Χαλυβδωμένη εικόνα ανάπτυξης διατηρεί η Mars Ελλάς, καθώς η στρατηγική εστίασης σε κερδοφόρες κατηγορίες, το προϊοντικό μείγμα, αλλά και οι «αποδόσεις» του εσωτερικού μετασχηματισμού και των κινήσεων περιορισμού του λειτουργικού κόστους αναδεικνύονται σε παράγοντες εξισορρόπησης των αρνητικών εξελίξεων θωρακίζοντας τη χρηματοοικονομική εικόνα της εταιρείας.
Το 2023, όπως και στη χρήση 2022, η Mars Ελλάς ανέβασε ταχύτητα στις πωλήσεις της βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τους δείκτες κερδοφορίας. Η μόνη «παραφωνία» στον περσινό ισολογισμό είναι τα αυξημένα έξοδα από τους φορολογικούς ελέγχους παρελθοντικών χρήσεων ( 2018-2017) που οδήγησαν σε μείωση των καθαρών κερδών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης στη χρήση 2023 καταγράφηκε αύξηση εσόδων κατά 12,3% στα 56,3 εκατ. ευρώ έναντι 50,1 εκατ. ευρώ το 2022.
Η προ φόρων κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 32,7% στα 7,3 εκατ. ευρώ έναντι 5,5 εκατ. ευρώ τη προηγούμενη χρήση. Ωστόσο εξαιτίας διαφορών φορολογικών επιβαρύνσεων για τις χρήσεις 2018-2017 ύψους 1,8 εκατ ευρώ τα καθαρά αποτελέσματα εμφάνισαν υποχώρηση 21,4% στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι 4,2 εκατ. ευρώ το 2022.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας «όλες οι κατηγορίες παρουσίασαν θετική τάση, με τη κατηγορία της σοκολάτας και της τσίχλας να συνεχίζου να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση ενώ παράλληλα η κατηγορία τροφών ζώων συντροφιάς συνέχισε την ανοδική πορεία των τελευταίων χρόνων. Η εταιρεία το 2023 πέτυχε σημαντική βελτίωση του προϊοντικού μείγματος που αποτυπώθηκε στο μεικτό αποτέλεσμα, παρότι οι πληθωριστικές πιέσεις στο κόστος προμήθειας και αγοράς των προϊόντων συνέχισαν να αποτελούν πρόκληση. Το μεικτό περιθώριο κέρδους παράμεινε χαμηλότερο σε σχέση με την περίοδο πριν των πληθωριστικών τάσεων λόγω της απορρόφησης μέρους αυτών».
Έχοντας αφήσει πίσω της την προκλητική περίοδο 2015-2019, στο διάστημα της οποίας η ελληνική θυγατρική του ισχυρού αμερικάνικου ομίλου δέχθηκε ισχυρές πιέσεις με αποτέλεσμα να εμφανίσει ζημιές και αρνητικά ίδια κεφάλαια, η Mars Ελλάς κινείται σε σταθερά αναπτυξιακή πορεία, διατηρώντας εξίσου βελτιωμένες προοπτικές και για τη φετινή αλλά και την επόμενη χρήση.
Για το 2024 η εταιρεία αναμένει σταθερή εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών από τη συνεχή βελτίωση του μοντέλου λειτουργίας εκτιμώντας ωστόσο ότι οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τόσο τα κόστη λειτουργίας, προμήθειας και μεταφοράς των προϊόντων καθώς και τον όγκο πωλήσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία συμμετέχει στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για μείωση τιμών.
Υπενθυμίζεται ότι η Mars έχει ηγετική παρουσία μέσω των σημάτων «Pedigree» και «Whiskas» στην κατηγορία των ζωοτροφών για κατοικίδια, ενώ διατηρεί ισχυρά μερίδια αγοράς στη κατηγορία των κωδικών «αυθόρμητης αγοράς» που περιλαμβάνουν τις σοκολάτες, τα παγωτά και τις τσίχλες, ενώ διεκδικεί περαιτέρω διεύρυνση στο εγχώριο καλάθι για το σήμα της Ben’s Original (ρύζι, σάλτσες και έτοιμα γεύματα).