Skip to main content

HIG Capital: Άρχισαν οι εργασίες για το Hull Logistics Park στον Ασπρόπυργο

Τι περιλαμβάνει η επένδυση των 300 εκατ. του HIG Capital

Με τις πρόδρομες εργασίες ξεκίνησε η κατασκευή του Logistics Park στον Ασπρόπυργο, στις παλιές εγκαταστάσεις της Ελληνικής Χαλυβουργίας, επένδυση συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου, HIG Capital.

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπήτρο, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Inventio,  διαχειριστή των επενδύσεων της HIG Capital στην Ελλάδα, οι βασικές κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2025 και ο στόχος είναι οι χώροι να παραδίδονται τμηματικά από το τέλος του 2026.

Ειδικότερα, το επενδυτικό σχέδιο υπό την ονομασία Hull Logistics Park στο Δήμο Ασπροπύργου, προβλέπει την κατασκευή σύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων – θαλάσσιων – σιδηροδρομικών (tri-modal) με  αποθήκες, γραφεία αποθηκών, εμπορικά γραφεία, πάρκινγκ, ξενοδοχείο, ιδιωτική κλινική, εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και ανεφοδιασμού καυσίμων, ενώ περιλαμβάνει την ανάπλαση του υφιστάμενου λιμένα.

Η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου.
Προβλέπεται ακόμη η δημιουργία χώρου συναρμολόγησης προϊόντων. Γενικότερα επιδιώκεται η δημιουργία ενός χώρου που θα συνδυάζει τη λειτουργία σύγχρονων αποθηκών και ενός πόλου πάνω στην Εθνική Οδό που θα εξυπηρετήσει ανάγκες της περιοχής.

Η χρηματοδότηση της εν λόγω επένδυσης θα προέλθει κατά 12,3% από ίδια κεφάλαια της HIG Europa Realty Partners ΙΙ L.P, μοναδική μέτοχο του επενδυτικού φορέα, μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά το 1/3 του ανωτέρω ποσού και μέσω της παροχής δανείου για το υπόλοιπο ποσό, ενώ το 87,7% του προϋπολογισμού θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό.

Προβληματισμός

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι όπως και σε άλλες μεγάλες αναπτύξεις (π.χ. το Ελληνικό) κυριαρχεί ο προβληματισμός αναφορικά με τις οδικές υποδομές.

Αναφερόμενος στο θέμα πρόσφατα ο κ. Μπήτρος σημείωσε χαρακτηριστικά ότι τις ώρες αιχμής «όταν τα φορτηγά από τον Ασπρόπυργο κατεβαίνουν στην Εθνική Οδό, περιμένουν στο φανάρι περίπου 35-45 λεπτά. Το έχουμε χρονομετρήσει».

Κατά την άποψη του είναι απολύτως αναγκαίο να προχωρήσει ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέσει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, ο οποίος θα ξεκινά από τον κόμβο 3 της Αττικής Οδού αλλά και να λειτουργήσει ξανά επαρκώς η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όπως είπε οι παρεμβάσεις αυτές είναι απαραίτητες για τη βελτίωση των συνθηκών στην περιοχή και για τους χρήστες του νέου Logistics Park.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω επενδυτικό σχέδιο έχει ενταχθεί το νόμο περί στρατηγικών επενδύσεων (ν. 4864/2021). Του αποδίδεται δηλαδή το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021 και της χωροθέτησης του άρθρου 7 με την επισήμανση ότι τα επιμέρους περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα καθώς και τα ειδικότερα αιτήματα του επενδυτή θα κριθούν περαιτέρω και θα εξειδικευθούν κατά το στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας.