Σε περικοπές επί ευρωπαϊκού εδάφους προχωρά μία ακόμη αυτοκινητοβιομηχανία, προστιθέμενη έτσι σε ανάλογες κινήσεις της Volkswagen αλλά και στον σχεδιασμό των Nissan, Stellantis και GM για μείωση του κόστους παραγωγής.
Ο λόγος για τη Ford που ανακοίνωσε ότι θα περικόψει το 14% του εργατικού της δυναμικού στην Ευρώπη, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 4.000 θέσεις εργασίας.
Αιτία για τις περικοπές σύμφωνα με τη Ford είναι οι σημαντικές απώλειες των πρόσφατων ετών, η ασθενής ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και η έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη μετάβαση στα ΕV, καθώς και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός.
Η Ford ανακοίνωσε ότι οι περικοπές των 4.000 θέσεων εργασίας θα γίνουν κατά κύριο λόγο στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ford που απασχολεί 174.000 άτομα.
Οι περικοπές της Ford συνιστούν μεγάλο πλήγμα ιδιαίτερα για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη έδρα αυτοκινητοβιομηχανίας όπου η Volkswagen ήδη απειλεί να κλείσει εργοστάσια, να μειώσει τους μισθούς και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.
Την αβεβαιότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες επιτείνει επίσης η εντεινόμενη πολιτική κρίση στη Γερμανία, οι εμπορικές εντάσεις με την Κίνα αλλά και η εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Ford, οι «ευρωπαϊκές» απολύσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2027.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια κακή ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις της Ford στην Ευρώπη είχαν μειωθεί κατά 17,9%, ξεπερνώντας κατά πολύ τη (μέση) μείωση του 6,1% που παρατηρείται σε ολόκληρο τον κλάδο.
Το ζήτημα των ηλεκτρικών οχημάτων
Η Ford είχε καλέσει τη γερμανική κυβέρνηση να παράσχει περισσότερα κίνητρα και καλύτερες υποδομές φόρτισης για να βοηθήσει τους καταναλωτές να μεταβούν στα ηλεκτρικά οχήματα.
Όμως το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις για αγορά EV τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.
Οι πωλήσεις EV στη Γερμανία τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους μειώθηκαν κατά 28,6%.
«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και τη Γερμανία είναι ένα αναμφισβήτητο, σαφές πρόγραμμα πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, όπως οι δημόσιες επενδύσεις στις υποδομές φόρτισης, τα ουσιαστικά κίνητρα… και η μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», είχε δηλώσει ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, σε επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση.
Είναι η δεύτερη φορά που η Ford υποβάλλεται σε οδυνηρή αναδιάρθρωση στην Ευρώπη, καθώς τον Φεβρουάριο του 2023 είχε ανακοινώσει περικοπές 3.800 θέσεων εργασίας.