Μία νέα μεγάλη επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα, ανακοίνωσε η Lidl Ελλάς.
Το πλάνο επενδύσεων της εταιρείας, καθώς και τα σημαντικότερα επιτεύγματά της στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα παρουσίασε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 ο CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Martin Brandenburger, στο πλαίσιο της Ετήσιας Δημοσιογραφικής Εκδήλωσης στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Το αποτύπωμα της εταιρείας στην ελληνική οικονομία
Ο κ. Brandenburger μίλησε για τις στρατηγικές πρωτοβουλίες της Lidl Ελλάς που την καθιστούν αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και οικονομία. Όπως τόνισε, σταθεροί πυλώνες των πρωτοβουλιών παραμένουν η βιώσιμη ανάπτυξη, η κοινωνική ευθύνη και η ευαισθησία για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσιάστηκαν δεδομένα από την 9η κατά σειρά μελέτη κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της Lidl Ελλάς, η οποία φέτος εξέτασε για πρώτη φορά την επίδραση της εταιρείας από το 1999 έως το 2023, αποτιμώντας τις θετικές επιδράσεις της λειτουργίας της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία τα τελευταία 25 χρόνια.
«Από το 1999, επενδύσαμε στην Ελλάδα πάνω από 1,4 δισ. ευρώ και παραμένουμε σταθεροί στον στόχο μας να προσφέρουμε ποιότητα και προστιθέμενη αξία στους Έλληνες καταναλωτές, αλλά και σε όλα τα μέρη ενδιαφέροντός μας. Με σταθερά και στρατηγικά βήματα, μέχρι το 2029 προχωράμε σε μια σημαντική επένδυση ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία ενός νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα» ανέφερε.
Όπως τόνισε, «με αυτή την κίνηση ενισχύουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα: την καθημερινή τροφοδοσία των καταστημάτων μας με φρέσκα προϊόντα, κάτι που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό».
Ο CEO και πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς ανακοίνωσε επίσης την κατάκτηση της 2ης θέσης του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων: «Ναι, είμαστε υπερήφανοι που με τα 231 καταστήματά μας σήμερα βρισκόμαστε στη δεύτερη θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων». Όπως τονίστηκε, «η φετινή μελέτη επιβεβαιώνει τη σημασία της παρουσίας της Lidl Ελλάς, καθώς η εταιρεία συνεισφέρει στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας περισσότερο από 1 δισ. ευρώ και υποστηρίζει συνολικά 35.800 θέσεις εργασίας».
Πακέτο μισθολογικών αυξήσεων και επιπλέον παροχών στους εργαζόμενους
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης επισημάνθηκε ακόμη πως η Lidl Ελλάς «προσφέρει ανταγωνιστικές αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που ξεπερνούν τον μέσο όρο της αγοράς ενώ ταυτόχρονα καθιερώνει νέα πρότυπα στον τομέα των εργασιακών συνθηκών. Από την 1η Δεκεμβρίου 2023 μετά από εξαγγελία της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτερου μισθού, η Lidl Ελλάς ήταν η πρώτη εταιρεία που καθιέρωσε τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζομένους της».
Ο κ. Brandenburger ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της υλοποίησης ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπλέον παροχών συνολικής αξίας 7 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Φεβρουάριο. Το πακέτο αυτό ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο με την παροχή 1.000.000 ευρώ σε διατακτικές τροφίμων για όλους τους εργαζομένους.
Αναφορά έγινε επίσης στην επίδραση της Lidl Ελλάς στη στήριξη της ελληνικής παραγωγής και των εξαγωγών. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, «από την έναρξη της λειτουργίας της μέχρι σήμερα, η εταιρεία αναπτύσσεται μαζί με τους πάνω από 400 Έλληνες προμηθευτές της. Προωθεί και ενισχύει την προοπτική τους, εντός και εκτός συνόρων στις αγορές 31 χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Στηρίζει την τοπική παραγωγή και την εξωστρέφειά της με κύκλο εργασιών που ανέρχεται σε 488,4 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, αναβαθμίζει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματά της εγκαινιάζοντας το ‘ΓΑΛΠΟ Τυροκομείο’, το οποίο συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν καθιερώσει τη Lidl ως κορυφαίο παίκτη στο λιανεμπόριο: εξαιρετική ποιότητα, ανταγωνιστικές τιμές και προϊόντα που ξεχωρίζουν για την αυθεντικότητά τους».
Μόνιμες μειώσεις τιμών σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Ο κ. Brandenburger έκανε ειδική μνεία και στα πρόσφατα στοιχεία για τον πληθωρισμό που αποδεικνύουν, όπως ανέφερε, την αποτελεσματικότητα του στρατηγικού της σχεδίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο πέτυχε μόνιμες μειώσεις τιμών σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και μείωση τιμών κατά -13% σε όλα τα non-food προϊόντα. Σημειώθηκε πως ο εσωτερικός πληθωρισμός μειώθηκε σε σχέση με πέρσι πάνω από 1%, επιτυγχάνοντας μόνιμη μείωση τιμών στα ράφια των καταστημάτων της. «Με τη στρατηγική αυτή, η εταιρεία όχι μόνο ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της αγοράς, αλλά διαμορφώνει μια νέα πραγματικότητα στις τιμές. Ενισχύει τη δέσμευσή της να προσφέρει ποιοτικές επιλογές, στις καλύτερες τιμές της αγοράς, και να στηρίξει άμεσα, στην πράξη κάθε πελάτη της» τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.