Skip to main content

ΔΡΟΜΕΑΣ: Διείσδυση σε διαδικτυακές πλατφόρμες – Επενδύσεις σε νέα προϊόντα για τη διεθνή αγορά

O Αθ. Παπαπαναγιώτου.

Στόχος τα 40 εκατ. ευρώ τζίρος με EBITDA 25% - Η εταιρεία γιορτάζει τα 45 χρόνια από την ίδρυσή της με ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της

Με διείσδυση σε διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Amazon και συνεχείς επενδύσεις για την παραγωγή νέων προϊόντων για τη διεθνή αγορά εορτάζει ο ΔΡΟΜΕΑΣ τα 45 χρόνια από την ίδρυσή του, θέτοντας ως στόχο την επίτευξη εργασιών ύψους 40 εκατ. ευρώ στα επόμενα χρόνια έναντι 32 εκατ. ευρώ σήμερα και EBITDA 25% έναντι 20% σήμερα.

Η σερραϊκή βιομηχανία επίπλων γραφείου, όπως τόνισε σε εορταστική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Σάκης (Αθανάσιος) Παπαπαναγιώτου, εξάγει το 75% της παραγωγής της, ανταγωνιζόμενη τις κορυφαίες διεθνείς εταιρείες του κλάδου, ούσα σήμερα η μοναδική ελληνική εταιρεία που εξάγει έπιπλα γραφείου. Από την έναρξη της λειτουργίας του ΔΡΟΜΕΑ το 1979 μέχρι σήμερα, όπως σημείωσε επίσης ο ίδιος, οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν από 30 στους 340, οι στεγασμένοι χώροι από 600 τ.μ. στα 50,000 τ.μ., οι πωλήσεις από 0,15 εκατ. στα 32 εκατ. ευρώ και το EBITDA από 20.000 ευρώ σε 7,5 εκατ. ευρώ και πρόσθεσε: «Παράλληλα συνεχίζουμε τις επενδύσεις σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό με ρυθμό 1,5 εκατομμύριο ευρώ τον χρόνο. Την τελευταία πενταετία επενδύσαμε 6,5 εκατομμύρια ευρώ, δημιουργήσαμε νέα προϊόντα με στόχευση μεγάλες αγορές του εξωτερικού όπως η AMAZON, η γαλλική εταιρεία OFFICE DEPOT, η γερμανική εταιρεία AZ OFFICE SOLUTIONS, το CERN και κατασκευαστικές εταιρείες οικοδομών της Αμερικής. Ο μεγάλος αριθμός των εργαζόμενων σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις, οφείλεται στην καθετοποίηση της παραγωγής τα αποτελέσματα της οποίας αποδίδουν ένα EBIΤDA μεγαλύτερο του 20% σε σχέση με τις πωλήσεις. Σύντομα προβλέπουμε ότι το EBITDA θα ξεπεράσει το 25% με πωλήσεις στα 40 εκατ. ευρώ».

Ο Κων. Παπαπαναγιώτου.

Στο ίδιο μήκος κύματος, το εκτελεστικό μέλος του δ.σ., Κωνσταντίνος Παπαναγιώτου, τόνισε ότι «στο μέλλον, σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε τη διεθνή μας παρουσία ακόμα περισσότερο, αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και αξιοποιώντας τις νέες προκλήσεις που φέρνει η παγκοσμιοποίηση. Η ευημερούσα αγορά της Αμερικής μπορεί να αποτελέσει στυλοβάτη της προσπάθειας ανάπτυξης της εταιρίας τα επόμενα χρόνια. Η στρατηγική μας περιλαμβάνει τη διείσδυση σε νέους ψηφιακούς χώρους, με την ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου και την ενίσχυση της παρουσίας μας σε μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες πωλήσεων. Η συμμετοχή της εταιρείας στην πλατφόρμα της Amazon με νέα προϊόντα, στοχεύει πέρα από την βραχυπρόθεσμη αύξηση των πωλήσεων και την αναγνωρισιμότητα του brand σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία».

Παράλληλα, η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνολογική της αναβάθμιση και ψηφιακό μετασχηματισμό της. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δημιουργία νέας πλατφόρμας B2B, η οποία σε συνδυασμό με την εξορθολογιστική κωδικοποίηση των προϊόντων, αποτελεί το νέο εργαλείο εύρεσης προϊόντων, καταχώρησης παραγγελιών και εν γένει υποστήριξης των συνεργατών.

Ο ΔΡΟΜΕΑΣ, όπως τονίζεται επίσης από τη διοίκησή του, έχει πετύχει να βελτιώσει σημαντικά τη χρηματοοικονομική του θέση τα τελευταία χρόνια, μειώνοντας τον μακροχρόνιο τραπεζικό δανεισμό  από τα 23,3 εκατ. ευρώ το 2016 στα 13 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2024, μία μείωση της τάξης του 45% σε μόλις 7,5 έτη. Η αποπληρωμή αυτή κατέστη εφικτή λόγω της επιτυχούς πορείας της εταιρείας και αύξησης των πωλήσεων.

«Κλειδί της επιτυχίας» της εταιρείας χαρακτηρίζεται από τη διοίκησή της η πλήρης καθετοποίηση με αλλεπάλληλες επενδύσεις στην πορεία της και η εξωστρέφειά της, που της έδωσε λύσεις την περίοδο της οικονομικής κρίσης, όταν κέρδισε διαγωνισμούς της Κομισιόν και στη συνέχεια διαγωνισμούς του γερμανικού στρατού. Συγκεκριμένα, είναι αποκλειστικός προμηθευτής της Ε.Ε από το 2009 μέχρι το 2027, ενώ όσον αφορά το γερμανικό στρατό έχει κερδίσει αρκετούς διαγωνισμούς συνολικής αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα.