεων, ψηφιακοποιήσεων και λειτουργικών βελτιστοποιήσεων. Αλλά και με την αξιοποίηση ΑΙ εργαλείων, μεταφορά σε cloud υποδομές και αξιοποίηση αυτοματισμών, αλλά και μετάβαση σε κοινές με τον Όμιλο Telekom πλατφόρμες και λειτουργικά μοντέλα».

Τρίτος και τελευταίος πυλώνας της νέας στρατηγικής του ΟΤΕ είναι η Διαφοροποίηση, με τρεις προτεραιότητες. Όπως ανέφερε ο Κώστας Νεμπής, «η εταιρεία ξεχωρίζει με τους καλύτερους δείκτες εμπειρίας πελάτη στην αγορά, ωστόσο γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά ακόμα περιθώρια βελτίωσης για να φέρουμε την εμπειρία πελάτη εκεί που θέλουμε και να φτάσουμε να συγκρινόμαστε με τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών τεχνολογίας στην Ευρώπη».

Σε ό,τι αφορά τα έργα ΤΠΕ (Τεχνολογιών και Πληροφορικής) ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ τόνισε πως οι πελάτες, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, «μας επιλέγουν γιατί είμαστε ο μεγαλύτερος System Integrator της αγοράς. Έχουμε το μέγεθος και την τεχνογνωσία και παραδίδουμε τα έργα στην ώρα τους».

Αναφορά έκανε και για το έργο συνδεσιμότητας του δημοσίου, Σύζευξις 2: «Πρόκειται για έργο ιδιαίτερης δυσκολίας γιατί οι προδιαγραφές του  απαρχαιωμένες. Πάμε να δώσουμε υπηρεσίες σε δημόσιες υπηρεσίες οι οποίες διαθέτουν ήδη πιο αναβαθμισμένες από αυτές που προβλέπει το έργο. Χρειάζεται νέα χρηματοδότηση και νέες προδιαγραφές».